[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után
Karoly Kovacs
psat55 at yahoo.de
Fri May 9 08:02:09 CEST 2014
Igazad van, de nem hiszem, hogy a szetbombazott hazak pontos szama
hatarozta volna meg az orszag haboru utani nyomorusagat.
Szerintem (de ez csak az en szemelyes velemenyem) a negy reszre
darabolas sem pozitiv iranyban dobott a dolgon. A gyoztesek szerintem
mindenutt lerabolrak az orszagot, csak amarikai/angol/francia reszrol
bizonyara valami eufemizmust hasznaltak a rablas szo helyett. :)
De mindegy, a lenyag az, hogy sem Magyarorszag, sem Ausztria nem uszta
meg a haborut, mindket orszag sulyos arat fizetett.
Karoly
-------- Original Message --------
> Azért annyira mégsem tudták szétnyomni, mint Budapestet a körülzárás alatt.
>
> Ráadásul itt van a három Flakturm, ami szintén eléggé visszatartó erő
> volt a szövetséges bombázók számára. Azok a maguk idejében, azon a
> technikai szinten nem sok esélyt adtak pl. egy komolyabb
> szőnyegbombázásra rettenetes veszteségek nélkül. Bécset nem lehetett
> volna Hamburg módjára elintézni, de mondjuk nem is volt miért -
> Hamburgban a kikötő és a tengeralattjáró dokkok jelentették a
> célpontokat, a város letarolása már csak "collateral damage" volt. :-/
> (N.B. 43 júliusában már állt egy ilyen Hamburgban is, de a másodikat
> még csak akkor építették, októberre lett kész).
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-09 7:32 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>> Elegge szet volt bombazva. Hogy pont az oroszok-e, azt konkretan nem tudom.
>> Kepek vannak rola szep szammal a neten.
>> Noch dazu, a varost (ugy, ahogy az egesz orszagot is) a szovetsegesek negy
>> reszre daraboltak:
>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wien_Besatzungszonen.png
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Becset szetbombaztak az oroszok?
>>> Vagy zaszlocskakkal unnepelve vartak a felszabaditokat ahogy hitlert is
>>> annak idejen?
>>>
>>> Bye
>>> dexter
>>> 2014.05.08. 16:38, "Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de> ezt írta:
>>>
>>>> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
>>>>
>>>>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
>>>>
>>>> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak,
>>>> szomszedaimnak. :)
>>>>
>>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak
>>>>
>>>> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk (nem
>>>> csak a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva mindket
>>>> orszag, ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes, hogy
>>>> egyreszt Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat
>>>> folytatva
>>>> fokozatos orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a kifosztas/elnyomas
>>>> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek annyira.
>>>> Aztan ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az
>>>> osztrakok a vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol ismertek
>>>> a
>>>> tenyek. :(((
>>>>
>>>>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>>>
>>>> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig igaz,
>>>> hogy
>>>> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli magyar
>>>> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto,
>>>> felfoghatatlan
>>>> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb pozicio
>>>> viszont
>>>> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem egyforma
>>>> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben
>>>> Ausztria
>>>> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>>>>
>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is negyven
>>>>> évig szocializmus...
>>>>>
>>>>> Topy
>>>>>
>>>>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>>>>
>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
>>>>>
>>>>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
>>>>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
>>>>>>
>>>>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben érkezik 10
>>>>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési hibán
>>>>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell tovább,
>>>>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész évre
>>>>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
>>>>>>
>>>>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül (kb.
>>>>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
>>>>>>
>>>>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete stb.
>>>>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a budapestivel.
>>>>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
>>>>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben azonos
>>>>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével kerül
>>>>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és szombat
>>>>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
>>>>>>
>>>>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a billentyűzeteddel...?
>>>>>> :-/
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
>>>>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont többe
>>>>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
>>>>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a bérlettel
>>>>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés, amit a
>>>>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
>>>>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
>>>>>>>
>>>>>>> Topy
>>>>>>>
>>>>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
>>>>>>>
>>>>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
>>>>>>>> igazolványhoz
>>>>>>>> jó a bérletszelvény.
>>>>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az az
>>>>>>>> érdekes,
>>>>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az autópályán a
>>>>>>>> kocsiban
>>>>>>>> legyen.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <lista at tigriselektro.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> +1
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
>>>>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x
>>>>>>>>> összegért
>>>>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
>>>>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt nekik.
>>>>>>>>> Az
>>>>>>>>> 1 db
>>>>>>>>> eladott bérlet utazik...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Hozzateszem ugy, hogy
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
>>>>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
>>>>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
>>>>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a kartyamat
>>>>>>>>>> akarkinek,
>>>>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek
>>>>>>>>>> szallito
>>>>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> --
>>>>>>>>> Zsolt Meszaros
>>>>>>>>> IT-Sysadmin
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list