[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri May 9 08:46:39 CEST 2014
План Маршалла
A másik az mi is? Ebben az olvasatban nem ugrik be... :-)
Best regards,
Andy
2014-05-09 8:16 GMT+02:00 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> hogy kell cirill betukkel leirni a marshall segelyt es a novaja gyeal-t?
> bye
> dexter
> On 9 May 2014 08:11, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>
>> Csak azután az osztrákok jócskán visszakaptak Amerikától ebből, míg
>> Magyarországról csak tovább vittek kifelé mindent...
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2014-05-09 8:02 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>> > Igazad van, de nem hiszem, hogy a szetbombazott hazak pontos szama
>> hatarozta
>> > volna meg az orszag haboru utani nyomorusagat.
>> > Szerintem (de ez csak az en szemelyes velemenyem) a negy reszre darabolas
>> > sem pozitiv iranyban dobott a dolgon. A gyoztesek szerintem mindenutt
>> > lerabolrak az orszagot, csak amarikai/angol/francia reszrol bizonyara
>> valami
>> > eufemizmust hasznaltak a rablas szo helyett. :)
>> >
>> > De mindegy, a lenyag az, hogy sem Magyarorszag, sem Ausztria nem uszta
>> meg a
>> > haborut, mindket orszag sulyos arat fizetett.
>> >
>> > Karoly
>> >
>> > -------- Original Message --------
>> >
>> >> Azért annyira mégsem tudták szétnyomni, mint Budapestet a körülzárás
>> >> alatt.
>> >>
>> >> Ráadásul itt van a három Flakturm, ami szintén eléggé visszatartó erő
>> >> volt a szövetséges bombázók számára. Azok a maguk idejében, azon a
>> >> technikai szinten nem sok esélyt adtak pl. egy komolyabb
>> >> szőnyegbombázásra rettenetes veszteségek nélkül. Bécset nem lehetett
>> >> volna Hamburg módjára elintézni, de mondjuk nem is volt miért -
>> >> Hamburgban a kikötő és a tengeralattjáró dokkok jelentették a
>> >> célpontokat, a város letarolása már csak "collateral damage" volt. :-/
>> >> (N.B. 43 júliusában már állt egy ilyen Hamburgban is, de a másodikat
>> >> még csak akkor építették, októberre lett kész).
>> >>
>> >> Best regards,
>> >> Andy
>> >>
>> >> 2014-05-09 7:32 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>> >>>
>> >>> Elegge szet volt bombazva. Hogy pont az oroszok-e, azt konkretan nem
>> >>> tudom.
>> >>> Kepek vannak rola szep szammal a neten.
>> >>> Noch dazu, a varost (ugy, ahogy az egesz orszagot is) a szovetsegesek
>> >>> negy
>> >>> reszre daraboltak:
>> >>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wien_Besatzungszonen.png
>> >>>
>> >>> Karoly
>> >>>
>> >>> -------- Original Message --------
>> >>>
>> >>>> Becset szetbombaztak az oroszok?
>> >>>> Vagy zaszlocskakkal unnepelve vartak a felszabaditokat ahogy hitlert
>> is
>> >>>> annak idejen?
>> >>>>
>> >>>> Bye
>> >>>> dexter
>> >>>> 2014.05.08. 16:38, "Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de> ezt írta:
>> >>>>
>> >>>>> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
>> >>>>>
>> >>>>>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
>> >>>>>
>> >>>>>
>> >>>>> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak,
>> >>>>> szomszedaimnak. :)
>> >>>>>
>> >>>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>> >>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak
>> >>>>>
>> >>>>>
>> >>>>> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk
>> (nem
>> >>>>> csak a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva
>> mindket
>> >>>>> orszag, ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes, hogy
>> >>>>> egyreszt Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat
>> >>>>> folytatva
>> >>>>> fokozatos orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a
>> >>>>> kifosztas/elnyomas
>> >>>>> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek
>> annyira.
>> >>>>> Aztan ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az
>> >>>>> osztrakok a vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol
>> >>>>> ismertek
>> >>>>> a
>> >>>>> tenyek. :(((
>> >>>>>
>> >>>>>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>> >>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>> >>>>>
>> >>>>>
>> >>>>> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig igaz,
>> >>>>> hogy
>> >>>>> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli
>> magyar
>> >>>>> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto,
>> >>>>> felfoghatatlan
>> >>>>> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb pozicio
>> >>>>> viszont
>> >>>>> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem
>> egyforma
>> >>>>> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben
>> >>>>> Ausztria
>> >>>>> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
>> >>>>>
>> >>>>> Karoly
>> >>>>>
>> >>>>> -------- Original Message --------
>> >>>>>
>> >>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>> >>>>>>
>> >>>>>>
>> >>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is negyven
>> >>>>>> évig szocializmus...
>> >>>>>>
>> >>>>>> Topy
>> >>>>>>
>> >>>>>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>> >>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>> >>>>>>
>> >>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
>> >>>>>>
>> >>>>>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
>> >>>>>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben érkezik 10
>> >>>>>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési
>> hibán
>> >>>>>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell
>> tovább,
>> >>>>>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész évre
>> >>>>>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül
>> (kb.
>> >>>>>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete
>> stb.
>> >>>>>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a budapestivel.
>> >>>>>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
>> >>>>>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben
>> azonos
>> >>>>>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével
>> >>>>>>> kerül
>> >>>>>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és
>> szombat
>> >>>>>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a
>> >>>>>>> billentyűzeteddel...?
>> >>>>>>> :-/
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> Best regards,
>> >>>>>>> Andy
>> >>>>>>>
>> >>>>>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
>> >>>>>>>
>> >>>>>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
>> >>>>>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont többe
>> >>>>>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
>> >>>>>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a
>> >>>>>>>> bérlettel
>> >>>>>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés, amit a
>> >>>>>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
>> >>>>>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
>> >>>>>>>>
>> >>>>>>>> Topy
>> >>>>>>>>
>> >>>>>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
>> >>>>>>>>
>> >>>>>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
>> >>>>>>>>> igazolványhoz
>> >>>>>>>>> jó a bérletszelvény.
>> >>>>>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az az
>> >>>>>>>>> érdekes,
>> >>>>>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az autópályán
>> a
>> >>>>>>>>> kocsiban
>> >>>>>>>>> legyen.
>> >>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>
>> >>>>>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <
>> lista at tigriselektro.hu>:
>> >>>>>>>>>
>> >>>>>>>>> +1
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
>> >>>>>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x
>> >>>>>>>>>> összegért
>> >>>>>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
>> >>>>>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt
>> nekik.
>> >>>>>>>>>> Az
>> >>>>>>>>>> 1 db
>> >>>>>>>>>> eladott bérlet utazik...
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>> Hozzateszem ugy, hogy
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
>> >>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
>> >>>>>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
>> >>>>>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
>> >>>>>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a kartyamat
>> >>>>>>>>>>> akarkinek,
>> >>>>>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek
>> >>>>>>>>>>> szallito
>> >>>>>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>> --
>> >>>>>>>>>> Zsolt Meszaros
>> >>>>>>>>>> IT-Sysadmin
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>>>
>> >>>>>>>>
>> >>>>>>>
>> >>>>>>
>> >>>>>>
>> >>>>>
>> >>>>
>> >>>
>> >>
>> >>
>> >
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list