[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 23 14:24:13 CEST 2014
hat igen . itt a balkanon meg lehet ezt tenni .
bekescsaba , azota megszunt aprilia szerviz .
amikor talalkoztam a szerelovel , akkor megkerdeztem hogy kapott-e
tipusspecifikus oktatast , ismeri-e az apriliakat . a valasz az volt hogy :
"he ? eembor csinyata azt is , ertek en a mootorokho'..." en nem vittem oda
a motoromat , az egyik baratom igen .
a motor szarazkarteres , ket trochoid szivattyu szivja a blokkbol az olajat
egy kulso tartalyba amin a szintjelzo van es onnan egy fogaskerek szivattyu
keni a blokkot.
a droid leengedte a kulso tartalybol az olajat , lecserelte az olajszurot
es visszatoltotte az eloirt mennyisegu olajat . a blokkban levo pango
fel-egy litert nem engedte le .
ugy tul folt toltve hogy a nivo nem is latszott a kemlelocsoben , a kupak
mar beleert .
ez csak azert veszelyes , mert ha a trochoid szivattyuk amik alapvetoen
buborekos olajat tovabbitanak belefujnak az olajfelszin ala , akkor az olaj
felhabzik es elveszti a kenokepesseget .
kecskemet natix kft , aprilia caponord idoszakos szerviz .
droid megcsinalja a szervizt , utobb ertesulok az esemenyekrol .
nem tudja levenni a gyertyakrol a gumi gyertyapipat , barmennyire is
erolkodik mar kombinalt fogoval huzza , de semmi . (csak ugy mondom , ha
egy gumicsovet huz lefele valamirol , akkor a gumicso a nyulassal szukul ,
tehat nem jon le , inkabb szakad - ala kell nyulni egy kampoval , megtolni
folfele , ahogy zomul tagul is es egybol leugrik a helyerol) tehat a ket
hengerben negy gyertyapipat tepett el a szerelo. kifizettettek a tulajjal
az uj gyertyapipakat , ami utan mar nem lehetett gyari gyertyakkal
uzemeltetni a motort , mert a patent helyett csavarosakat talaltak hirtelen
es azt takoltak be .
a moci ezutan elkezdett tulfogyasztani , instabil volt az alapjarat , neha
3000 , neha 1460 (ez az eloirt) neha turan belul is fejreallt . leallitas ,
ujrainditas utan megjavult - egy idore , de stabilan het decivel evett
tobbet mint az enyem , akkor is ha egyutt mentunk , valtva a gepeket egymas
kozott - kettos vak kiserletet nem tudtunk csinalni , de tenyleg
bizonyitottuk hogy nem a turaplexi, nem a mas kipufogo , nem a gyertyak
okozzak a hibat , pedig a gyertyak nagy szivas , mert soha tobbe nem
mehetett bele a gyari - es ezzel kezdodott a tulfogyasztas .
turakat toltottunk azzal hogy merengtunk a dolgon , turarol turara
hallgattam a srac sirankozasat hogy a motorja rossz es szar es
megbizhatatlan stb .
egyszer egymas mellett allva visszaengedtem a gazt es az enyemen ugy
koppant mint egy massziv mikrokapcsolo , az oven puhan zart mintha
elveszett volna belole a hatarolo .
szetszedtem (tank le , nem sima ugy ezeken a nagygepeken) a hatarolo a
helyen , viszont nincs holtjateka a gazbowdennek - a srac igy szerette ,
nekem volt 2-3mm .
nemi banyaszas utan megtalaltam a gyertyapipa letepesekor , kombinalt
fogoval karcolt savot a szelepfedelen , ahogy vegigcsuszott a fogo pofaja
es belevagodott a pillangoszeleptengely vegen levo bowden horonyba . ez egy
ket lemezbol hajtott kor alaku cucc ami a nyomo es huzo bowdent vezeti a
gaz felol .
a ket ajka ami megvezeti a bowdent egymastol 2-3 mm-re lehet egymastol ,
ezt utotte ossze a kombinaltfogoval a srac , amikor teljes gazt adott ,
akko a bowden kiugrott a palyarol es az osszeutes fole akadt , valtoztava
az attetelt , kicsit oldaliranyba feszitve a tengelyt . ettol a plusz
surolodastol nem zart vissza kemenyen , holtjatekmentesen a gaz es
inditaskor nem mindig nullan allt . indulaskor az injektor megmeri az
ellenallasat es arra a raadottgyujtas ciklusra ez a nullapont . illetve nem
az , mert ha a nullapont ala esik vissza , akkor negativ erteket vesz fel a
TPS% , amitol megszunik az alapjarati szabalyzas hibaval, vagy kicsit
nyitottabbra zar vissza , ettol rossz a gazreakcio mert a beallitott
alapjarati legszivargas (0=0mm^2 100=4mm^2) elmegy a holdba es rangat ,
dadog , vacakul jar . kiegyenesitettuk es a motor megjavult .
ujrakalibraltuk a tps-t es a moci nem is romlott el tobbe .
romaniabol hoztak egy mocit hogy tiz litert eszik szazon es rangat ,
vacakul jar .
mint kiderult a magyar kereskedo sw-t frissitett rajta , ratettek a gepre a
lambdaszenzoros verzio terkepeit , a gep viszon egy korabbi generacios volt
, meg tamburini , nem teccnomeccanica vazas es nem volt benne lambdaszonda
. a hiba miatt orrba-szajba dusitotta a kevereket es ettol jart vacakul .
10-rol 5.0-ra esett a fogyasztas:)
volt egy szlovak gep is , ott tobb aprilia szervizt is megjart a motor , de
nem tudtak beallitani hogy jol jarjon , mert a tps nem volt kihornyolva
hogy el lehessen forditani a nevleges ertekekig (ezt nem tudom honnan
vettek hogy van ilyen ertek) - tps allitas nincs ezen a tipuson (biztos
suzukin tanultak szerelni) eltekertek hogy nagyjabol jo legyen , ott
meghuztak , a motor rossz volt - miutan tudtam hogy hol matattak benne ,
csak levettem a tankot , lelazitottam , megpockoltem megrangattam hogy
visszaaljon feszultsegmentes allapotba es ujra meghuztam . mivel mar nem
volt kitolva , feszitve kozeppontbol , a poti es a pillangoszeleptengely is
hibatlanul , akadalytalanul mozgott es a motor tokeletes lett . ket perc .
honapokig kuzdottek vele .
egy pest melletti gep nem indult , elvittek egy nagyon profi szervizbe ahol
megallapitottak hogy nincs talan szikra , vagy benzin . (azert nem irom a
nevuket , mert becsuletesek voltak a tulajjal)
honapokat toltott ott , amikor mennem kellett kulfoldre , akkor elotte
felugrottam hozzajuk megnezni a mocit (a gazdaja mar kezdte feladni a
remenyt) a motor tapszivattyuja allandoan ment . mint kiderult addigra
atkotottek az ECU altal vezerelt relet es elertek hogy legyen benzin .
tovabbra sem indult , de nem is igazan kommunikalt az OBD csatin at .
odamentem es a kovetkezo tesztet csinaltam : diagnosztika : minden adat
elerheto , nevleges tartomanyon belul van .
tapszivattyu teszt : kikotve , nem megy .
fordulaszammero teszt : tokeletes beall 5000-re es ott tartja 10 mp-ig.
ventillator teszt , efi hibalampa felvillan , kommunikacio megszunik .
akkufesz 10.5 volt (akkun merve 12.6)
a kabeltorzsben egy testkabel volt rosszul osszesajtolva , eloxidalodva es
amikor az ecu megterhelte a tapjat , azonnal eltunt az akkufesz ,
ujraindult .
honda paneuropean abs . uthibakon meg-megall . dadog .
mivel nem pici motor , idegesito
az elozo tulaj ezzel vette meg es amikor evekig nem tudta megjavittatni
pest kornyeken , feladta es bukoban kiszallt belole. egy masik honda
markakereskedesnek adta el akik szinten nagyon nekialltak es nem tudtak
megjavitani - ket hibaja volt , abs lampa es ez a rangatas .
a rangatas mint kiderult a bukast erzekelo gomba hibaja volt , elment
belole a csillapito folyadek es a katyu altal okozott rezgesre is
leallitotta a motort.
az abs hiba pedig regi elso kerekcsapagy hiba volt , beledaralt a jelado
tarcsa az abs szenzorba es a femtormelek rovidre zarta a szenzor magneses
erovonalait , egy csavarhuzoval visszahajlitva es kitakaritva a hornyot
azonnal eletre kelt .
ezek olyan vicces kis hibak amik miatt egy iso droid szazezres szamlakat
szokott kiallitani .
bye
dexter
2014. június 23. 10:41 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
> Ezek a szerelők építik le az ember bizalmát a béka sgg alá. Pl. ez a
> válasz arra, hogy miért nem akarok használt autót venni, pedig nyilvánvaló
> ráfizetés az új. De ehhez marhára képben kell lenni, vagy legalább közelebb
> lakni Hozzád :) hogy ilyen játékba belemenjen az ember.
>
> Gábor
>
> 2014.06.23. 10:11 keltezéssel, charles hoss írta:
>
> Akkor egy masik horror tortenet : egy baratom akart venni egy pille
>> konnyu,
>> kemeny gepet ami rendszamos.
>> Kawa rajongo, igy egy japan belpiacos KDX250 lett a valasztott . Valami
>> baj
>> nevu kozsegbe mentunk erte.
>> A moci sokat allt, szepen nezett ki es muszaki volt rajta.
>> A gazdaja oszinte volt velunk. Tobb mint egy eve vizsgazott, a foldekre
>> jart ki vele, ovatosan. A vizsgakor 160k-t koltott a javitasara. Ehhez
>> kepest a motor fotengelyenek volt egy kis hangja. A mikor a srac rault,
>> kicsit meglobalta a mocit hogy "felkeveredjen az olaj a tankban" (a moci
>> szivattyus olajzasu kene legyen) beindult, a baratom elment vele egy rovid
>> korre, lentrol volt benne ero, kicsit dadogott magasabb fordulaton.
>> En is elmentem vele egy korre (100m), kb 7500rpm-nel elment belole az ero.
>> Visszavittem, mondom a sracnak hogy nem jo a gep.
>> Az lehetetlen , mert a szerelo aki csinalta egy regi versenyzo es ert a
>> ketutemuhoz , mert trabanttal nyomta.
>> O mondta hogy a szivattyus olajzas nem stabil, jarjon keverekkel.
>> Kerdezgettem hogy megis mit es miert javitottak rajta - o csak muszakira
>> akarta vinni , de a szerelo szetszedte , mert rossz volt.
>> Megis mi volt rossz?
>> A fotengelynel falsot szivott.
>> A generator oldalan.
>> Ket hetig javitottak, ezert volt szazhatvan k a szamla
>> Ezutan megneztuk a power szelep (kips) mozgato mechanikajat : hianyzott a
>> kapcsolovilla.
>>
>> A szerelo es a munkatarsai megkaptak a gepet, kiprobaltak es szetutottek a
>> blokkot, megszorult, szetment nekik a fotengelycsapagy. Nem siman
>> megragadt, mert akkor amikor lehul ujra forog, de ez nem fordult at, ezert
>> kellett szetszedjek, ezert tudjak hogy a generator oldali csapagy ment
>> szet. Ezt persze ra lehet fogni a szimeringre, de megragadas es szetszedes
>> nelkul nem tudna oldalt mondani.
>> Majd atallitottak keverekolajzasra hogy a tobb olaj majd meggatolja hogy
>> megragadjon ujra, de megint megragadt, ekkor csak a henger. Magas
>> fordulaton mar nem birta a terhelest , ezert kikotottek a powert
>> lenyegeben
>> letiltva a 8-12000rpm tartomanyt. Aztan szoltak neki hogy nagyon fel lett
>> ujitva es keverekolajozza , bejaratos a gep - ha megis visszaviszi,
>> mondhatjak neki hogy rosszul csinalta, elrontotta a keverest stb - nincs
>> garancia mar, mert fel ev volt mire a srac tavasszal ujra motorral jart ki
>> a foldre.
>> A 125-os mzjehez kepest meg igy is eros volt a motor.
>> Igy teszik tonrkre a mocit a szervizben, aztan vesznek halomra hulyere.
>> Ahogy mondtam a tortenetet a srac sorra mondta a tovabbi rautalo dolgokat,
>> osszeallt a kep. Azt hittem elsirja magat . A motor egyetlen ertekes
>> alkatresze a rendszam forgalmi paros volt.
>>
>> Ha nem unjatok, delutan irok egy kecskemeti sztorit, ami heteket vett
>> igenybe, de hasonlo.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2014.06.23. 9:00, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>
>> Tiszta Dr. House :)
>>> Kösz a leírást!
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el,
>>>> megmutatom
>>>> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
>>>> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
>>>> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
>>>> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota
>>>> elhunyt
>>>> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy megbizhato
>>>> volt es sokat turazott vele.
>>>> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege hasznalta
>>>> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
>>>> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
>>>> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
>>>> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat ,
>>>> reszelesnyomok
>>>> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a
>>>> feket
>>>> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
>>>> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
>>>> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a hatso
>>>> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
>>>> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
>>>> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
>>>> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
>>>> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a
>>>> potit
>>>> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
>>>> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
>>>> erteket , egyazon potin...
>>>> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
>>>> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
>>>> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
>>>> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
>>>> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj imadta
>>>> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt,
>>>> ezert
>>>> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
>>>> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
>>>> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
>>>> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
>>>> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon
>>>> nyilvanvalo
>>>> muhiba utan feladta.
>>>> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
>>>> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a
>>>> szelephezag
>>>> rossz volt, beallitotta.
>>>> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
>>>> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto -
>>>> kene
>>>> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan az
>>>> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
>>>> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot
>>>> mert
>>>> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge ,
>>>> aztan
>>>> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es
>>>> kb
>>>> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
>>>> megvolt.
>>>> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
>>>> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
>>>> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
>>>> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
>>>> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo
>>>> teljesitmenyt,
>>>> a blokktest magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok lebegese
>>>> a
>>>> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az oldalra
>>>> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
>>>> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
>>>> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
>>>> alapjaratra.
>>>> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
>>>> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
>>>> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, tulfogyasztast
>>>> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
>>>> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
>>>> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett
>>>> gaz
>>>> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
>>>> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is ,
>>>> igy
>>>> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
>>>> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a
>>>> benya) a
>>>> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es meghaladja
>>>> a
>>>> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
>>>> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett.
>>>> Masnap
>>>> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent
>>>> egy
>>>> flakon injektortisztitot.
>>>> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km alatt
>>>> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a fordulatot,
>>>> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
>>>> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
>>>> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
>>>> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
>>>> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
>>>> Most azt hiszem nem:)
>>>>
>>>> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
>>>> hidegen nem indul, a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole,
>>>> pedig
>>>> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
>>>> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
>>>> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
>>>> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> 2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>
>>>>
>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list