[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Mon Jun 23 10:41:38 CEST 2014


Ezek a szerelők építik le az ember bizalmát a béka sgg alá. Pl. ez a 
válasz arra, hogy miért nem akarok használt autót venni, pedig 
nyilvánvaló ráfizetés az új. De ehhez marhára képben kell lenni, vagy 
legalább közelebb lakni Hozzád :) hogy ilyen játékba belemenjen az ember.

Gábor

2014.06.23. 10:11 keltezéssel, charles hoss írta:
> Akkor egy masik horror tortenet : egy baratom akart venni egy pille konnyu,
> kemeny gepet ami rendszamos.
> Kawa rajongo, igy egy japan belpiacos KDX250 lett a valasztott . Valami baj
> nevu kozsegbe mentunk erte.
> A moci sokat allt, szepen nezett ki es muszaki volt rajta.
> A gazdaja oszinte volt velunk. Tobb mint egy eve vizsgazott, a foldekre
> jart ki vele, ovatosan. A vizsgakor 160k-t koltott a javitasara. Ehhez
> kepest a motor fotengelyenek volt egy kis hangja. A mikor a srac rault,
> kicsit meglobalta a mocit hogy "felkeveredjen az olaj a tankban" (a moci
> szivattyus olajzasu kene legyen) beindult, a baratom elment vele egy rovid
> korre, lentrol volt benne ero, kicsit dadogott magasabb fordulaton.
> En is elmentem vele egy korre (100m), kb 7500rpm-nel elment belole az ero.
> Visszavittem, mondom a sracnak hogy nem jo a gep.
> Az lehetetlen , mert a szerelo aki csinalta egy regi versenyzo es ert a
> ketutemuhoz , mert trabanttal nyomta.
> O mondta hogy a szivattyus olajzas nem stabil, jarjon keverekkel.
> Kerdezgettem hogy megis mit es miert javitottak rajta - o csak muszakira
> akarta vinni , de a szerelo szetszedte , mert rossz volt.
> Megis mi volt rossz?
> A fotengelynel falsot szivott.
> A generator oldalan.
> Ket hetig javitottak, ezert volt szazhatvan k a szamla
> Ezutan megneztuk a power szelep (kips) mozgato mechanikajat : hianyzott a
> kapcsolovilla.
>
> A szerelo es a munkatarsai megkaptak a gepet, kiprobaltak es szetutottek a
> blokkot, megszorult, szetment nekik a fotengelycsapagy. Nem siman
> megragadt, mert akkor amikor lehul ujra forog, de ez nem fordult at, ezert
> kellett szetszedjek, ezert tudjak hogy a generator oldali csapagy ment
> szet. Ezt persze ra lehet fogni a szimeringre, de megragadas es szetszedes
> nelkul nem tudna oldalt mondani.
> Majd atallitottak keverekolajzasra hogy a tobb olaj majd meggatolja hogy
> megragadjon ujra, de megint megragadt, ekkor csak a henger. Magas
> fordulaton mar nem birta a terhelest , ezert kikotottek a powert lenyegeben
> letiltva a 8-12000rpm tartomanyt. Aztan szoltak neki hogy nagyon fel lett
> ujitva es keverekolajozza , bejaratos a gep - ha megis visszaviszi,
> mondhatjak neki hogy rosszul csinalta, elrontotta a keverest stb - nincs
> garancia mar, mert fel ev volt mire a srac tavasszal ujra motorral jart ki
> a foldre.
> A 125-os mzjehez kepest meg igy is eros volt a motor.
> Igy teszik tonrkre a mocit a szervizben, aztan vesznek halomra hulyere.
> Ahogy mondtam a tortenetet a srac sorra mondta a tovabbi rautalo dolgokat,
> osszeallt a kep. Azt hittem elsirja magat . A motor egyetlen ertekes
> alkatresze a rendszam forgalmi paros volt.
>
> Ha nem unjatok, delutan irok egy kecskemeti sztorit, ami heteket vett
> igenybe, de hasonlo.
>
> Bye
> Dexter
>   2014.06.23. 9:00, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>
>> Tiszta Dr. House :)
>> Kösz a leírást!
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el, megmutatom
>>> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
>>> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
>>> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
>>> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota
>>> elhunyt
>>> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy megbizhato
>>> volt es sokat turazott vele.
>>> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege hasznalta
>>> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
>>> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
>>> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
>>> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat , reszelesnyomok
>>> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a feket
>>> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
>>> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
>>> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a hatso
>>> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
>>> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
>>> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
>>> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
>>> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a
>>> potit
>>> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
>>> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
>>> erteket , egyazon potin...
>>> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
>>> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
>>> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
>>> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
>>> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj imadta
>>> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt, ezert
>>> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
>>> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
>>> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
>>> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
>>> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon nyilvanvalo
>>> muhiba utan feladta.
>>> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
>>> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a
>>> szelephezag
>>> rossz volt, beallitotta.
>>> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
>>> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto - kene
>>> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan az
>>> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
>>> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot mert
>>> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge , aztan
>>> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es kb
>>> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
>>> megvolt.
>>> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
>>> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
>>> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
>>> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
>>> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo
>>> teljesitmenyt,
>>> a blokktest  magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok lebegese a
>>> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az oldalra
>>> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
>>> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
>>> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
>>> alapjaratra.
>>> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
>>> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
>>> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, tulfogyasztast
>>> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
>>> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
>>> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett
>>> gaz
>>> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
>>> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is ,
>>> igy
>>> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
>>> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a benya) a
>>> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es meghaladja a
>>> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
>>> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett.
>>> Masnap
>>> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent
>>> egy
>>> flakon injektortisztitot.
>>> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km alatt
>>> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a fordulatot,
>>> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
>>> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
>>> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
>>> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
>>> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
>>> Most azt hiszem nem:)
>>>
>>> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
>>> hidegen nem indul,  a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole, pedig
>>> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
>>> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
>>> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
>>> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>>    2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>
>>>



More information about the Elektro-etc mailing list