[elektro-etc] Munkaerő piac
Pataki István
pataki.istvan at freemail.hu
Mon Oct 12 13:49:25 CEST 2015
Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell tartoznia
az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan, mintha tudnák
a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő, annál flexibilisebb
utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
pi
----- Original Message -----
From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon - mint
> írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi
> állapotában is pozitív hatású".
> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet termelhet.
> Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés és a
> szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének ingyen
> elérhetők?:)
>
> bi
>
> Pataki István wrote:
>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul elég
>> önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de amikor a
>> közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a nagyon is
>> rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már rövidtávon (lehetőleg
>> azonnal) pénzt akar látni belőle a közösség, és ezt természetesen a
>> finanszírozott tanulmányokhoz kapcsolódó munkavégzés során. Ez
>> termeli
>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_ racionalitás
>> okán az éppen aktuális tervhivatal személyre szabottan, társadalmi
>> helyzettel meghatározottan konkrétan kijelöli az életútját, hogy mit
>> _kell_ éppen tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és egy
>> átlagember mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása érdekében,
>> a "közösség" csak a zsebét nézegeti, (azért az idézőjel, mert
>> valójában az aktuális kormány, ami többnyire csak nagy engedményekkel
>> azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét, amibe az igencsak
>> önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta. Az nem számít, hogy egy
>> tanult ember később újabb dolgokat is könnyebben tud megtanulni, és
>> hogy a tanultság miatt bekövetkező életminőség javulás minden
>> tevékenységében, egészségi és társadalmi közösségi állapotában is
>> pozitív hatású. pi
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>
>>
>> [...]
>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a max.
>> Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>
>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>
>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak annyit
>>> kell
>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>> biztosan
>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez szükséges
>>> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli ismeretek
>>> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
>>> kivetni
>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi diplomával
>>> alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez. Ne írjuk már
>>> elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon filozófiát vagy
>>> művészettörténetet, csak azért mert anélkül is jól végzi a munkáját!
>>>
>>> pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>
>>>
>>> Szia,
>>>
>>> Igen, ez igy van.
>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>
>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem minderrol.
>>> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni, az
>>> mar
>>> jo
>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak nincs
>>> szava,
>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy lett)
>>> es a
>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege es
>>> foleg
>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami belole.
>>> Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint hogy mire van
>>> igeny.
>>>
>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ? Nem
>>> eleg
>>> ha
>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>> osszes
>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>> manager,
>>> vagy
>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele ?
>>>
>>>
>>>
>>> 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>
>>> uprogc, you wrote:
>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>
>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a kenyér.
>>>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>> befektet
>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni, lesz
>>>> a
>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket, de
>>>> az
>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>> szakmában
>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>
>>>> Üdv.: gyapo
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list