[elektro-etc] Munkaerő piac
Benedek I.
renyta at t-online.hu
Mon Oct 12 16:24:18 CEST 2015
Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg, hogy a
jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő, tehát, ha
személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen nyereséges. Szóval,
ha az egyén szellemi többlete mindenki számára előnyös és ingyenessé kellene
tenni, akkor a traktort és a forrasztópákát is!
Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a feltétele és
a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást, ami szakmát és
megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként fogom fel, amit pénzért
veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a megélhetési tudást, vagy eszközt ingyen
(közpénzből) kapom, akkor a társadalom elkötelezettjévé válok, tehát egy jó
ideig tartozom neki, persze csak, ha a tanult szakterületen működöm és ott
helyt állok.
bi
Pataki István wrote:
> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
> pi
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>
>
>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon - mint
>> írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>> állapotában is pozitív hatású".
>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
>> ingyen elérhetők?:)
>>
>> bi
>>
>> Pataki István wrote:
>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul elég
>>> önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de amikor a
>>> közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a nagyon is
>>> rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már rövidtávon
>>> (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a közösség, és ezt
>>> természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz kapcsolódó
>>> munkavégzés során. Ez termeli
>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_ racionalitás
>>> okán az éppen aktuális tervhivatal személyre szabottan, társadalmi
>>> helyzettel meghatározottan konkrétan kijelöli az életútját, hogy mit
>>> _kell_ éppen tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és
>>> egy átlagember mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása
>>> érdekében, a "közösség" csak a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel,
>>> mert valójában az aktuális kormány, ami többnyire csak nagy
>>> engedményekkel azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az
>>> igencsak önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem
>>> számít, hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben
>>> tud megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség
>>> javulás minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>>> állapotában is pozitív hatású. pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>
>>>
>>> [...]
>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a max.
>>> Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>
>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>
>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak annyit
>>>> kell
>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>> biztosan
>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez szükséges
>>>> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli ismeretek
>>>> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
>>>> kivetni
>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon filozófiát
>>>> vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is jól végzi a
>>>> munkáját! pi
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>
>>>>
>>>> Szia,
>>>>
>>>> Igen, ez igy van.
>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>
>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem minderrol.
>>>> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni, az
>>>> mar
>>>> jo
>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>> nincs szava,
>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy lett)
>>>> es a
>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege es
>>>> foleg
>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>> hogy mire van igeny.
>>>>
>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ? Nem
>>>> eleg
>>>> ha
>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>> osszes
>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>> manager,
>>>> vagy
>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele ?
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>
>>>> uprogc, you wrote:
>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>
>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a kenyér.
>>>>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>> befektet
>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni, lesz
>>>>> a
>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
>>>>> de az
>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>> szakmában
>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>
>>>>> Üdv.: gyapo
More information about the Elektro-etc
mailing list