[elektro-etc] Munkaerő piac

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Oct 12 21:39:26 CEST 2015


http://idegen-szavak-szotara.hu/en-bloc-jelent%C3%A9se

;-)

Best regards,
Andy

Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2015. október 12. 21:30):
> Az előző véleményedben nem emelted ki, hogy kikre gondolsz, csak úgy
> mindenki felé emlegetted...
> Igen, vannak olyan diplomák, amiket meg lehet idővel és seggel szerezni...
> valószínű ezek tulajdonosai nem találnak munkát.
> Viszont szinte bármelyik mérnöki diploma ennek pont az ellenkezője... neked
> melyik van, ha ilyen jó véleménnyel vagy "am block" a diplomásokról?
>
> 2015. október 12. 20:14 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>
>> És te az ösztöndíjról? Ma is vannak praktikák ennek a kezelésére.
>> De az ne férjen már bele, hogy 35 évesen eltartottként tengődik valaki a
>> mamája szoknyája alatt és az adófizetők pénzén jár egyetemről, egyetemre!
>> Zsebében 4-5 diploma (megteheti, mert ingyen van), de semmihez nem ért és
>> még egyetlen órát sem dolgozott! Tudjuk jól, hogy egy diploma
>> megszerzéséhez csak időre és seggre van szükség. Ha  fizetni sem kell érte,
>> akkor ez a felismerés hamar elkezd burjánzani.
>>
>> bi
>>
>>
>> Skandar Graun wrote:
>>
>>> Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
>>> Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?
>>>
>>> 2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>>>
>>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg,
>>>> hogy a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő,
>>>> tehát, ha személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen
>>>> nyereséges. Szóval, ha az egyén szellemi többlete mindenki számára
>>>> előnyös és ingyenessé kellene tenni, akkor a traktort és a
>>>> forrasztópákát is!
>>>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a
>>>> feltétele és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást,
>>>> ami szakmát és megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként
>>>> fogom fel, amit pénzért veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a
>>>> megélhetési tudást, vagy eszközt ingyen (közpénzből) kapom, akkor a
>>>> társadalom elkötelezettjévé válok, tehát egy jó ideig tartozom neki,
>>>> persze csak, ha a tanult szakterületen működöm és ott helyt állok.
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>>
>>>> Pataki István wrote:
>>>>
>>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>>>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
>>>>> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
>>>>> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
>>>>> pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
>>>>>
>>>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
>>>>>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon -
>>>>>> mint írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi
>>>>>> közösségi állapotában is pozitív hatású".
>>>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
>>>>>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
>>>>>> ingyen elérhetők?:)
>>>>>>
>>>>>> bi
>>>>>>
>>>>>> Pataki István wrote:
>>>>>>
>>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul
>>>>>>> elég önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de
>>>>>>> amikor a közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a
>>>>>>> nagyon is rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már
>>>>>>> rövidtávon (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a
>>>>>>> közösség, és ezt természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz
>>>>>>> kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
>>>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_
>>>>>>> racionalitás okán az éppen aktuális tervhivatal személyre
>>>>>>> szabottan, társadalmi helyzettel meghatározottan konkrétan
>>>>>>> kijelöli az életútját, hogy mit _kell_ éppen tanulnia. Az nem
>>>>>>> számít, hogy a tanulás is munka, és egy átlagember mindenképpen
>>>>>>> maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében, a "közösség" csak a
>>>>>>> zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert valójában az aktuális
>>>>>>> kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel azonosítható a
>>>>>>> közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak önkényesen
>>>>>>> megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem számít, hogy egy tanult
>>>>>>> ember később újabb dolgokat is könnyebben tud megtanulni, és hogy
>>>>>>> a tanultság miatt bekövetkező életminőség javulás minden
>>>>>>> tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi állapotában is
>>>>>>> pozitív hatású. pi
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> ----- Original Message -----
>>>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> [...]
>>>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a
>>>>>>> max. Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>>>>
>>>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>>>>
>>>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak
>>>>>>>> annyit kell
>>>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>>>>> biztosan
>>>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>>>>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez
>>>>>>>> szükséges ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán
>>>>>>>> kívüli ismeretek tudják az életminőséget igazán javítani. És
>>>>>>>> nincsen abban semmi kivetni
>>>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
>>>>>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon
>>>>>>>> filozófiát vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is
>>>>>>>> jól végzi a munkáját! pi
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Szia,
>>>>>>>>
>>>>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>>>>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem
>>>>>>>> minderrol. Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara
>>>>>>>> lehet fogni, az mar
>>>>>>>> jo
>>>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>>>>> nincs szava,
>>>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy
>>>>>>>> lett) es a
>>>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege
>>>>>>>> es foleg
>>>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ?
>>>>>>>> Nem eleg
>>>>>>>> ha
>>>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>>>>> osszes
>>>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>>>>> manager,
>>>>>>>> vagy
>>>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele
>>>>>>>> ?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a
>>>>>>>>> kenyér. Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>>>>> befektet
>>>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni,
>>>>>>>>> lesz a
>>>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
>>>>>>>>> de az
>>>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>>>>> szakmában
>>>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list