[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Sat Mar 28 13:33:14 CET 2015
Ne már! A Honda azt is tudja. :)
Károly
Kaczmarek Edvard wrote:
> A 216 sokkal reálisabb, mint a 70.
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On March 28, 2015 1:03:14 PM CET, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>> Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi
>> idő
>> alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a motor-váltó
>> saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
>> nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell,
>> mint a
>> 130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, akkor
>> erősebb lesz a lassulás...
>>
>> Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50
>> és
>> 1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
>>
>> 2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>>
>>> Saccoljunk ....
>>>
>>> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
>>> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
>>> Azaz ~12 m/sec-et.
>>>
>>> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>>>
>>> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
>>> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
>>> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
>>> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>>>
>>> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem
>> láthatók
>>> 70-80 méter távolságból.
>>>
>>> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>>>
>>> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem
>> látod be
>>> a saját féktávod!!!
>>> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>>>
>>> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>>>
>>> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen
>> enyhe
>>> fékkel az
>>> - nem figyelt!!! és vagy
>>> - abszolút/relatív gyorshajtott
>>>
>>> Azaz jogos a büntije.
>>>
>>>
>>>
>>> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>>>
>>>> Karoly, you wrote:
>>>> KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte
>> valamennyivel
>>> (nem
>>>> KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember
>> ne
>>>> KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
>>>>
>>>> Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
>>>> szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem
>> korlátoz,
>>>> csak informál.
>>>> Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
>>>> legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy
>> tábla,
>>>> ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
>>>>
>>>> Üdv.: gyapo
>>>>
>>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list