[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%
Topybear
topybear at gmail.com
Sun Mar 29 14:44:40 CEST 2015
Dízel vagy benzin? :)
Topy
On 2015.03.29. 0:51, Acs Gabor wrote:
> Melyiknek milyen a súrlódása :)
>
> Nekem a Kiával tuti 100m-es nagyságrend, akár még kisebb
> kezdősebességnél is.
>
> Gábor
>
> 2015.03.28. 13:33 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Ne már! A Honda azt is tudja. :)
>>
>> Károly
>>
>> Kaczmarek Edvard wrote:
>>> A 216 sokkal reálisabb, mint a 70.
>>>
>>> Ed
>>>
>>> Sent from a tamagotchi
>>>
>>> On March 28, 2015 1:03:14 PM CET, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>> Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi
>>>> idő
>>>> alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a motor-váltó
>>>> saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
>>>> nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell,
>>>> mint a
>>>> 130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, akkor
>>>> erősebb lesz a lassulás...
>>>>
>>>> Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50
>>>> és
>>>> 1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
>>>>
>>>> 2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>>>>
>>>>> Saccoljunk ....
>>>>>
>>>>> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
>>>>> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
>>>>> Azaz ~12 m/sec-et.
>>>>>
>>>>> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>>>>>
>>>>> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
>>>>> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
>>>>> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
>>>>> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>>>>>
>>>>> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem
>>>> láthatók
>>>>> 70-80 méter távolságból.
>>>>>
>>>>> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>>>>>
>>>>> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem
>>>> látod be
>>>>> a saját féktávod!!!
>>>>> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>>>>>
>>>>> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>>>>>
>>>>> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen
>>>> enyhe
>>>>> fékkel az
>>>>> - nem figyelt!!! és vagy
>>>>> - abszolút/relatív gyorshajtott
>>>>>
>>>>> Azaz jogos a büntije.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>
>>>>>> Karoly, you wrote:
>>>>>> KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte
>>>> valamennyivel
>>>>> (nem
>>>>>> KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember
>>>> ne
>>>>>> KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>>>>>>
>>>>>> Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
>>>>>> szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem
>>>> korlátoz,
>>>>>> csak informál.
>>>>>> Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
>>>>>> legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy
>>>> tábla,
>>>>>> ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>>>>>>
>>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list