[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sun Mar 29 14:59:06 CEST 2015


Linux :)

Gábor

2015.03.29. 14:44 keltezéssel, Topybear írta:
> Dízel vagy benzin? :)
>
> Topy
>
> On 2015.03.29. 0:51, Acs Gabor wrote:
>> Melyiknek milyen a súrlódása :)
>>
>> Nekem a Kiával tuti 100m-es nagyságrend, akár még kisebb 
>> kezdősebességnél is.
>>
>> Gábor
>>
>> 2015.03.28. 13:33 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> Ne már! A Honda azt is tudja. :)
>>>
>>> Károly
>>>
>>> Kaczmarek Edvard wrote:
>>>> A 216 sokkal reálisabb, mint a 70.
>>>>
>>>> Ed
>>>>
>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>
>>>> On March 28, 2015 1:03:14 PM CET, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>> Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi
>>>>> idő
>>>>> alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a 
>>>>> motor-váltó
>>>>> saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
>>>>> nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell,
>>>>> mint a
>>>>> 130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, 
>>>>> akkor
>>>>> erősebb lesz a lassulás...
>>>>>
>>>>> Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50
>>>>> és
>>>>> 1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
>>>>>
>>>>> 2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>>>>>
>>>>>> Saccoljunk ....
>>>>>>
>>>>>> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
>>>>>> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
>>>>>> Azaz ~12 m/sec-et.
>>>>>>
>>>>>> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>>>>>>
>>>>>> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
>>>>>> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
>>>>>> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
>>>>>> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>>>>>>
>>>>>> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem
>>>>> láthatók
>>>>>> 70-80 méter távolságból.
>>>>>>
>>>>>> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>>>>>>
>>>>>> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem
>>>>> látod be
>>>>>> a saját féktávod!!!
>>>>>> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>>>>>>
>>>>>> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>>>>>>
>>>>>> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen
>>>>> enyhe
>>>>>> fékkel az
>>>>>> - nem figyelt!!! és vagy
>>>>>> - abszolút/relatív gyorshajtott
>>>>>>
>>>>>> Azaz jogos a büntije.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> Karoly, you wrote:
>>>>>>> KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte
>>>>> valamennyivel
>>>>>> (nem
>>>>>>> KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember
>>>>> ne
>>>>>>> KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>>>>>>>
>>>>>>> Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
>>>>>>> szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem
>>>>> korlátoz,
>>>>>>> csak informál.
>>>>>>> Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
>>>>>>> legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy
>>>>> tábla,
>>>>>>> ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list