[elektro-etc] Bukósisak

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 22 21:39:32 CEST 2014


ugy gondoltam 60.000huf korul :)

bye
dexter



2014. június 22. 21:35 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:

> Hát, nem csak 12 évet motoroztam, hanem akkor
> kezdtem újra motorozni. 70-71 ben(most belegondoltam,
> lehettem 5.-6.-os) tanulgattam a nagybátyám Danuviáján,
> később néha, a T5-ösén. Majd, talán 77-ben. egy SB50-et kaptam.
> Talán 82-ig használtam rendszeresen, aztán behalt a
> gyújtótekercse és a maszek utángyártottakkal, leszoktattak
> a motorozásról, amihez hozzásegítettek még a hazai fröccsöntésű
> szimeringgel, ami 5 km-ig bírta. Mást meg, nem lehetett kapni.
> A végén NDK-ból hoztak rokonok, eredeti TGL-es szimeringet
> meg gyújtótekercset. De akkoriba már, inkább az autót használtam.
> Na jól, elregéltem a motoros pályafutásom, szóval, volt előzmény.
>
>  hatvan korul van a tourmax .
>>
>
> Nem tudom egyről beszélünk? Én ezt néztem:
> <http://www.caberg.it/download/scheda_prodotto/en/caberg_T.pdf>
> 1600 gramm -+ 50g
> Vagy úgy gondoltad egyhatvan?
>
>
> Subert, megjegyzem.
>
> Köszi
>
> Üdv. Zoli
>
>
>
>
> 2014.06.22. 21:03 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> 2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
>>
>>  Köszi a felhomályosítást :) .
>>> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>>>
>>>  a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a motoron
>> lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit viselt
>> , nem lett volna szuksege ha nem hordja .
>> ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
>> kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal
>> kevesbe
>> veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu ,
>> jobb
>> tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy braincap-ben
>> , strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz
>> benne
>> hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam miatt
>> lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
>> merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
>> masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan)
>> hogy
>> nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem nyulik
>> egy
>> arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
>> sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem zar
>> , ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre keszult
>> es nem ved elegge)
>> az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
>> kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
>> http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
>> https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
>> itt latszik az atalakitas .
>>
>>
>>
>>
>>  Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
>>> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>>>
>>>  mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik meg egy
>> negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van
>> belole)
>>
>>
>>  Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
>>> kopp-kopp.
>>>
>>>  egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj
>> motor ,
>> papirok hianya , uj orszag  kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha
>> tizenket
>> evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
>> esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de meg
>> boven tanulo pilotat.
>>
>>  Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a termoplasztikok
>>> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint amit
>>> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem tudom
>>> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy
>>> high-end
>>> sisakkal üljek robogóra :) .
>>>
>>>  hatvan korul van a tourmax .
>> a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy minosegi
>> kulonbseg .
>> bizonyos szempontbol mind jo .
>> a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az ara
>> is
>> ezt tukrozi. lenyegen az alap
>> a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak kozotti
>> gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a tulhordasra
>> az elettartam lejarta utan .
>> a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az
>> integral
>> , aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
>> en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
>> sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a
>> szemembe
>> suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a napot ,
>> mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
>> tokeletesen kizarja a napot .
>> jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot -
>> raadasul
>> nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem vagy
>> szemuveges .
>>
>> ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
>> fanatikus bmw rajongo utalta :)
>> (az oszintek a rajongok kozul is)
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list