[elektro-etc] Munkaerő piac

Benedek I. renyta at t-online.hu
Mon Oct 12 23:02:40 CEST 2015


Igen, mert a téma is eléggé általános, semmi konkrét analízis.
A legtöbb diplomát meg lehet seggel szerezni. A ma divatosakat leginkább. 
Nekem  a BME villanykarán volt olyan évfolyamtársam, aki seggel, úvékkal és 
ismétlésekkel vitte végig, de fingja sincs az Ohm törvényről se. Mondja, de 
nem érti! Nem is dolgozott mérnökként egy napot se, inkább elvégzett 
valamilyen tanfolyamot és idegenvezető lett. Aztán nyitott egy 
szerszámkölcsönző boltot, ennek 15 éve, ma nem tudom, mit csinál. Talán 
tyúkokat nevel...:) Na ezekről beszélek és van belőlük jó pár!

bi

Skandar Graun wrote:
> Az előző véleményedben nem emelted ki, hogy kikre gondolsz, csak úgy
> mindenki felé emlegetted...
> Igen, vannak olyan diplomák, amiket meg lehet idővel és seggel
> szerezni... valószínű ezek tulajdonosai nem találnak munkát.
> Viszont szinte bármelyik mérnöki diploma ennek pont az ellenkezője...
> neked melyik van, ha ilyen jó véleménnyel vagy "am block" a
> diplomásokról?
>
> 2015. október 12. 20:14 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>
>> És te az ösztöndíjról? Ma is vannak praktikák ennek a kezelésére.
>> De az ne férjen már bele, hogy 35 évesen eltartottként tengődik
>> valaki a mamája szoknyája alatt és az adófizetők pénzén jár
>> egyetemről, egyetemre! Zsebében 4-5 diploma (megteheti, mert ingyen
>> van), de semmihez nem ért és még egyetlen órát sem dolgozott! Tudjuk
>> jól, hogy egy diploma megszerzéséhez csak időre és seggre van
>> szükség. Ha  fizetni sem kell érte, akkor ez a felismerés hamar
>> elkezd burjánzani.
>>
>> bi
>>
>>
>> Skandar Graun wrote:
>>
>>> Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
>>> Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?
>>>
>>> 2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:
>>>
>>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg,
>>>> hogy a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő,
>>>> tehát, ha személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen
>>>> nyereséges. Szóval, ha az egyén szellemi többlete mindenki számára
>>>> előnyös és ingyenessé kellene tenni, akkor a traktort és a
>>>> forrasztópákát is!
>>>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a
>>>> feltétele és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a
>>>> továbbtanulást, ami szakmát és megélhetést ad, én szerszámként,
>>>> munkaeszközként fogom fel, amit pénzért veszek, hogy dolgozhassak
>>>> vele. Ha a megélhetési tudást, vagy eszközt ingyen (közpénzből)
>>>> kapom, akkor a társadalom elkötelezettjévé válok, tehát egy jó
>>>> ideig tartozom neki, persze csak, ha a tanult szakterületen
>>>> működöm és ott helyt állok.
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>>
>>>> Pataki István wrote:
>>>>
>>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>>>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben
>>>>> olyan, mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a
>>>>> szülő, annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s
>>>>> bionyomtatóval. pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl.
>>>>> egy
>>>>>
>>>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut
>>>>>> hozzá ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú
>>>>>> távon - mint írod - "minden tevékenységében, egészségi és
>>>>>> társadalmi közösségi állapotában is pozitív hatású".
>>>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a
>>>>>> pihenés és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem
>>>>>> lehetnének ingyen elérhetők?:)
>>>>>>
>>>>>> bi
>>>>>>
>>>>>> Pataki István wrote:
>>>>>>
>>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul
>>>>>>> elég önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de
>>>>>>> amikor a közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt
>>>>>>> a nagyon is rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már
>>>>>>> rövidtávon (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a
>>>>>>> közösség, és ezt természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz
>>>>>>> kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
>>>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_
>>>>>>> racionalitás okán az éppen aktuális tervhivatal személyre
>>>>>>> szabottan, társadalmi helyzettel meghatározottan konkrétan
>>>>>>> kijelöli az életútját, hogy mit _kell_ éppen tanulnia. Az nem
>>>>>>> számít, hogy a tanulás is munka, és egy átlagember mindenképpen
>>>>>>> maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében, a "közösség" csak
>>>>>>> a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert valójában az
>>>>>>> aktuális kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel
>>>>>>> azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak
>>>>>>> önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem számít,
>>>>>>> hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben tud
>>>>>>> megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség
>>>>>>> javulás minden tevékenységében, egészségi és társadalmi
>>>>>>> közösségi állapotában is pozitív hatású. pi
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> ----- Original Message -----
>>>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> [...]
>>>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a
>>>>>>> max. Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>>>>
>>>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>>>>
>>>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak
>>>>>>>> annyit kell
>>>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>>>>> biztosan
>>>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet.
>>>>>>>> Mert a tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység
>>>>>>>> elvégzéséhez szükséges ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a
>>>>>>>> szűk munkán kívüli ismeretek tudják az életminőséget igazán
>>>>>>>> javítani. És nincsen abban semmi kivetni
>>>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát
>>>>>>>> végez. Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon
>>>>>>>> filozófiát vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is
>>>>>>>> jól végzi a munkáját! pi
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ."
>>>>>>>> <uprogc at gmail.com> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Szia,
>>>>>>>>
>>>>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag,
>>>>>>>> sot a kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem
>>>>>>>> minderrol. Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara
>>>>>>>> lehet fogni, az mar
>>>>>>>> jo
>>>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>>>>> nincs szava,
>>>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy
>>>>>>>> lett) es a
>>>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze,
>>>>>>>> tehetsege es foleg
>>>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ?
>>>>>>>> Nem eleg
>>>>>>>> ha
>>>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>>>>> osszes
>>>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>>>>> manager,
>>>>>>>> vagy
>>>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot
>>>>>>>> kifele ?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a
>>>>>>>>> kenyér. Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>>>>> befektet
>>>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni,
>>>>>>>>> lesz a
>>>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a
>>>>>>>>> gyerekeiket, de az
>>>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>>>>> szakmában
>>>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Üdv.: gyapo 



More information about the Elektro-etc mailing list