[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 23 14:44:01 CEST 2014


kimaradt a tanulsag . sok sok hasonlo hiba utan arra jutottam hogy a
legtobb esetben a megoldhatatlan , misztikus hibak alapja az hogy valaki
hazudik . azt allitja hogy megmert valamit , azt hiszi hogy tud valamit -
de az nem ugy van . a paneuropa bukogombaja kezben jol mukodott biztosan .
csak nincs leirva a szervizkonyvben hogy ha oldaltdontod , akkor csak x
masodperc utan jelezheti . a rezonanciat pedig elmagyarazni sem erdemes .

bye
dexter



2014. június 23. 14:24 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:

> hat igen . itt a balkanon meg lehet ezt tenni .
> bekescsaba , azota megszunt aprilia szerviz .
> amikor talalkoztam a szerelovel , akkor megkerdeztem hogy kapott-e
> tipusspecifikus oktatast , ismeri-e az apriliakat . a valasz az volt hogy :
> "he ? eembor csinyata azt is , ertek en a mootorokho'..." en nem vittem oda
> a motoromat , az egyik baratom igen .
> a motor szarazkarteres , ket trochoid szivattyu szivja a blokkbol az
> olajat egy kulso tartalyba amin a szintjelzo van es onnan egy fogaskerek
> szivattyu keni a blokkot.
> a droid leengedte a kulso tartalybol az olajat , lecserelte az olajszurot
> es visszatoltotte az eloirt mennyisegu olajat . a blokkban levo pango
> fel-egy litert nem engedte le .
> ugy tul folt toltve hogy a nivo nem is latszott a kemlelocsoben , a kupak
> mar beleert .
> ez csak azert veszelyes , mert ha a trochoid szivattyuk amik alapvetoen
> buborekos olajat tovabbitanak belefujnak az olajfelszin ala , akkor az olaj
> felhabzik es elveszti a kenokepesseget .
>
> kecskemet natix kft , aprilia caponord idoszakos szerviz .
> droid megcsinalja a szervizt , utobb ertesulok az esemenyekrol .
> nem tudja levenni a gyertyakrol a gumi gyertyapipat , barmennyire is
> erolkodik  mar kombinalt fogoval huzza , de semmi . (csak ugy mondom , ha
> egy gumicsovet huz lefele valamirol , akkor a gumicso a nyulassal szukul ,
> tehat nem jon le , inkabb szakad - ala kell nyulni egy kampoval , megtolni
> folfele , ahogy zomul tagul is es egybol leugrik a helyerol) tehat a ket
> hengerben negy gyertyapipat tepett el a szerelo. kifizettettek a tulajjal
> az uj gyertyapipakat , ami utan mar nem lehetett gyari gyertyakkal
> uzemeltetni a motort , mert a patent helyett csavarosakat talaltak hirtelen
> es azt takoltak be .
> a moci ezutan elkezdett tulfogyasztani , instabil volt az alapjarat , neha
> 3000 , neha 1460 (ez az eloirt) neha turan belul is fejreallt . leallitas ,
> ujrainditas utan megjavult - egy idore , de stabilan het decivel evett
> tobbet mint az enyem , akkor is ha egyutt mentunk , valtva a gepeket egymas
> kozott - kettos vak kiserletet nem tudtunk csinalni , de tenyleg
> bizonyitottuk hogy nem a turaplexi, nem a mas kipufogo , nem a gyertyak
> okozzak a hibat , pedig a gyertyak nagy szivas , mert soha tobbe nem
> mehetett bele a gyari - es ezzel kezdodott a tulfogyasztas .
> turakat toltottunk azzal hogy merengtunk a dolgon , turarol turara
> hallgattam a srac sirankozasat hogy a motorja rossz es szar es
> megbizhatatlan stb .
> egyszer egymas mellett allva visszaengedtem a gazt es az enyemen ugy
> koppant mint egy massziv mikrokapcsolo , az oven puhan zart mintha
> elveszett volna belole a hatarolo .
> szetszedtem (tank le , nem sima ugy ezeken a nagygepeken) a hatarolo a
> helyen , viszont nincs holtjateka a gazbowdennek - a srac igy szerette ,
> nekem volt 2-3mm .
> nemi banyaszas utan megtalaltam a gyertyapipa letepesekor , kombinalt
> fogoval karcolt savot a szelepfedelen , ahogy vegigcsuszott a fogo pofaja
> es belevagodott a pillangoszeleptengely vegen levo bowden horonyba . ez egy
> ket lemezbol hajtott kor alaku cucc ami a nyomo es huzo bowdent vezeti a
> gaz felol .
> a ket ajka ami megvezeti a bowdent egymastol 2-3 mm-re lehet egymastol ,
> ezt utotte ossze a kombinaltfogoval a srac , amikor teljes gazt adott ,
> akko a bowden kiugrott a palyarol es az osszeutes fole akadt , valtoztava
> az attetelt , kicsit oldaliranyba feszitve a tengelyt . ettol a plusz
> surolodastol nem zart vissza kemenyen , holtjatekmentesen a gaz es
> inditaskor nem mindig nullan allt . indulaskor az injektor megmeri az
> ellenallasat es arra a raadottgyujtas ciklusra ez a nullapont . illetve nem
> az , mert ha a nullapont ala esik vissza , akkor negativ erteket vesz fel a
> TPS% , amitol megszunik az alapjarati szabalyzas hibaval, vagy kicsit
> nyitottabbra zar vissza , ettol rossz a gazreakcio mert a beallitott
> alapjarati legszivargas (0=0mm^2 100=4mm^2) elmegy a holdba es rangat ,
> dadog , vacakul jar . kiegyenesitettuk es a motor megjavult .
> ujrakalibraltuk a tps-t es a moci nem is romlott el tobbe .
>
> romaniabol hoztak egy mocit hogy tiz litert eszik szazon es rangat ,
> vacakul jar .
> mint kiderult a magyar kereskedo sw-t frissitett rajta , ratettek a gepre
> a lambdaszenzoros verzio terkepeit , a gep viszon egy korabbi generacios
> volt , meg tamburini , nem teccnomeccanica vazas es nem volt benne
> lambdaszonda . a hiba miatt orrba-szajba dusitotta a kevereket es ettol
> jart vacakul . 10-rol 5.0-ra esett a fogyasztas:)
>
> volt egy szlovak gep is , ott tobb aprilia szervizt is megjart a motor ,
> de nem tudtak beallitani hogy jol jarjon , mert a tps nem volt kihornyolva
> hogy el lehessen forditani a nevleges ertekekig (ezt nem tudom honnan
> vettek hogy van ilyen ertek) - tps allitas nincs ezen a tipuson (biztos
> suzukin tanultak szerelni) eltekertek hogy nagyjabol jo legyen , ott
> meghuztak , a motor rossz volt - miutan tudtam hogy hol matattak benne ,
> csak levettem a tankot , lelazitottam , megpockoltem megrangattam hogy
> visszaaljon feszultsegmentes allapotba es ujra meghuztam . mivel mar nem
> volt kitolva , feszitve kozeppontbol , a poti es a pillangoszeleptengely is
> hibatlanul , akadalytalanul mozgott es a motor tokeletes lett . ket perc .
> honapokig kuzdottek vele .
>
> egy pest melletti gep nem indult , elvittek egy nagyon profi szervizbe
> ahol megallapitottak hogy nincs talan szikra , vagy benzin . (azert nem
> irom a nevuket , mert becsuletesek voltak a tulajjal)
> honapokat toltott ott , amikor mennem kellett kulfoldre , akkor elotte
> felugrottam hozzajuk megnezni a mocit (a gazdaja mar kezdte feladni a
> remenyt) a motor tapszivattyuja allandoan ment . mint kiderult addigra
> atkotottek az ECU altal vezerelt relet es elertek hogy legyen benzin .
> tovabbra sem indult , de nem is igazan kommunikalt az OBD csatin at .
> odamentem es a kovetkezo tesztet csinaltam : diagnosztika : minden adat
> elerheto , nevleges tartomanyon belul van .
> tapszivattyu teszt : kikotve , nem megy .
> fordulaszammero teszt : tokeletes beall 5000-re es ott tartja 10 mp-ig.
> ventillator teszt , efi hibalampa felvillan , kommunikacio megszunik .
> akkufesz 10.5 volt (akkun merve 12.6)
> a kabeltorzsben egy testkabel volt rosszul osszesajtolva , eloxidalodva es
> amikor az ecu megterhelte a tapjat , azonnal eltunt az akkufesz ,
> ujraindult .
>
> honda paneuropean abs . uthibakon meg-megall . dadog .
> mivel nem pici motor , idegesito
> az elozo tulaj ezzel vette meg es amikor evekig nem tudta megjavittatni
> pest kornyeken , feladta es bukoban kiszallt belole. egy masik honda
> markakereskedesnek adta el akik szinten nagyon nekialltak es nem tudtak
> megjavitani - ket hibaja volt , abs lampa es ez a rangatas .
> a rangatas mint kiderult a bukast erzekelo gomba hibaja volt , elment
> belole a csillapito folyadek es a katyu altal okozott rezgesre is
> leallitotta a motort.
> az abs hiba pedig regi elso kerekcsapagy hiba volt , beledaralt a jelado
> tarcsa az abs szenzorba es a femtormelek rovidre zarta a szenzor magneses
> erovonalait , egy csavarhuzoval visszahajlitva es kitakaritva a hornyot
> azonnal eletre kelt .
>
> ezek olyan vicces kis hibak amik miatt egy iso droid szazezres szamlakat
> szokott kiallitani .
>
> bye
> dexter
>
>
>
>
> 2014. június 23. 10:41 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>
> Ezek a szerelők építik le az ember bizalmát a béka sgg alá. Pl. ez a
>> válasz arra, hogy miért nem akarok használt autót venni, pedig nyilvánvaló
>> ráfizetés az új. De ehhez marhára képben kell lenni, vagy legalább közelebb
>> lakni Hozzád :) hogy ilyen játékba belemenjen az ember.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.23. 10:11 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>  Akkor egy masik horror tortenet : egy baratom akart venni egy pille
>>> konnyu,
>>> kemeny gepet ami rendszamos.
>>> Kawa rajongo, igy egy japan belpiacos KDX250 lett a valasztott . Valami
>>> baj
>>> nevu kozsegbe mentunk erte.
>>> A moci sokat allt, szepen nezett ki es muszaki volt rajta.
>>> A gazdaja oszinte volt velunk. Tobb mint egy eve vizsgazott, a foldekre
>>> jart ki vele, ovatosan. A vizsgakor 160k-t koltott a javitasara. Ehhez
>>> kepest a motor fotengelyenek volt egy kis hangja. A mikor a srac rault,
>>> kicsit meglobalta a mocit hogy "felkeveredjen az olaj a tankban" (a moci
>>> szivattyus olajzasu kene legyen) beindult, a baratom elment vele egy
>>> rovid
>>> korre, lentrol volt benne ero, kicsit dadogott magasabb fordulaton.
>>> En is elmentem vele egy korre (100m), kb 7500rpm-nel elment belole az
>>> ero.
>>> Visszavittem, mondom a sracnak hogy nem jo a gep.
>>> Az lehetetlen , mert a szerelo aki csinalta egy regi versenyzo es ert a
>>> ketutemuhoz , mert trabanttal nyomta.
>>> O mondta hogy a szivattyus olajzas nem stabil, jarjon keverekkel.
>>> Kerdezgettem hogy megis mit es miert javitottak rajta - o csak muszakira
>>> akarta vinni , de a szerelo szetszedte , mert rossz volt.
>>> Megis mi volt rossz?
>>> A fotengelynel falsot szivott.
>>> A generator oldalan.
>>> Ket hetig javitottak, ezert volt szazhatvan k a szamla
>>> Ezutan megneztuk a power szelep (kips) mozgato mechanikajat : hianyzott a
>>> kapcsolovilla.
>>>
>>> A szerelo es a munkatarsai megkaptak a gepet, kiprobaltak es szetutottek
>>> a
>>> blokkot, megszorult, szetment nekik a fotengelycsapagy. Nem siman
>>> megragadt, mert akkor amikor lehul ujra forog, de ez nem fordult at,
>>> ezert
>>> kellett szetszedjek, ezert tudjak hogy a generator oldali csapagy ment
>>> szet. Ezt persze ra lehet fogni a szimeringre, de megragadas es
>>> szetszedes
>>> nelkul nem tudna oldalt mondani.
>>> Majd atallitottak keverekolajzasra hogy a tobb olaj majd meggatolja hogy
>>> megragadjon ujra, de megint megragadt, ekkor csak a henger. Magas
>>> fordulaton mar nem birta a terhelest , ezert kikotottek a powert
>>> lenyegeben
>>> letiltva a 8-12000rpm tartomanyt. Aztan szoltak neki hogy nagyon fel lett
>>> ujitva es keverekolajozza , bejaratos a gep - ha megis visszaviszi,
>>> mondhatjak neki hogy rosszul csinalta, elrontotta a keverest stb - nincs
>>> garancia mar, mert fel ev volt mire a srac tavasszal ujra motorral jart
>>> ki
>>> a foldre.
>>> A 125-os mzjehez kepest meg igy is eros volt a motor.
>>> Igy teszik tonrkre a mocit a szervizben, aztan vesznek halomra hulyere.
>>> Ahogy mondtam a tortenetet a srac sorra mondta a tovabbi rautalo
>>> dolgokat,
>>> osszeallt a kep. Azt hittem elsirja magat . A motor egyetlen ertekes
>>> alkatresze a rendszam forgalmi paros volt.
>>>
>>> Ha nem unjatok, delutan irok egy kecskemeti sztorit, ami heteket vett
>>> igenybe, de hasonlo.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>>   2014.06.23. 9:00, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>
>>>  Tiszta Dr. House :)
>>>> Kösz a leírást!
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>  Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el,
>>>>> megmutatom
>>>>> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
>>>>> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
>>>>> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
>>>>> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota
>>>>> elhunyt
>>>>> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy
>>>>> megbizhato
>>>>> volt es sokat turazott vele.
>>>>> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege
>>>>> hasznalta
>>>>> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
>>>>> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
>>>>> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
>>>>> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat ,
>>>>> reszelesnyomok
>>>>> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a
>>>>> feket
>>>>> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
>>>>> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
>>>>> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a
>>>>> hatso
>>>>> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
>>>>> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
>>>>> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
>>>>> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
>>>>> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a
>>>>> potit
>>>>> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
>>>>> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
>>>>> erteket , egyazon potin...
>>>>> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
>>>>> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
>>>>> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
>>>>> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
>>>>> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj
>>>>> imadta
>>>>> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt,
>>>>> ezert
>>>>> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
>>>>> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
>>>>> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
>>>>> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
>>>>> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon
>>>>> nyilvanvalo
>>>>> muhiba utan feladta.
>>>>> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
>>>>> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a
>>>>> szelephezag
>>>>> rossz volt, beallitotta.
>>>>> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
>>>>> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto -
>>>>> kene
>>>>> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan
>>>>> az
>>>>> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
>>>>> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot
>>>>> mert
>>>>> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge ,
>>>>> aztan
>>>>> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es
>>>>> kb
>>>>> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
>>>>> megvolt.
>>>>> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
>>>>> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
>>>>> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
>>>>> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
>>>>> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo
>>>>> teljesitmenyt,
>>>>> a blokktest  magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok
>>>>> lebegese a
>>>>> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az
>>>>> oldalra
>>>>> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
>>>>> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
>>>>> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
>>>>> alapjaratra.
>>>>> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
>>>>> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
>>>>> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal,
>>>>> tulfogyasztast
>>>>> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
>>>>> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
>>>>> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett
>>>>> gaz
>>>>> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
>>>>> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is ,
>>>>> igy
>>>>> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
>>>>> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a
>>>>> benya) a
>>>>> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es
>>>>> meghaladja a
>>>>> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
>>>>> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett.
>>>>> Masnap
>>>>> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent
>>>>> egy
>>>>> flakon injektortisztitot.
>>>>> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km
>>>>> alatt
>>>>> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a
>>>>> fordulatot,
>>>>> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
>>>>> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
>>>>> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
>>>>> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
>>>>> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
>>>>> Most azt hiszem nem:)
>>>>>
>>>>> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
>>>>> hidegen nem indul,  a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole,
>>>>> pedig
>>>>> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
>>>>> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
>>>>> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
>>>>> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>>    2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list