[elektro-etc] Bukósisak

Bali Zoltan eltexto at freemail.hu
Sun Jun 22 21:35:12 CEST 2014


Hát, nem csak 12 évet motoroztam, hanem akkor
kezdtem újra motorozni. 70-71 ben(most belegondoltam,
lehettem 5.-6.-os) tanulgattam a nagybátyám Danuviáján,
később néha, a T5-ösén. Majd, talán 77-ben. egy SB50-et kaptam.
Talán 82-ig használtam rendszeresen, aztán behalt a
gyújtótekercse és a maszek utángyártottakkal, leszoktattak
a motorozásról, amihez hozzásegítettek még a hazai fröccsöntésű
szimeringgel, ami 5 km-ig bírta. Mást meg, nem lehetett kapni.
A végén NDK-ból hoztak rokonok, eredeti TGL-es szimeringet
meg gyújtótekercset. De akkoriba már, inkább az autót használtam.
Na jól, elregéltem a motoros pályafutásom, szóval, volt előzmény.

>hatvan korul van a tourmax .

Nem tudom egyről beszélünk? Én ezt néztem:
<http://www.caberg.it/download/scheda_prodotto/en/caberg_T.pdf>
1600 gramm -+ 50g
Vagy úgy gondoltad egyhatvan?


Subert, megjegyzem.

Köszi

Üdv. Zoli




2014.06.22. 21:03 keltezéssel, charles hoss írta:
> 2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
>
>> Köszi a felhomályosítást :) .
>> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>>
> a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a motoron
> lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit viselt
> , nem lett volna szuksege ha nem hordja .
> ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
> kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal kevesbe
> veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu , jobb
> tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy braincap-ben
> , strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz benne
> hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam miatt
> lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
> merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
> masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan) hogy
> nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem nyulik egy
> arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
> sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem zar
> , ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre keszult
> es nem ved elegge)
> az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
> kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
> http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
> https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
> itt latszik az atalakitas .
>
>
>
>
>> Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
>> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>>
> mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik meg egy
> negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van belole)
>
>
>> Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
>> kopp-kopp.
>>
> egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj motor ,
> papirok hianya , uj orszag  kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha tizenket
> evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
> esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de meg
> boven tanulo pilotat.
>
>> Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a termoplasztikok
>> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint amit
>> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem tudom
>> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy high-end
>> sisakkal üljek robogóra :) .
>>
> hatvan korul van a tourmax .
> a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy minosegi
> kulonbseg .
> bizonyos szempontbol mind jo .
> a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az ara is
> ezt tukrozi. lenyegen az alap
> a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak kozotti
> gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a tulhordasra
> az elettartam lejarta utan .
> a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az integral
> , aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
> en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
> sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a szemembe
> suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a napot ,
> mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
> tokeletesen kizarja a napot .
> jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot - raadasul
> nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem vagy
> szemuveges .
>
> ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
> fanatikus bmw rajongo utalta :)
> (az oszintek a rajongok kozul is)
>
> bye
> dexter
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list