[elektro-etc] Homo totyorgikusz
Tanács Dávid Szilveszter
tanacsdavid at sosperec.hu
Tue May 6 11:52:10 CEST 2014
Igen, a magyarazatot ertem, de a rendelkezest nem. Olyan, mintha a jogaszok letet mestersegesen igazolnak. :))
Miert kell kovetkeztetni, extrapolalni? Miert nem forditva? Ugy tul egyertelmu lenne?
http://xkcd.com/605/
dá
---- Be K, 06 máj. 2014 10:44:12 +0200 Xorn<toth.endre at gmail.com> írta ----
Leirja, mi a helyzet. Ha szabad lenne lassabban kozlekedni, nincs ertelme
egy minimum 60-ra kepes szabalynak, mert akkor a 30-ra kepes is felmehetne
a palyara.
Best regards,
Andy
On May 6, 2014 10:32 AM, "Tanács Dávid Szilveszter" <tanacsdavid at sosperec.hu>
wrote:
> Csak nekem erthetetlen ez a gondolatmenet?
>
> "Lásd és értsd a 'legalább-képes' szókapcsolat jelentését. Jogilag ez
> annyit tesz, hogy - főszabály szerint - nem mehetsz 60-nál lassabban
> autópályán"
>
>
> Jogilag. Nyelvtanilag meg azt, hogy legalabb kepes. Ez belemagyarazas.
> Miert nem forditva van? Minimalis sebesseg 60km/h. Ebbol tenyleg
> kovetkezik, hogy ami erre nem kepes, az nem mehet fel. De igy? Van egy
> raiatorom, ami legalabb 30 fokra fel tudja futeni a muhelyemet, tehat
> jogilag kovetkezik belole, hogy kotelezo is neki?
>
>
>
>
> dá
>
>
> ---- Be K, 06 máj. 2014 08:36:52 +0200 Xorn &lt;toth.endre at gmail.com&gt;
> írta ----
>
>
> Itt a részletes magyarázat az autópálya kötelező minimum 60-ra.
>
> "Mi értelme lenne előírni, hogy tudjon haladni legalább 60-nal, ha
> mehetne lassabban is? Akkor nem mindegy, hogy mennyivel tud legalább
> menni?
>
> Akkor nem kellene ez a szabály és nem kellene külön engedély annak,
> aki nem tud legalább 60-nal menni. De van ez a szabály és kell külön
> engedély alatta.
>
> Minori ad maius (kevesebbről többre következtetés) szabálya: ha
> előírsz egy korlátozást (nem mehet fel pályára az, aki nem tud
> legalább 60-nal menni), abból a jogi formál logika alapszabályai
> szerint következik, hogy fűződnie kell hozzá valamilyen többlet
> jogkövetkezménynek is. Ez a többlet pedig az, hogy autópályán 60-nál
> lassabban csak forgalmi okból szabad haladni. (ezért megy például az
> autópályán járőröző rendőr is a leálló sávban és nem a külsőben).
>
> Ha lehetne 60 alatt pályán menni, akkor az idézett KRESZ szabálynak
> semmi értelme sem lenne. Vagy szerinted lenne logika abban, hogy
> mehetsz 30-cal is pályán, de nem hajthatsz fel olyan járművel, amely
> sík úton legalább 60 km/óra sebességgel nem képes haladni?
>
> Lásd és értsd a KRESZ idézett részének megfogalmazását: "amely sík
> úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni". Lásd és értsd a
> "legalább-képes" szókapcsolat jelentését. Jogilag ez annyit tesz, hogy
> - főszabály szerint - nem mehetsz 60-nál lassabban autópályán
>
> Magyarul: ha annyival mész lassan, amennyivel kedved tartja, akkor nem
> kell a KRESZ 37.§-a, mert értelmetlen.
>
> Értem én, hogy a józan paraszti észből nem ez következik. Azt viszont
> nektek kell érteni, hogy a jog és a jogszabály alkotás nem viccből
> igényel célirányos szakmai előképzést és tapasztalatot. Ami neked x-et
> jelent leírva jogszabályként, az könnyen lehet xyz a valóságban."
>
> Best regards,
> Andy
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list