[elektro-etc] Iparosmunka made in Hu
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 23 10:11:04 CEST 2014
Akkor egy masik horror tortenet : egy baratom akart venni egy pille konnyu,
kemeny gepet ami rendszamos.
Kawa rajongo, igy egy japan belpiacos KDX250 lett a valasztott . Valami baj
nevu kozsegbe mentunk erte.
A moci sokat allt, szepen nezett ki es muszaki volt rajta.
A gazdaja oszinte volt velunk. Tobb mint egy eve vizsgazott, a foldekre
jart ki vele, ovatosan. A vizsgakor 160k-t koltott a javitasara. Ehhez
kepest a motor fotengelyenek volt egy kis hangja. A mikor a srac rault,
kicsit meglobalta a mocit hogy "felkeveredjen az olaj a tankban" (a moci
szivattyus olajzasu kene legyen) beindult, a baratom elment vele egy rovid
korre, lentrol volt benne ero, kicsit dadogott magasabb fordulaton.
En is elmentem vele egy korre (100m), kb 7500rpm-nel elment belole az ero.
Visszavittem, mondom a sracnak hogy nem jo a gep.
Az lehetetlen , mert a szerelo aki csinalta egy regi versenyzo es ert a
ketutemuhoz , mert trabanttal nyomta.
O mondta hogy a szivattyus olajzas nem stabil, jarjon keverekkel.
Kerdezgettem hogy megis mit es miert javitottak rajta - o csak muszakira
akarta vinni , de a szerelo szetszedte , mert rossz volt.
Megis mi volt rossz?
A fotengelynel falsot szivott.
A generator oldalan.
Ket hetig javitottak, ezert volt szazhatvan k a szamla
Ezutan megneztuk a power szelep (kips) mozgato mechanikajat : hianyzott a
kapcsolovilla.
A szerelo es a munkatarsai megkaptak a gepet, kiprobaltak es szetutottek a
blokkot, megszorult, szetment nekik a fotengelycsapagy. Nem siman
megragadt, mert akkor amikor lehul ujra forog, de ez nem fordult at, ezert
kellett szetszedjek, ezert tudjak hogy a generator oldali csapagy ment
szet. Ezt persze ra lehet fogni a szimeringre, de megragadas es szetszedes
nelkul nem tudna oldalt mondani.
Majd atallitottak keverekolajzasra hogy a tobb olaj majd meggatolja hogy
megragadjon ujra, de megint megragadt, ekkor csak a henger. Magas
fordulaton mar nem birta a terhelest , ezert kikotottek a powert lenyegeben
letiltva a 8-12000rpm tartomanyt. Aztan szoltak neki hogy nagyon fel lett
ujitva es keverekolajozza , bejaratos a gep - ha megis visszaviszi,
mondhatjak neki hogy rosszul csinalta, elrontotta a keverest stb - nincs
garancia mar, mert fel ev volt mire a srac tavasszal ujra motorral jart ki
a foldre.
A 125-os mzjehez kepest meg igy is eros volt a motor.
Igy teszik tonrkre a mocit a szervizben, aztan vesznek halomra hulyere.
Ahogy mondtam a tortenetet a srac sorra mondta a tovabbi rautalo dolgokat,
osszeallt a kep. Azt hittem elsirja magat . A motor egyetlen ertekes
alkatresze a rendszam forgalmi paros volt.
Ha nem unjatok, delutan irok egy kecskemeti sztorit, ami heteket vett
igenybe, de hasonlo.
Bye
Dexter
2014.06.23. 9:00, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
> Tiszta Dr. House :)
> Kösz a leírást!
>
> Gábor
>
> 2014.06.23. 0:17 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> Pedig ezek a kulcsok masszivan luxuscikkek. Ha nem felejtem el, megmutatom
>> a kinaiak eicma bemutato gepeket (motorokat) osszeszerelo
>> szerszamkeszletet. Mintha egy bortonben keszultek volna. Gyesrtyakulcs,
>> Vascso, belehegesztett csavarhuzoel... Durva.
>> A sztori aranylag egyszeru a motort evekkel ezelott vette egy azota
>> elhunyt
>> baratom. Kicsit , alig eszrevehetoen rangatott neha, de amugy megbizhato
>> volt es sokat turazott vele.
>> Amikor elhunyt, megvette egy masik baratom. A gepet a felesege hasznalta
>> amig el nem romlott egy nap ukrajnaban.
>> Elotte karbantartotta egy gyongyi zsolt nevu reszelo.
>> A srac teljesitmenyere jellemzo par adat : a szelephezag allitas utan a
>> szelephezagok nem stimmeltek : amikor kivettuk a lapkakat , reszelesnyomok
>> voltak rajtuk. Tura elott a tulaj megkerte a sracot hogy nezze at a feket
>> es a kerekcsapagyakat. Amikor kozvetlenul ezutan elvitte gumishoz ,
>> kiderult hogy az elso kerekben levo csapagyak ragnak, cseresek. Utana
>> hatsokerekcsapagyat csereltett vele , ez ki is lett cserelve, de a hatso
>> feknyereg beleert a tarcsaba : amikor osszerakta a tengellyel es a
>> kerekcsavarral huzatta ossze , ferden. Idobe telt mire kibanyasztuk a
>> hibakat. Utana a motor elkezdett tufogyasztani, allitgattak, de rovid
>> javulasoktol eltekintve rossz volt mindig partiz km utan .
>> A szerelo szerint a tps volt hibas, kapott ujat (amikor lattam hogy a
>> potit
>> ugy meri hogy megnezte a kezikonyvet es mivel ott ket ellenallas merest
>> latott , szerzett ket ellenallasmerot es egyszerre probalta merni a ket
>> erteket , egyazon potin...
>> Bekopte a gyertyat (egy injektoros motor) , kormolta az indexet ,
>> siralmasan rossz volt a gazreakcioja.
>> Raadasul a sok szereles utan az akku is megnyekkent , neha nehezen
>> iditotta. ,kulonosen hidegen volt rossz.
>> Le-lefulladt. Meg az elejen azt mondtam hogy mivel az elozo tulaj imadta
>> erdelyt , leginkabb ott tankolt es korai (2000-es) injektoros volt, ezert
>> az injektor rossz szerias es bepisil a hengerbe. A szerelo specialis
>> ultrahangos tisztitoval kitakaritotta , bemerte es jonak talalta .
>> Kesobb lattam hogy a specialis ultrahangos tisztito aldis. Allitolag a
>> mosofolyadekban van a varazs, de olyan flakont nem lattam a muhelyben.
>> Egy ido utan a tulaj megunta a reszelo benazasat es egy nagyon nyilvanvalo
>> muhiba utan feladta.
>> Atadta egy profi autovillamossagi, motorszerelo havernak aki az adatok
>> alapjan javitotta . Az alapjarati co rossz volt, beallitotta, a
>> szelephezag
>> rossz volt, beallitotta.
>> A co rossz volt ujra beallitotta . Ekkor beszeltunk telefonon es
>> megtippeltem hogy az injektor trimmere nem lehet kivulrol elerheto - kene
>> ott legyen egy gumidugo ami eltakarja es vediaz elfordulastol. Ezutan az
>> alapjarati co beallt , de a nehez indulas es a rossz gazreakcio maradt.
>> Innen indultunk penteken. Indulaskor fel kellett huzni az alapjaratot mert
>> le-leallt. Kigyorsitasoknal paradox volt a gazreakcio. Alul gyenge , aztan
>> exponencialisan nott a teljesitmeny. Gazelvetelkor bizonytalan volt es kb
>> negyvennel 10%-ot ugralt fel-le a teljesitmeny, de ez minden fordulaton
>> megvolt.
>> Mivel a gazdaja fizette a benyat, turat stb mehettunk nyugodtan. Bcs,
>> debrecen,isaszeg, bp (szunyoghato specialistak) mezobereny.
>> A benyomasom az volt hogy ha nem tudnam hogy a reszelo ellenorizte az
>> injektort , akkor csorgasra tippelnek. A tankban a szivattyu (esetleg a
>> tapja), nyomasszabalyzo lehet rossz, ez magyarazna a valtozo
>> teljesitmenyt,
>> a blokktest magyarazna a random rossz indulast es a szenzorok lebegese a
>> teljesitmenyhullamzast , a khs hofok gomba a dusulast es arra az oldalra
>> dolt is a motor, zilalt volt a gomba kabelezese.
>> Kozben alapjaratra ejtve a gazt nagy sebessegrol a motor nem ejtette a
>> fordulatot , megallt ugy 3000-rpm-nel es lassan esett vissza az 1400-as
>> alapjaratra.
>> Egyetlen hiba volt ami vegig az egesz kort csinalhatta , de azt ugye a
>> szerelo kizarta. Pedig egy csorgo injektor instabil alapjaratot okoz
>> hidegen amig a szelepre csorgo benya nem forr el azonnal, tulfogyasztast
>> okoz, ha alapjaraton leall akkor azonnal nehezen indul ujra , mert
>> hidrolokklolja a hengert az osszenyomhatatlan benya, a
>> teljesitmenyhullamzast okozhatja ahogy ragad. A nagy sebessegrol ejtett
>> gaz
>> azert all meg mert a nagy fordulat miatt tobb levegot sziv at a
>> pillangoszelep mellett ,de a csorgo injektor miatt van hozza benya is ,
>> igy
>> tud porogni tovabb. A paradox gazreakcio azert lehet mert a keverek a
>> gazadaskor bedusul (a megnovo nyomas miatt nem forr el kapasbol a benya) a
>> motor szinte megtorpan, aztan kilo ahogy kap eleg levegot es meghaladja a
>> csorgast az igenyelt benzin mennyisege
>> Minden hibat magyaraz egy hiba. Isaszegre menet a moci 5.1-et evett.
>> Masnap
>> mar volt 100km a tankban amikor indultunk, de beleontottem kiserletkent
>> egy
>> flakon injektortisztitot.
>> 350km-nel jartunk amikor hazaertunk es a tisztito adalek vagy 50km alatt
>> hatott. Igy a vegen a fogyasztas 4.4-re jott ki es ejtette a fordulatot,
>> poccre indult, jo lett a gazreakcio (nem torpant be egy picit sem)
>> Meg rossz , mert a csorgo injektorhoz van beallitva a co csavar , de
>> mukodik es kizartuk a tobbi lehetoseget.
>> Meg ket uj , jo szerias bosch injektor sem lenne draga bele ha megy es
>> biztosan az a rossz. A srac elotte mar el akarta adni.
>> Most azt hiszem nem:)
>>
>> Egyebkent Leto-nak: valahol kiskun* van egy rxv 550, injektorhibaval ,
>> hidegen nem indul, a gazdaja allitolag bukoban is kiszallna belole, pedig
>> mar csereltek benne fesszabalyzot es oninditot is:)
>> Valahol hirdetik, nevetseges km-el, karcmentesen...
>> Almaim motorja , de ennyi penzem nincs most :(
>> Valoszinuleg a natix miatt csomorlott meg a geptol:)
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2014.06.22. 23:05, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list