[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Mar 29 00:51:50 CET 2015
Melyiknek milyen a súrlódása :)
Nekem a Kiával tuti 100m-es nagyságrend, akár még kisebb
kezdősebességnél is.
Gábor
2015.03.28. 13:33 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Ne már! A Honda azt is tudja. :)
>
> Károly
>
> Kaczmarek Edvard wrote:
>> A 216 sokkal reálisabb, mint a 70.
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On March 28, 2015 1:03:14 PM CET, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>> Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi
>>> idő
>>> alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a motor-váltó
>>> saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
>>> nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell,
>>> mint a
>>> 130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, akkor
>>> erősebb lesz a lassulás...
>>>
>>> Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50
>>> és
>>> 1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
>>>
>>> 2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>>>
>>>> Saccoljunk ....
>>>>
>>>> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
>>>> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
>>>> Azaz ~12 m/sec-et.
>>>>
>>>> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>>>>
>>>> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
>>>> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
>>>> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
>>>> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>>>>
>>>> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem
>>> láthatók
>>>> 70-80 méter távolságból.
>>>>
>>>> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>>>>
>>>> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem
>>> látod be
>>>> a saját féktávod!!!
>>>> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>>>>
>>>> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>>>>
>>>> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen
>>> enyhe
>>>> fékkel az
>>>> - nem figyelt!!! és vagy
>>>> - abszolút/relatív gyorshajtott
>>>>
>>>> Azaz jogos a büntije.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>>>>
>>>>> Karoly, you wrote:
>>>>> KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte
>>> valamennyivel
>>>> (nem
>>>>> KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember
>>> ne
>>>>> KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>>>>>
>>>>> Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
>>>>> szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem
>>> korlátoz,
>>>>> csak informál.
>>>>> Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
>>>>> legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy
>>> tábla,
>>>>> ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>>>>>
>>>>> Üdv.: gyapo
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list