[elektro-etc] Munkaerő piac

Skandar Graun sgraun at gmail.com
Mon Oct 12 19:32:51 CEST 2015


Hallottál te már a szegény, ámde tehetséges gyerekekről?
Az hogy fér bele az igencsak pragmatikus világképedbe?

2015. október 12. 16:24 Benedek I. írta, <renyta at t-online.hu>:

> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg, hogy
> a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő, tehát, ha
> személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen nyereséges. Szóval,
> ha az egyén szellemi többlete mindenki számára előnyös és ingyenessé
> kellene tenni, akkor a traktort és a forrasztópákát is!
> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a feltétele
> és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást, ami szakmát és
> megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként fogom fel, amit pénzért
> veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a megélhetési tudást, vagy eszközt
> ingyen (közpénzből) kapom, akkor a társadalom elkötelezettjévé válok, tehát
> egy jó ideig tartozom neki, persze csak, ha a tanult szakterületen működöm
> és ott helyt állok.
>
> bi
>
>
> Pataki István wrote:
>
>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
>> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
>> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
>> pi
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>
>>
>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
>>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon - mint
>>> írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>>> állapotában is pozitív hatású".
>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
>>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
>>> ingyen elérhetők?:)
>>>
>>> bi
>>>
>>> Pataki István wrote:
>>>
>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul elég
>>>> önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de amikor a
>>>> közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a nagyon is
>>>> rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már rövidtávon
>>>> (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a közösség, és ezt
>>>> természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz kapcsolódó
>>>> munkavégzés során. Ez termeli
>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_ racionalitás
>>>> okán az éppen aktuális tervhivatal személyre szabottan, társadalmi
>>>> helyzettel meghatározottan konkrétan kijelöli az életútját, hogy mit
>>>> _kell_ éppen tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és
>>>> egy átlagember mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása
>>>> érdekében, a "közösség" csak a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel,
>>>> mert valójában az aktuális kormány, ami többnyire csak nagy
>>>> engedményekkel azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az
>>>> igencsak önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem
>>>> számít, hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben
>>>> tud megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség
>>>> javulás minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
>>>> állapotában is pozitív hatású. pi
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message -----
>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>
>>>>
>>>> [...]
>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a max.
>>>> Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>
>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>
>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>
>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak annyit
>>>>> kell
>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>> biztosan
>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez szükséges
>>>>> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli ismeretek
>>>>> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
>>>>> kivetni
>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
>>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon filozófiát
>>>>> vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is jól végzi a
>>>>> munkáját! pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>
>>>>>
>>>>> Szia,
>>>>>
>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>
>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem minderrol.
>>>>> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni, az
>>>>> mar
>>>>> jo
>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>> nincs szava,
>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy lett)
>>>>> es a
>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege es
>>>>> foleg
>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>
>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ? Nem
>>>>> eleg
>>>>> ha
>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>> osszes
>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>> manager,
>>>>> vagy
>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele ?
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>
>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>
>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>
>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a kenyér.
>>>>>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>> befektet
>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni, lesz
>>>>>> a
>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
>>>>>> de az
>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>> szakmában
>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>
>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>
>>>>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list