[elektro-etc] telekocsi bevetel
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Oct 10 17:55:25 CEST 2014
Kovács József wrote:
> Addig igaz, hogy: nem a bevétel adózik, hanem az eredmény.
>
> A kettő csak akkor egyezik meg, ha >> NULLA a költség a bevétellel
> szemben.
Pontosabban: ha a költség és a bevétel azonos. :-)
Amúgy természetes, hogy a telekocsi tulajának olcsóbb, ha van utasa, mert
megosztoznak a _költségen_, és pont ez lenne a lényeg.
Szerintem akkor kéne vállalkozásnak tekinteni, ha a munkája ellenértékét is
elkérné, vagyis ekkor már bérszerű jövedelme is keletkezne, ami elvileg
természetesen adóköteles kell legyen.
A telekocsik lényege általában az üzemanyagköltség megosztása. Amortizációt
(autó) nem szoktak már megosztani.
Ha ebbe is belemászik a nav, akkor hol van a nagy ígéret, hogy ebben (és itt
tetemes felsorolás hangzott el) az államnak nincs semmi keresnivalója?
Mert, hogy pl ha valaki takarítót vesz otthon igénybe, meg más efféle kis
munkákra ismerőst meg ilyesmit, az már a nincs köze hozzá kategória, pedig egész
jó megélhetése lehet egy jelentős rétegnek ebből.
Amúgy egyet lehet ezzel érteni, hogy tényleg nincs itt az államnak sok
keresnivalója. Szó szerint: a kis tételkék adminisztrációja drágább lehet, mint
a belőlük származó bevétel, szóval költség-haszon elv.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list