[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%

Kaczmarek Edvard edk-elektro at babakezek.hu
Sat Mar 28 13:31:20 CET 2015


A 216 sokkal reálisabb, mint a 70.

Ed

Sent from a tamagotchi

On March 28, 2015 1:03:14 PM CET, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi
>idő
>alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a motor-váltó
>saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
>nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell,
>mint a
>130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, akkor
>erősebb lesz a lassulás...
>
>Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50
>és
>1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
>
>2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>
>> Saccoljunk ....
>>
>> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
>> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
>> Azaz ~12 m/sec-et.
>>
>> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>>
>> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
>> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
>> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
>> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>>
>> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem
>láthatók
>> 70-80 méter távolságból.
>>
>> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>>
>> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el  >> mert nem
>látod be
>> a saját féktávod!!!
>> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>>
>> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>>
>> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen
>enyhe
>> fékkel az
>> - nem figyelt!!! és vagy
>> - abszolút/relatív gyorshajtott
>>
>> Azaz jogos a büntije.
>>
>>
>>
>> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>>
>> > Karoly, you wrote:
>> > KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte
>valamennyivel
>> (nem
>> > KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember
>ne
>> > KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>> >
>> > Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
>> > szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem
>korlátoz,
>> > csak informál.
>> > Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
>> > legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy
>tábla,
>> > ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>> >
>> > Üdv.: gyapo
>> >
>> >
>>


More information about the Elektro-etc mailing list