[elektro-etc] Munkaerő piac

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Mon Oct 12 22:00:59 CEST 2015


Köszi

http://www.nyest.hu/hirek/amblokk

2015. október 12. 21:39 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:

> http://idegen-szavak-szotara.hu/en-bloc-jelent%C3%A9se
>
> ;-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2015. október 12. 21:30):
> > Az előző véleményedben nem emelted ki, hogy kikre gondolsz, csak úgy
> > mindenki felé emlegetted...
> > Igen, vannak olyan diplomák, amiket meg lehet idővel és seggel
> szerezni...
> > valószínű ezek tulajdonosai nem találnak munkát.
> > Viszont szinte bármelyik mérnöki diploma ennek pont az ellenkezője...
> neked
> > melyik van, ha ilyen jó véleménnyel vagy "am block" a diplomásokról?
> >
> > 2015. október 12. 20:14 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
> >
> >> És te az ösztöndíjról? Ma is vannak praktikák ennek a kezelésére.
> >> De az ne férjen már bele, hogy 35 évesen eltartottként tengődik valaki a
> >> mamája szoknyája alatt és az adófizetők pénzén jár egyetemről,
> egyetemre!
> >> Zsebében 4-5 diploma (megteheti, mert ingyen van), de semmihez nem ért
> és
> >> még egyetlen órát sem dolgozott! Tudjuk jól, hogy egy diploma
> >> megszerzéséhez csak időre és seggre van szükség. Ha  fizetni sem kell
> érte,
> >> akkor ez a felismerés hamar elkezd burjánzani.
> >>
> >> bi
> >>
> >>
> >> Skandar Graun wrote:
> >>
> >>> Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
> >>> Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?
> >>>
> >>> 2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
> >>>
> >>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg,
> >>>> hogy a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő,
> >>>> tehát, ha személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen
> >>>> nyereséges. Szóval, ha az egyén szellemi többlete mindenki számára
> >>>> előnyös és ingyenessé kellene tenni, akkor a traktort és a
> >>>> forrasztópákát is!
> >>>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a
> >>>> feltétele és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást,
> >>>> ami szakmát és megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként
> >>>> fogom fel, amit pénzért veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a
> >>>> megélhetési tudást, vagy eszközt ingyen (közpénzből) kapom, akkor a
> >>>> társadalom elkötelezettjévé válok, tehát egy jó ideig tartozom neki,
> >>>> persze csak, ha a tanult szakterületen működöm és ott helyt állok.
> >>>>
> >>>> bi
> >>>>
> >>>>
> >>>> Pataki István wrote:
> >>>>
> >>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
> >>>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
> >>>>> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
> >>>>> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
> >>>>> pi
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> ----- Original Message -----
> >>>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
> >>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> >>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
> >>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
> >>>>>
> >>>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
> >>>>>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon -
> >>>>>> mint írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi
> >>>>>> közösségi állapotában is pozitív hatású".
> >>>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
> >>>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
> >>>>>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
> >>>>>> ingyen elérhetők?:)
> >>>>>>
> >>>>>> bi
> >>>>>>
> >>>>>> Pataki István wrote:
> >>>>>>
> >>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul
> >>>>>>> elég önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de
> >>>>>>> amikor a közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a
> >>>>>>> nagyon is rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már
> >>>>>>> rövidtávon (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a
> >>>>>>> közösség, és ezt természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz
> >>>>>>> kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
> >>>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_
> >>>>>>> racionalitás okán az éppen aktuális tervhivatal személyre
> >>>>>>> szabottan, társadalmi helyzettel meghatározottan konkrétan
> >>>>>>> kijelöli az életútját, hogy mit _kell_ éppen tanulnia. Az nem
> >>>>>>> számít, hogy a tanulás is munka, és egy átlagember mindenképpen
> >>>>>>> maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében, a "közösség" csak a
> >>>>>>> zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert valójában az aktuális
> >>>>>>> kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel azonosítható a
> >>>>>>> közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak önkényesen
> >>>>>>> megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem számít, hogy egy tanult
> >>>>>>> ember később újabb dolgokat is könnyebben tud megtanulni, és hogy
> >>>>>>> a tanultság miatt bekövetkező életminőség javulás minden
> >>>>>>> tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi állapotában is
> >>>>>>> pozitív hatású. pi
> >>>>>>>
> >>>>>>>
> >>>>>>> ----- Original Message -----
> >>>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
> >>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> >>>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
> >>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
> >>>>>>>
> >>>>>>>
> >>>>>>> [...]
> >>>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a
> >>>>>>> max. Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
> >>>>>>>
> >>>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
> >>>>>>>
> >>>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
> >>>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
> >>>>>>>
> >>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak
> >>>>>>>> annyit kell
> >>>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
> >>>>>>>> biztosan
> >>>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
> >>>>>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez
> >>>>>>>> szükséges ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán
> >>>>>>>> kívüli ismeretek tudják az életminőséget igazán javítani. És
> >>>>>>>> nincsen abban semmi kivetni
> >>>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
> >>>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
> >>>>>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon
> >>>>>>>> filozófiát vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is
> >>>>>>>> jól végzi a munkáját! pi
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
> >>>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> >>>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
> >>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Szia,
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Igen, ez igy van.
> >>>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
> >>>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
> >>>>>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem
> >>>>>>>> minderrol. Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara
> >>>>>>>> lehet fogni, az mar
> >>>>>>>> jo
> >>>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
> >>>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
> >>>>>>>> nincs szava,
> >>>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy
> >>>>>>>> lett) es a
> >>>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege
> >>>>>>>> es foleg
> >>>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
> >>>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
> >>>>>>>> hogy mire van igeny.
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ?
> >>>>>>>> Nem eleg
> >>>>>>>> ha
> >>>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
> >>>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
> >>>>>>>> osszes
> >>>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
> >>>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
> >>>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
> >>>>>>>> manager,
> >>>>>>>> vagy
> >>>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele
> >>>>>>>> ?
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> uprogc, you wrote:
> >>>>>>>>
> >>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
> >>>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
> >>>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
> >>>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a
> >>>>>>>>> kenyér. Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
> >>>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
> >>>>>>>>> befektet
> >>>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni,
> >>>>>>>>> lesz a
> >>>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
> >>>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
> >>>>>>>>> de az
> >>>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
> >>>>>>>>> szakmában
> >>>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> Üdv.: gyapo
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list