[elektro-etc] Mostantól rettegjen a 10%
potyo
potyo.ada at gmail.com
Sat Mar 28 13:03:14 CET 2015
Én nem hinném, hogy a motorfék 130>>90 és 90>>50 lassulást ugyanannyi idő
alatt csinálna. Egyrészt 130-nál nagyobb a fordulat, ott a motor-váltó
saját vesztesége is nagyobb, másrészt a légellenállás is jelentősen
nagyobb. 90>>50 lassulásra biztos vagyok benne, hogy több idő kell, mint a
130>>90-re. Persze vissza lehet tenni a váltót kettes fokozatba, akkor
erősebb lesz a lassulás...
Másrészt honnan kaptad ezt a 72 métert? V*V=Vo*Vo+2*a*s, ebből 90, 50 és
1m/s2 felhasználásával nekem 216 méter jön ki.
2015. március 28. 12:16 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
> Saccoljunk ....
>
> Nekem a motorfék 6.-ban (ahol a leggyengébb)
> 250 méteren lassít 130>>90 között a pálya lehajtón
> Azaz ~12 m/sec-et.
>
> Ez pont annyi, mint a 90>>50 lassulás.
>
> A minimális láthatóság távolság igény, enyhe fékkel.
> (90-50)/3,6=~12 m/s csökkenés kell.
> Enyhe lassulással, mondjuk 1,0 m/sec2 >> 12 sec
> Ami 1/2*12*12= 72 méter út
>
> Avagy azokat a lakter kezdete táblákat lehet szidni, amik nem láthatók
> 70-80 méter távolságból.
>
> Ezekből igen kevés van/lehet... ha van egyáltalán!
>
> Illetve OLYAN helyen ép ésszel vezetve nem mész 90-el >> mert nem látod be
> a saját féktávod!!!
> Hisz a VÉSZFÉKES féktávod is már 70 méter körül alakul.
>
> Kisebb fokozatban pedig a lassulás is nagyobb.
>
> Ergo, aki a 90>>50 lassulást nem oldja meg motorfékkel vagy igen enyhe
> fékkel az
> - nem figyelt!!! és vagy
> - abszolút/relatív gyorshajtott
>
> Azaz jogos a büntije.
>
>
>
> 2015. március 27. 18:34 gyapo írta, <gyapo at freemail.hu>:
>
> > Karoly, you wrote:
> > KK> Mifelénk számos településnél az a módi, hogy előtte valamennyivel
> (nem
> > KK> sokkal) 70-es tábla van. Ez általában elegendő, hogy az ember ne
> > KK> kényszerüljön durva fékezésre, 100-ról 50-re.
> >
> > Jobb mint a semmi, de nem az igazi, mert így is belefutok a
> > szabálytalanságba. Előjelző tábla kellene, ami semmiben nem korlátoz,
> > csak informál.
> > Vagy megengedni, hogy a tábla után következő x száz m-en még ne
> > legyen érvényes az 50-es korlát. De ekkor is kellene plusz egy tábla,
> > ami a megengedés végét jelezné, akkor már jobb az előjelzés.
> >
> > Üdv.: gyapo
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list