[elektro-etc] fűnyíró még mindig

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Sun Jun 8 08:06:33 CEST 2014


Szerintem koppanásig.

Károly

Acs Gabor wrote:
> Mi mindenre jó az e-bay :)
> Típusszám alapján meg lehet nézni a csavart és a kis csövet is.
> < 
> http://www.ebay.com.au/itm/Tecumseh-19320026-Carburettor-Jet-Bowl-Nut-171-/390805494103?nma=true&si=3ljb8jnsNCyzHx5k648HbfhGrG0%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 
> >
>
> < 
> http://www.ebay.co.uk/itm/3-x-Tecumseh-16630040-Carburettor-Kit-/380904543391?pt=UK_Lawnmower_Parts_Accessories&hash=item58afae149f 
> >
>
> Létezik, hogy ez a karburátor úgy működik, hogy a réz(bronz) csavar 
> nyakig áll a benzinben, és az ő kis furatán keresztül szívja fel abba 
> a fehér csőbe a nyomáscsökkenés a benzint, és ennek a csőnek a 
> tetejéről csak úgy lefújja a huzat? Tehát az egyik O gyűrű lent a 
> rézcsavar furatában tömíti és rögzíti a kis csövet, a másik meg fent, 
> az úszóházat és a keverőteret elválasztó nyakban? Csak azért érdekes a 
> kérdés, mert ha lent kitekerem a csavart, és elkezdem kihúzni, az 
> meghúzza ezt a csövet is, és ki tudja onnantól, mi volt a pozíciója. 
> Vagy azt koppanásig kell nyomni és kész?
>
> Ha jól értem, ennek a kis csőnek vége az életciklusának, és már nem 
> gyártják, nesze neked fogyasztói világ, ha most szétszedem, és ez egy 
> nem visszaépíthetős típus, mindenképp megy a karburátorom a levesbe.
>
>
>
> Gábor
>
>
> 2014.06.07. 18:29 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Na várjunk. Elvileg van az úszóház alján egy csavar. Azt, ha 
>> kitekerem, egyből a kezemben lesz a főfúvóka?
>> az én robbantott ábrámon úgy tűnik, hogy az a csavar tartja a 32-es 
>> alkatrészt. Attól tartok, ha kiszedem ezt a csavart, kijön ez a 32-es 
>> is, és akkor már nincs visszaút, szét kell szedni az egészet, hogy 
>> újra össze lehessen rakni.
>>
>> Mindjárt lemegyek, ráindítok még párat, él bennem egy kis remény, 
>> hogy állt a benzingőzben egy napot, hátha kioldódott a dzsuva. Aztán 
>> ha nem, akkor kicsavarom, lássuk.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.07. 18:04 keltezéssel, charles hoss írta:
>>> Kj abrajan ez a fofuvoka, a te szervizabradon nem volt ez egyertelmu. A
>>> felette levo cso lehet a fix besajtolt cucc lehet az emulzios cso, 
>>> ez meg
>>> tartalmazza azt a kalibralt furatot ami a fofuvoka funkciojat latja el.
>>> Ezt kell takaritani.
>>> Ertem hogy nem tunik egyszerunek, de nagyon odafigyelnek ra hogy 
>>> primitiv
>>> modon tisztithato legyen.
>>> Az egy elegge fix dolog hogy az uszohaz aljat lebontva hozzaferheto 
>>> kell
>>> legyen a fofuvoka.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2014.06.07. 13:19, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>
>>>> A 18-nak nem az a szerepe, hogy a benzint beengedje/elzárja?
>>>>
>>>> Itt van KJ ábrája: http://euroled.hu/tecum.jpg
>>>>
>>>> Ha jól értem, az az egyszerű eset, ha ez van az úszóház alján, onnan
>>>> kitekerném, kipucolnám, visszaraknám és boldogság. De jó eséllyel 
>>>> az én
>>>> karburátorom nem így működik.
>>>> Az első eldöntendő kérdés, hogy leszereljem-e az egész karburátort. 
>>>> Ami
>>>> ellene szól, hogy nem tudom, van-e, kell-e tömítés(t cserélni) azon 
>>>> a két
>>>> felületen, ahol a légszűrő csöve, és ahol a kimenő oldal, a motor 
>>>> beömlő
>>>> csöve találkozik. Ha ott később falsot szívna, biztos nem lenne jó. A
>>>> másik, hogy a leszereléshez szét kell bontanom azt a fenti két 
>>>> rudazatot,
>>>> és ki tudja, sikerül-e ugyanúgy visszaszerelni.
>>>> Ha csak lent lenne egy csavar maga a fúvóka, azt még talán ki tudom 
>>>> szedni
>>>> a karburátor leszedése nélkül. De ha mélyebbre kell bányásznom, oda 
>>>> már nem
>>>> jutok el, ha fent hagyom.
>>>>
>>>> Ráadásul negyediken lakom, tegnap a park szélén elbohóckodtam a kisebb
>>>> beavatkozásokkal, de ezt nem biztos, hogy jó ötlet ott megpróbálni. 
>>>> Még egy
>>>> erre alkalmas asztalom sincs.
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2014.06.07. 1:47 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>> Talan a 18-as kornyeken kene korul nezni elso korben.
>>>>> Az ott lehet egy vakuum aktivalt fuvoka szeru valami meg akkor is 
>>>>> ha nem a
>>>>> klasszikus "main jet" nevre hallgat :)
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> 2014.06.06. 23:45, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>
>>>>>   Asszem' ez lehet a karburátorom:
>>>>>> http://www.tecumseh.hu/images/rajzok/Tecumseh_Europa/
>>>>>> Karburator/23099003.pdf
>>>>>>
>>>>>> Nem igazán értem, hogy ebben hol van a fúvóka, azt hogyan lehet 
>>>>>> kiszedni
>>>>>> és megtisztítani.
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2014.06.06. 19:37 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>>>
>>>>>>   Nos, a MOL-nál volt a kúton sima is meg szintetikus is.
>>>>>>> Betöltöttem a kannából a régi benzint, szivatóztam, viszonylag 
>>>>>>> pöccre
>>>>>>> indult. Viszont kb. 1mp után le is áll. Ha megint szivatózom, 
>>>>>>> megint
>>>>>>> beröffen, megy egy egész kicsit, leáll. Ebből úgy gondolom, hogy 
>>>>>>> nem a
>>>>>>> benzinnel van a gond, hanem tényleg a fúvóka nem megy, már ha a 
>>>>>>> szivató
>>>>>>> egy
>>>>>>> külön útvonalon juttatja be a benzint -sajnos tényleg nem értek 
>>>>>>> hozzá.
>>>>>>>
>>>>>>> Itt jött a bajom, mert szívesen kipucoltam volna a fúvókát, de 
>>>>>>> lövésem
>>>>>>> sincs, hogy lehet hozzájutni. Leszereltem a borítólemezt, a 
>>>>>>> légszűrőt,
>>>>>>> és
>>>>>>> utána csak néztem hogy most akkor merre tovább. Autónál 
>>>>>>> megtalálnám, de
>>>>>>> itt
>>>>>>> nem megy.
>>>>>>>
>>>>>>> Felraktam egy képet:
>>>>>>> http://e8e.eu/2014-06-06_18-26-40_771.jpg
>>>>>>>
>>>>>>> Jól gondolom, hogy jobb felül a levegő beömlő, alatta a benzincső,
>>>>>>> középen a karburátor a szivatóval, majd balra azon a csövön már 
>>>>>>> a kész
>>>>>>> keverék megy tovább? A szivatógomb fölött van az a két kar a 
>>>>>>> rugókkal,
>>>>>>> létezik, hogy az állítja be a fordulatszámot?
>>>>>>> Szóval jobbról kellene elindulnom, leszerelni a levegőbeömlőt, 
>>>>>>> aztán a
>>>>>>> piros gombtól balra a nagy csavarral az egész karburátort, és ott
>>>>>>> turkálni
>>>>>>> benne, vagy szokott lenni valami rövidebb út?
>>>>>>>
>>>>>>> Gábor
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.06.06. 15:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>
>>>>>>>   Ha beindul, akkor ne macskazz a fuvokaval . Ha ugy tetted le hogy
>>>>>>>> kifogyott, talan nem szaradt bele az adalek.
>>>>>>>> Ha beindul es elfogadhatoan mukodik, akkor lassan kimossa belole a
>>>>>>>> dzsuvat.
>>>>>>>> Olajbol tenyleg a leggagyibb is megteszi. Minden marketingrizsa 
>>>>>>>> csak a
>>>>>>>> szuk
>>>>>>>> piaci szegmens extraprofitjat szolgalja.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bye
>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>> 2014.06.06. 14:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>>   Oké, köszi a válaszaidat! Lesétálok a MOL kúthoz, ha van a 
>>>>>>>> kisgép olaj
>>>>>>>>>   1,2k alatt, megveszem, vagy átmegyek a Castrolba, és veszek ott
>>>>>>>> valami
>>>>>>>> 15W40-et. A spéci olaj után most nincs időm utánajárni.
>>>>>>>>
>>>>>>>>   A főfúvóka lövésem sincs, hol lehet, de hát valamikor ezt is 
>>>>>>>> el kell
>>>>>>>>>   kezdeni. Legalább annyi eszem volt, hogy üres tankkal 
>>>>>>>>> pakoltam el
>>>>>>>> utoljára.
>>>>>>>>
>>>>>>>>   Ezt is érdemes beindítani, hogy meleg olajat eresszek le belőle?
>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2014.06.06. 14:36 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>    A fofuvokat mindekepp vedd ki es takaritsd ki a karbit.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Bye
>>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>>> 2014.06.06. 12:59, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>    Csak már vagy 2 éve nem volt beindítva, attól tartok, ha 
>>>>>>>>>> nem indul,
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> nem
>>>>>>>>>>> fogom tudni, hogy ezért, vagy más miatt.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2014.06.06. 12:53 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>    Próbáld ki, ha megy vele, akkor használd el. Ha nem, 
>>>>>>>>>>> akkor mondjuk
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 1:10
>>>>>>>>>>>> arányban felhígítva beöntöd az autóba.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2014. június 6. 12:50 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>      Eddig keveset használtam, de most a nagyobb birtokot már
>>>>>>>>>>>> kénytelen
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>   leszek
>>>>>>>>>> rendszeresen nyírni, és ahogy számoltam, egy alkalom is 4-5 órát
>>>>>>>>>> jelent,
>>>>>>>>>>> ha
>>>>>>>>>> eléggé gyorsan tolom akkor is.
>>>>>>>>>>>>> Az állott benzin kérdéséről van véleményetek?
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list