[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/technika/2015/07/21/kozvetlen_vizbefecskendezes_bmw/?rnd=785
Arnold Füzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Jul 22 07:24:21 CEST 2015
Lehet keverem, de kollega Skoda-nal meselte ugyan ezt, es kifejezetten kicsi benzines motor remlik. (Fsi tfsi) Majd rakerdek.
/1.3Mjet az ev motorja volt anno, milyen lehet a tobbi? :) /
"
2013.07.15. 13:10 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta: > >> VW legujabb kis ccm-es TSI asszem motorjai megallnak lejton 1-esben. >> Visszagurul kicsit a motor, megmozdul ellenkezo iranyba amig a >> kompresszio meg nem fogja. Olajpumpa ilyenkor megzakkan, es a >> kovetkezo inditasnal mar nem nyomja az olajat, annyi a blokknak. >> Doglenek rakasra ahogy hallom emiatt. > > > ,,Fiat 1.3 Multijet > > Akinek ilyen motorral szerelt autója van, a kocsi leparkolásakor mindenképpen > a rögzítőféket használja. Ugyanis sokakkal előfordult már, hogy a még hibátlan > autót este leállították, és szokás szerint sebességben hagyták, hogy ne > guruljon el. Ilyenkor, ha az autó kicsit hátragurul, a főtengely > forgásiránnyal ellentétes irányú mozgása simán át tudja ugrasztani az enyhén > megnyúlt láncot. A reggeli indításnál pedig reccs...máris görbülnek a > szelepek, törnek a himbák.'' > > http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/06/30/romok_es_motortormelek/ Mostakkó... BMW és VW vesz FIAT láncot? Vagy a FIAT veszi tőlük? Vagy mind a francia gyártótól veszik :-) Ménem vesznek japán láncot?! KJ"
Egyszer mar szóba kerult ugyan igy :)
Arnold
Sent from my iPhone
> On 22 Jul 2015, at 07:01, Kaczmarek Edvard <edk-elektro at babakezek.hu> wrote:
>
> Fiat Multijet 1.3:
>
> ,, Akinek ilyen motorral szerelt autója van, a kocsi leparkolásakor mindenképpen a rögzítőféket használja. Ugyanis sokakkal előfordult már, hogy a még hibátlan autót este leállították, és szokás szerint sebességben hagyták, hogy ne guruljon el. Ilyenkor, ha az autó kicsit hátragurul, a főtengely forgásiránnyal ellentétes irányú mozgása simán át tudja ugrasztani az enyhén megnyúlt láncot. A reggeli indításnál pedig reccs...''
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
>> On July 22, 2015 6:44:56 AM CEST, Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> wrote:
>> Hinnye! Ez komoly?
>>
>> Károly
>>
>> Arnold Füzesi wrote:
>>> Vw, 1.pici fsi motorja, ha sebessegben hagyod es hatragurul kicsit,
>> szijfeszito old, kovetkezo inditasnal daral mindent. Szelep vs dugo :)
>>>
>>> Meg megannyi sikersztori.
>>>
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>>> On 21 Jul 2015, at 22:31, charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
>> wrote:
>>>>
>>>> ekkorat ? nem visszahivva ?
>>>> hany autogyar van aminel a pillangoszelep esik be a motorba ?
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2015. július 21. 12:10 Arnold Füzesi írta,
>> <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>>>
>>>>> Melyik autogyar nem hibazik...erted.
>>>>> Egyik nagyobbat mint a masik...
>>>>>
>>>>> Arnold
>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>
>>>>>>> On 21 Jul 2015, at 12:08, Kaczmarek Edvard
>> <edk-elektro at babakezek.hu>
>>>>>> wrote:
>>>>>>
>>>>>> Meg nagyon-nagyon korrózióálló befecskendező szelepekkel. Mondják
>> ők.
>>>>> Akik a hengerfejbe beeső örvénycsappantyút is csinálták.
>> http://m.totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2013/08/21/ovatosan_a_dizel_bmw-kkel/?rnd=707
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Ed
>>>>>>
>>>>>> Sent from a tamagotchi
>>>>>>
>>>>>>> On July 21, 2015 11:28:41 AM CEST, Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at>
>> wrote:
>>>>>>> Ahogy a cikk elején is írják, a dolog nagyon nem újkeletű.
>>>>>>> Ahogy én látom, az újdonság "mindössze" két dolog lehet:
>>>>>>> 1. a sz.gépes vezérlés miatt megoldható, hogy ne mindig történjen
>>>>>>> vízbefecskendezés, pl. leállítás előtt ne (emlékeim szerint a
>> régi
>>>>>>> "vizes" rendszereknél az okozott nagy gondot, hogy maradt vízgőz,
>> pára
>>>>>>> a
>>>>>>> motortérben, s korróziót okozott)
>>>>>>> 2. az előzőből következően valószínűleg szuper vezérléssel,
>> szuper
>>>>>>> befecskendezési technikával operálnak (amit ugye régen nem nagyon
>>>>>>> tudtak
>>>>>>> megtenni).
>>>>>>>
>>>>>>> Károly
>>>>>>>
>>>>>>> Arnold Füzesi wrote:
>>>>>>>> Otletes :)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Arnold
>>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>
>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list