[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri May 9 08:50:32 CEST 2014


new deal:)

bye
dexter
On 9 May 2014 08:47, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:

> План Маршалла
>
> A másik az mi is? Ebben az olvasatban nem ugrik be... :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-09 8:16 GMT+02:00 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> > hogy kell cirill betukkel leirni a marshall segelyt es a novaja gyeal-t?
> > bye
> > dexter
> > On 9 May 2014 08:11, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
> >
> >> Csak azután az osztrákok jócskán visszakaptak Amerikától ebből, míg
> >> Magyarországról csak tovább vittek kifelé mindent...
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2014-05-09 8:02 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
> >> > Igazad van, de nem hiszem, hogy a szetbombazott hazak pontos szama
> >> hatarozta
> >> > volna meg az orszag haboru utani nyomorusagat.
> >> > Szerintem (de ez csak az en szemelyes velemenyem) a negy reszre
> darabolas
> >> > sem pozitiv iranyban dobott a dolgon. A gyoztesek szerintem mindenutt
> >> > lerabolrak az orszagot, csak amarikai/angol/francia reszrol bizonyara
> >> valami
> >> > eufemizmust hasznaltak a rablas szo helyett. :)
> >> >
> >> > De mindegy, a lenyag az, hogy sem Magyarorszag, sem Ausztria nem uszta
> >> meg a
> >> > haborut, mindket orszag sulyos arat fizetett.
> >> >
> >> > Karoly
> >> >
> >> > -------- Original Message --------
> >> >
> >> >> Azért annyira mégsem tudták szétnyomni, mint Budapestet a körülzárás
> >> >> alatt.
> >> >>
> >> >> Ráadásul itt van a három Flakturm, ami szintén eléggé visszatartó erő
> >> >> volt a szövetséges bombázók számára. Azok a maguk idejében, azon a
> >> >> technikai szinten nem sok esélyt adtak pl. egy komolyabb
> >> >> szőnyegbombázásra rettenetes veszteségek nélkül. Bécset nem lehetett
> >> >> volna Hamburg módjára elintézni, de mondjuk nem is volt miért -
> >> >> Hamburgban a kikötő és a tengeralattjáró dokkok jelentették a
> >> >> célpontokat, a város letarolása már csak "collateral damage" volt.
> :-/
> >> >> (N.B. 43 júliusában már állt egy ilyen Hamburgban is, de a másodikat
> >> >> még csak akkor építették, októberre lett kész).
> >> >>
> >> >> Best regards,
> >> >> Andy
> >> >>
> >> >> 2014-05-09 7:32 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
> >> >>>
> >> >>> Elegge szet volt bombazva. Hogy pont az oroszok-e, azt konkretan nem
> >> >>> tudom.
> >> >>> Kepek vannak rola szep szammal a neten.
> >> >>> Noch dazu, a varost (ugy, ahogy az egesz orszagot is) a
> szovetsegesek
> >> >>> negy
> >> >>> reszre daraboltak:
> >> >>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wien_Besatzungszonen.png
> >> >>>
> >> >>> Karoly
> >> >>>
> >> >>> -------- Original Message --------
> >> >>>
> >> >>>> Becset szetbombaztak az oroszok?
> >> >>>> Vagy zaszlocskakkal unnepelve vartak a felszabaditokat ahogy
> hitlert
> >> is
> >> >>>> annak idejen?
> >> >>>>
> >> >>>> Bye
> >> >>>> dexter
> >> >>>> 2014.05.08. 16:38, "Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de> ezt írta:
> >> >>>>
> >> >>>>> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
> >> >>>>>
> >> >>>>>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
> >> >>>>>
> >> >>>>>
> >> >>>>> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak,
> >> >>>>> szomszedaimnak. :)
> >> >>>>>
> >> >>>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
> >> >>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak
> >> >>>>>
> >> >>>>>
> >> >>>>> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk
> >> (nem
> >> >>>>> csak a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva
> >> mindket
> >> >>>>> orszag, ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes,
> hogy
> >> >>>>> egyreszt Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat
> >> >>>>> folytatva
> >> >>>>> fokozatos orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a
> >> >>>>> kifosztas/elnyomas
> >> >>>>> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek
> >> annyira.
> >> >>>>> Aztan ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az
> >> >>>>> osztrakok a vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol
> >> >>>>> ismertek
> >> >>>>> a
> >> >>>>> tenyek. :(((
> >> >>>>>
> >> >>>>>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
> >> >>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
> >> >>>>>
> >> >>>>>
> >> >>>>> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig
> igaz,
> >> >>>>> hogy
> >> >>>>> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli
> >> magyar
> >> >>>>> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto,
> >> >>>>> felfoghatatlan
> >> >>>>> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb
> pozicio
> >> >>>>> viszont
> >> >>>>> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem
> >> egyforma
> >> >>>>> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben
> >> >>>>> Ausztria
> >> >>>>> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
> >> >>>>>
> >> >>>>> Karoly
> >> >>>>>
> >> >>>>> -------- Original Message --------
> >> >>>>>
> >> >>>>>    Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a
> tömegközlekedés
> >> >>>>>>
> >> >>>>>>
> >> >>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is
> negyven
> >> >>>>>> évig szocializmus...
> >> >>>>>>
> >> >>>>>> Topy
> >> >>>>>>
> >> >>>>>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve
> jobb
> >> >>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
> >> >>>>>>
> >> >>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
> >> >>>>>>
> >> >>>>>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
> >> >>>>>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben
> érkezik 10
> >> >>>>>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési
> >> hibán
> >> >>>>>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell
> >> tovább,
> >> >>>>>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész
> évre
> >> >>>>>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül
> >> (kb.
> >> >>>>>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete
> >> stb.
> >> >>>>>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a
> budapestivel.
> >> >>>>>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
> >> >>>>>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben
> >> azonos
> >> >>>>>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével
> >> >>>>>>> kerül
> >> >>>>>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és
> >> szombat
> >> >>>>>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a
> >> >>>>>>> billentyűzeteddel...?
> >> >>>>>>> :-/
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> Best regards,
> >> >>>>>>> Andy
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
> >> >>>>>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont
> többe
> >> >>>>>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
> >> >>>>>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a
> >> >>>>>>>> bérlettel
> >> >>>>>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés,
> amit a
> >> >>>>>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
> >> >>>>>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
> >> >>>>>>>>
> >> >>>>>>>> Topy
> >> >>>>>>>>
> >> >>>>>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
> >> >>>>>>>>
> >> >>>>>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
> >> >>>>>>>>> igazolványhoz
> >> >>>>>>>>> jó a bérletszelvény.
> >> >>>>>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az
> az
> >> >>>>>>>>> érdekes,
> >> >>>>>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az
> autópályán
> >> a
> >> >>>>>>>>> kocsiban
> >> >>>>>>>>> legyen.
> >> >>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <
> >> lista at tigriselektro.hu>:
> >> >>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>    +1
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
> >> >>>>>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x
> >> >>>>>>>>>> összegért
> >> >>>>>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
> >> >>>>>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt
> >> nekik.
> >> >>>>>>>>>> Az
> >> >>>>>>>>>> 1 db
> >> >>>>>>>>>> eladott bérlet utazik...
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>    Hozzateszem ugy, hogy
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
> >> >>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
> >> >>>>>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
> >> >>>>>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
> >> >>>>>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a
> kartyamat
> >> >>>>>>>>>>> akarkinek,
> >> >>>>>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek
> >> >>>>>>>>>>> szallito
> >> >>>>>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>> --
> >> >>>>>>>>>> Zsolt Meszaros
> >> >>>>>>>>>> IT-Sysadmin
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>>>
> >> >>>>>>>>
> >> >>>>>>>
> >> >>>>>>
> >> >>>>>>
> >> >>>>>
> >> >>>>
> >> >>>
> >> >>
> >> >>
> >> >
> >>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list