[elektro-etc] fűnyíró még mindig

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Jun 7 23:18:43 CEST 2014


biztos lehetsz benne.
szedd mar ki es nezz ra , nem ordongosseg.

bye
dexter
On 7 Jun 2014 22:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> wrote:

> Ezt a fűnyírót évekig használtam. Igaz, használtan került hozzám (ajándék
> volt), de jól működött. Aztán tavaly eltököltem az időt azzal, hogy végre
> olajat kéne cserélni. Nem emlékszem, hogy egyáltalán ment-e tavaly, de most
> így legalább egy évet állt. Szóval szétbarmolva nincsen. Az lehet, hogy
> maradt az úszóházban benzin, ebben nem vagyok biztos, és ahogy elpárolgott,
> az adalék leszűkítette azon az alsó csavaron a lyukat. Ha biztos lehetek
> benne, hogy a csavar kiszedése után vissza is lehet rakni úgy, hogy a
> karburátor többi részét nem kell újra összerakni, besetupolni, akkor
> megcsinálom.
>
> Itt a vezérlő karnak két állása van. Ha kiengeded, leáll a fűnyíró
> (nyilván biztonsági ok), ha nyomva tartod, akkor lehet indítózni meg füvet
> nyírni.
> Most, amikor beindult kicsit hosszabb időre, úgy tűnt, hogy nagyon magas a
> fordulat, de nem tudom, hogy egy ilyen gépnél van-e értelmezve a hideg
> üzem, az alapjárat, és az üzemi fordulatszám. Szóval hogy ha bemelegszik,
> akkor lecsökkenti-e a fordulatot.
>
> Amúgy van erre valami módszer, hogy a fordulatot műszerek nélkül hogyan
> lehet ellenőrizni?
> Vagy valami bevált, primitív módszer, pl. akárhány menet valami drótból a
> gyertyakábelre, egy dióda limiternek, és a kéziműszer freq. mérő állásban?
>
> Gábor
>
> 2014.06.07. 21:40 keltezéssel, Kovács József írta:
>
>>
>> 2014.06.07. 20:20 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>
>>>
>>> Sikerült egy csomószor szívató nélkül beindítani, volt hogy ment 4-5
>>> másodpercet is. Ebből arra gondolok, hogy talán mégsem a fúvókával lesz a
>>> gond, holnap megpróbálom friss benzinnel.
>>> Az is lehet, hogy a benzin beeresztő szelep nem működik rendesen, és
>>> azért fullad le mindig, mert kifogy az úszóházból a benzin, és csak lassan
>>> pótlódik?
>>>
>>>
>>>
>> 4-5 másodperc alatt nem fogy annyi...
>>
>> Ha benzin hiány miatt áll le, akkor ennyi idő alatt
>> csak a főfúvókából fogy ki >> elszegényedik leáll,
>> mert nem bír a pici lyukon elég utánpótlás érkezni a csőbe.
>>
>> Két fő oka lehet.
>> - el van dugulva valahol (vélhetően a réz csavar pici lyukja)
>> - nagyon alacsony a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
>>
>> De, leállhat a bezabálástól is....
>> Erre utalhat akár az is, hogy szívató nélkül könnyen indul.
>> Két fő oka lehet.
>> - túl magas a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
>> - szétbarmolták a főfúvókát >> sokat kap >> bezabál, leáll
>>
>> Aztán asszem láttam ott egy üzemi keverék mennyiség állítást is
>> (a felső fordulatszám határhoz), ha ez nem jól áll, akkor is elfogyhat a
>> nafta és leáll
>>
>> Sőt eltekergetett alapjáráti csavaroknál is és/vagy
>> falsot szívó vagy rosszul álló (túl nyitott) pillangó szelepnél is.
>>
>> A pillangót pedig a regulátor (karok/drótok és rugók) szokta állítani a
>> terhelés/fordulat függvényében...
>> Mégpedig (csavarokkal beállítható) az alsó/felső fordulat limiter határai
>> között.
>>
>> ------
>>
>> A beállításhoz és pláne a hibakeresés+javításhoz muszáj átlátni
>> a különböző alrendszereket és azok összehangolt működési módját ...
>>
>> Ekkor már a beindítás+működés+leállás módjából, hangjából, idejéből
>> kiokoskodható, hogy melyik alrendszer is műxik jól és melyik nem.
>>
>> -----
>>
>> NULLA gázzal alapjáraton hagyva is leáll?
>>
>> Elsőre azt kéne elérni, hogy maradjon alapjárat...
>> Ez ugyanis eléggé független rendszer.
>>
>> Kicsit kintebb kéne tekerni az alapjárati keverék (vékony tűs) csavart
>> (0,5 fordulatonként)
>> Aztán több keveréket adni az alapjáratiból.
>> (vagy egy másik csavar, vagy pillangószelep ütközése állítható)
>> Ja, igen a pillangószelep NULLÁRA ütközésre és
>> onnan 0,5 fordulat kezdésnek, ha állítható...
>>
>> ------------
>>
>> Mondjuk egy komplett szétszedéssel, takarítással, úszó+tűszelep
>> beállítással
>> és a lég tömörség biztosításával (tömítések!) kezdenék a dologhoz....
>>
>> Utána már beállítható gyorsan
>> - az átmeneti rendszer (gázadáskori dúsítás) pillangószelep kezdeti állás
>> - a stabil indítás (szívató rendszer)
>> - a stabil alapjárat (alapjárati rendszer)
>> - főkeverék mennyiség (felső fordulat határ)
>> - az alsó/felső üzemi fordulat korlát
>>   a felső 10-15%-al a limit alá
>>   az alsó a normális munka végzéshez
>> - a regulátor a terheléshez...
>>
>> Ennyi az egész :-)
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>  Gábor
>>>
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list