[elektro-etc] fűnyíró még mindig
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sat Jun 7 23:37:02 CEST 2014
Jóvanmá, késő van :) Majd holnap.
Ha megnézed a fényképemet, alig van hely alatta. Annyi van, hogy a
villáskulcs odaférjen, és kiszedjem a csavart, de ha elkezd kicsúszni a
bele is, akkor cseszhetem.
Gábor
2014.06.07. 23:18 keltezéssel, charles hoss írta:
> biztos lehetsz benne.
> szedd mar ki es nezz ra , nem ordongosseg.
>
> bye
> dexter
> On 7 Jun 2014 22:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> wrote:
>
>> Ezt a fűnyírót évekig használtam. Igaz, használtan került hozzám (ajándék
>> volt), de jól működött. Aztán tavaly eltököltem az időt azzal, hogy végre
>> olajat kéne cserélni. Nem emlékszem, hogy egyáltalán ment-e tavaly, de most
>> így legalább egy évet állt. Szóval szétbarmolva nincsen. Az lehet, hogy
>> maradt az úszóházban benzin, ebben nem vagyok biztos, és ahogy elpárolgott,
>> az adalék leszűkítette azon az alsó csavaron a lyukat. Ha biztos lehetek
>> benne, hogy a csavar kiszedése után vissza is lehet rakni úgy, hogy a
>> karburátor többi részét nem kell újra összerakni, besetupolni, akkor
>> megcsinálom.
>>
>> Itt a vezérlő karnak két állása van. Ha kiengeded, leáll a fűnyíró
>> (nyilván biztonsági ok), ha nyomva tartod, akkor lehet indítózni meg füvet
>> nyírni.
>> Most, amikor beindult kicsit hosszabb időre, úgy tűnt, hogy nagyon magas a
>> fordulat, de nem tudom, hogy egy ilyen gépnél van-e értelmezve a hideg
>> üzem, az alapjárat, és az üzemi fordulatszám. Szóval hogy ha bemelegszik,
>> akkor lecsökkenti-e a fordulatot.
>>
>> Amúgy van erre valami módszer, hogy a fordulatot műszerek nélkül hogyan
>> lehet ellenőrizni?
>> Vagy valami bevált, primitív módszer, pl. akárhány menet valami drótból a
>> gyertyakábelre, egy dióda limiternek, és a kéziműszer freq. mérő állásban?
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.07. 21:40 keltezéssel, Kovács József írta:
>>
>>> 2014.06.07. 20:20 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>>> Sikerült egy csomószor szívató nélkül beindítani, volt hogy ment 4-5
>>>> másodpercet is. Ebből arra gondolok, hogy talán mégsem a fúvókával lesz a
>>>> gond, holnap megpróbálom friss benzinnel.
>>>> Az is lehet, hogy a benzin beeresztő szelep nem működik rendesen, és
>>>> azért fullad le mindig, mert kifogy az úszóházból a benzin, és csak lassan
>>>> pótlódik?
>>>>
>>>>
>>>>
>>> 4-5 másodperc alatt nem fogy annyi...
>>>
>>> Ha benzin hiány miatt áll le, akkor ennyi idő alatt
>>> csak a főfúvókából fogy ki >> elszegényedik leáll,
>>> mert nem bír a pici lyukon elég utánpótlás érkezni a csőbe.
>>>
>>> Két fő oka lehet.
>>> - el van dugulva valahol (vélhetően a réz csavar pici lyukja)
>>> - nagyon alacsony a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
>>>
>>> De, leállhat a bezabálástól is....
>>> Erre utalhat akár az is, hogy szívató nélkül könnyen indul.
>>> Két fő oka lehet.
>>> - túl magas a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
>>> - szétbarmolták a főfúvókát >> sokat kap >> bezabál, leáll
>>>
>>> Aztán asszem láttam ott egy üzemi keverék mennyiség állítást is
>>> (a felső fordulatszám határhoz), ha ez nem jól áll, akkor is elfogyhat a
>>> nafta és leáll
>>>
>>> Sőt eltekergetett alapjáráti csavaroknál is és/vagy
>>> falsot szívó vagy rosszul álló (túl nyitott) pillangó szelepnél is.
>>>
>>> A pillangót pedig a regulátor (karok/drótok és rugók) szokta állítani a
>>> terhelés/fordulat függvényében...
>>> Mégpedig (csavarokkal beállítható) az alsó/felső fordulat limiter határai
>>> között.
>>>
>>> ------
>>>
>>> A beállításhoz és pláne a hibakeresés+javításhoz muszáj átlátni
>>> a különböző alrendszereket és azok összehangolt működési módját ...
>>>
>>> Ekkor már a beindítás+működés+leállás módjából, hangjából, idejéből
>>> kiokoskodható, hogy melyik alrendszer is műxik jól és melyik nem.
>>>
>>> -----
>>>
>>> NULLA gázzal alapjáraton hagyva is leáll?
>>>
>>> Elsőre azt kéne elérni, hogy maradjon alapjárat...
>>> Ez ugyanis eléggé független rendszer.
>>>
>>> Kicsit kintebb kéne tekerni az alapjárati keverék (vékony tűs) csavart
>>> (0,5 fordulatonként)
>>> Aztán több keveréket adni az alapjáratiból.
>>> (vagy egy másik csavar, vagy pillangószelep ütközése állítható)
>>> Ja, igen a pillangószelep NULLÁRA ütközésre és
>>> onnan 0,5 fordulat kezdésnek, ha állítható...
>>>
>>> ------------
>>>
>>> Mondjuk egy komplett szétszedéssel, takarítással, úszó+tűszelep
>>> beállítással
>>> és a lég tömörség biztosításával (tömítések!) kezdenék a dologhoz....
>>>
>>> Utána már beállítható gyorsan
>>> - az átmeneti rendszer (gázadáskori dúsítás) pillangószelep kezdeti állás
>>> - a stabil indítás (szívató rendszer)
>>> - a stabil alapjárat (alapjárati rendszer)
>>> - főkeverék mennyiség (felső fordulat határ)
>>> - az alsó/felső üzemi fordulat korlát
>>> a felső 10-15%-al a limit alá
>>> az alsó a normális munka végzéshez
>>> - a regulátor a terheléshez...
>>>
>>> Ennyi az egész :-)
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list