[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 23 00:17:36 CEST 2014
Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el, megmutatom
a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota elhunyt
baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy megbizhato
volt es sokat turazott vele.
Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege hasznalta
amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat , reszelesnyomok
voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a feket
es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a hatso
feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a potit
ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
erteket , egyazon potin...
Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj imadta
erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt, ezert
az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon nyilvanvalo
muhiba utan feladta.
Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a szelephezag
rossz volt, beallitotta.
A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto - kene
ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan az
alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot mert
le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge , aztan
exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es kb
negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
megvolt.
Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo teljesitmenyt,
a blokktest magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok lebegese a
teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az oldalra
dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
alapjaratra.
Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, tulfogyasztast
okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett gaz
azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is , igy
tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a benya) a
motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es meghaladja a
csorgast az igenyelt benzin mennyisege
Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett. Masnap
mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent egy
flakon injektortisztitot.
350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km alatt
hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a fordulatot,
poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
Most azt hiszem nem:)
Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
hidegen nem indul, a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole, pedig
mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
Bye
Dexter
2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
More information about the Elektro-etc
mailing list