[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Mon Jun 23 08:23:05 CEST 2014
Tiszta Dr. House :)
Kösz a leírást!
Gábor
2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
> Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el, megmutatom
> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota elhunyt
> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy megbizhato
> volt es sokat turazott vele.
> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege hasznalta
> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat , reszelesnyomok
> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a feket
> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a hatso
> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a potit
> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
> erteket , egyazon potin...
> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj imadta
> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt, ezert
> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon nyilvanvalo
> muhiba utan feladta.
> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a szelephezag
> rossz volt, beallitotta.
> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto - kene
> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan az
> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot mert
> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge , aztan
> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es kb
> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
> megvolt.
> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo teljesitmenyt,
> a blokktest magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok lebegese a
> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az oldalra
> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
> alapjaratra.
> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, tulfogyasztast
> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett gaz
> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is , igy
> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a benya) a
> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es meghaladja a
> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett. Masnap
> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent egy
> flakon injektortisztitot.
> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km alatt
> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a fordulatot,
> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
> Most azt hiszem nem:)
>
> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
> hidegen nem indul, a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole, pedig
> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>
> Bye
> Dexter
> 2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>
More information about the Elektro-etc
mailing list