[elektro-etc] telekocsi bevetel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Oct 10 17:55:25 CEST 2014


Kovács József wrote:
> Addig igaz, hogy: nem a bevétel adózik, hanem az eredmény.
>
> A kettő csak akkor egyezik meg, ha >> NULLA a költség a bevétellel
> szemben.

Pontosabban: ha a költség és a bevétel azonos. :-)

Amúgy természetes, hogy a telekocsi tulajának olcsóbb, ha van utasa, mert 
megosztoznak a _költségen_, és pont ez lenne a lényeg.
Szerintem akkor kéne vállalkozásnak tekinteni, ha a munkája ellenértékét is 
elkérné, vagyis ekkor már bérszerű jövedelme is keletkezne, ami elvileg 
természetesen adóköteles kell legyen.

A telekocsik lényege általában az üzemanyagköltség megosztása. Amortizációt 
(autó) nem szoktak már megosztani.

Ha ebbe is belemászik a nav, akkor hol van a nagy ígéret, hogy ebben (és itt 
tetemes felsorolás hangzott el) az államnak nincs semmi keresnivalója?

Mert, hogy pl ha valaki takarítót vesz otthon igénybe, meg más efféle kis 
munkákra ismerőst meg ilyesmit, az már a nincs köze hozzá kategória, pedig egész 
jó megélhetése lehet egy jelentős rétegnek ebből.

Amúgy egyet lehet ezzel érteni, hogy tényleg nincs itt az államnak sok 
keresnivalója. Szó szerint: a kis tételkék adminisztrációja drágább lehet, mint 
a belőlük származó bevétel, szóval költség-haszon elv.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list