[elektro-etc] Bukósisak

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 22 21:03:53 CEST 2014


2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:

> Köszi a felhomályosítást :) .
> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>

a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a motoron
lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit viselt
, nem lett volna szuksege ha nem hordja .
ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal kevesbe
veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu , jobb
tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy braincap-ben
, strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz benne
hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam miatt
lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan) hogy
nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem nyulik egy
arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem zar
, ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre keszult
es nem ved elegge)
az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
itt latszik az atalakitas .




> Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>

mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik meg egy
negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van belole)


> Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
> kopp-kopp.
>
egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj motor ,
papirok hianya , uj orszag  kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha tizenket
evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de meg
boven tanulo pilotat.

>
> Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a termoplasztikok
> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint amit
> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem tudom
> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy high-end
> sisakkal üljek robogóra :) .
>
hatvan korul van a tourmax .
a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy minosegi
kulonbseg .
bizonyos szempontbol mind jo .
a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az ara is
ezt tukrozi. lenyegen az alap
a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak kozotti
gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a tulhordasra
az elettartam lejarta utan .
a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az integral
, aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a szemembe
suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a napot ,
mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
tokeletesen kizarja a napot .
jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot - raadasul
nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem vagy
szemuveges .

ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
fanatikus bmw rajongo utalta :)
(az oszintek a rajongok kozul is)

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list