[elektro-etc] fűnyíró még mindig

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 8 01:39:48 CEST 2014


majd ird le hogy mekkora problema volt a vegen a javitas :)

bye
dexter



2014. június 7. 23:37 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:

> Jóvanmá, késő van :) Majd holnap.
>
> Ha megnézed a fényképemet, alig van hely alatta. Annyi van, hogy a
> villáskulcs odaférjen, és kiszedjem a csavart, de ha elkezd kicsúszni a
> bele is, akkor cseszhetem.
>
> Gábor
>
> 2014.06.07. 23:18 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> biztos lehetsz benne.
>> szedd mar ki es nezz ra , nem ordongosseg.
>>
>> bye
>> dexter
>> On 7 Jun 2014 22:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> wrote:
>>
>>  Ezt a fűnyírót évekig használtam. Igaz, használtan került hozzám (ajándék
>>> volt), de jól működött. Aztán tavaly eltököltem az időt azzal, hogy végre
>>> olajat kéne cserélni. Nem emlékszem, hogy egyáltalán ment-e tavaly, de
>>> most
>>> így legalább egy évet állt. Szóval szétbarmolva nincsen. Az lehet, hogy
>>> maradt az úszóházban benzin, ebben nem vagyok biztos, és ahogy
>>> elpárolgott,
>>> az adalék leszűkítette azon az alsó csavaron a lyukat. Ha biztos lehetek
>>> benne, hogy a csavar kiszedése után vissza is lehet rakni úgy, hogy a
>>> karburátor többi részét nem kell újra összerakni, besetupolni, akkor
>>> megcsinálom.
>>>
>>> Itt a vezérlő karnak két állása van. Ha kiengeded, leáll a fűnyíró
>>> (nyilván biztonsági ok), ha nyomva tartod, akkor lehet indítózni meg
>>> füvet
>>> nyírni.
>>> Most, amikor beindult kicsit hosszabb időre, úgy tűnt, hogy nagyon magas
>>> a
>>> fordulat, de nem tudom, hogy egy ilyen gépnél van-e értelmezve a hideg
>>> üzem, az alapjárat, és az üzemi fordulatszám. Szóval hogy ha bemelegszik,
>>> akkor lecsökkenti-e a fordulatot.
>>>
>>> Amúgy van erre valami módszer, hogy a fordulatot műszerek nélkül hogyan
>>> lehet ellenőrizni?
>>> Vagy valami bevált, primitív módszer, pl. akárhány menet valami drótból a
>>> gyertyakábelre, egy dióda limiternek, és a kéziműszer freq. mérő
>>> állásban?
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.06.07. 21:40 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>>  2014.06.07. 20:20 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>>
>>>>  Sikerült egy csomószor szívató nélkül beindítani, volt hogy ment 4-5
>>>>> másodpercet is. Ebből arra gondolok, hogy talán mégsem a fúvókával
>>>>> lesz a
>>>>> gond, holnap megpróbálom friss benzinnel.
>>>>> Az is lehet, hogy a benzin beeresztő szelep nem működik rendesen, és
>>>>> azért fullad le mindig, mert kifogy az úszóházból a benzin, és csak
>>>>> lassan
>>>>> pótlódik?
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>  4-5 másodperc alatt nem fogy annyi...
>>>>
>>>> Ha benzin hiány miatt áll le, akkor ennyi idő alatt
>>>> csak a főfúvókából fogy ki >> elszegényedik leáll,
>>>> mert nem bír a pici lyukon elég utánpótlás érkezni a csőbe.
>>>>
>>>> Két fő oka lehet.
>>>> - el van dugulva valahol (vélhetően a réz csavar pici lyukja)
>>>> - nagyon alacsony a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre
>>>> szabályoz
>>>>
>>>> De, leállhat a bezabálástól is....
>>>> Erre utalhat akár az is, hogy szívató nélkül könnyen indul.
>>>> Két fő oka lehet.
>>>> - túl magas a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
>>>> - szétbarmolták a főfúvókát >> sokat kap >> bezabál, leáll
>>>>
>>>> Aztán asszem láttam ott egy üzemi keverék mennyiség állítást is
>>>> (a felső fordulatszám határhoz), ha ez nem jól áll, akkor is elfogyhat a
>>>> nafta és leáll
>>>>
>>>> Sőt eltekergetett alapjáráti csavaroknál is és/vagy
>>>> falsot szívó vagy rosszul álló (túl nyitott) pillangó szelepnél is.
>>>>
>>>> A pillangót pedig a regulátor (karok/drótok és rugók) szokta állítani a
>>>> terhelés/fordulat függvényében...
>>>> Mégpedig (csavarokkal beállítható) az alsó/felső fordulat limiter
>>>> határai
>>>> között.
>>>>
>>>> ------
>>>>
>>>> A beállításhoz és pláne a hibakeresés+javításhoz muszáj átlátni
>>>> a különböző alrendszereket és azok összehangolt működési módját ...
>>>>
>>>> Ekkor már a beindítás+működés+leállás módjából, hangjából, idejéből
>>>> kiokoskodható, hogy melyik alrendszer is műxik jól és melyik nem.
>>>>
>>>> -----
>>>>
>>>> NULLA gázzal alapjáraton hagyva is leáll?
>>>>
>>>> Elsőre azt kéne elérni, hogy maradjon alapjárat...
>>>> Ez ugyanis eléggé független rendszer.
>>>>
>>>> Kicsit kintebb kéne tekerni az alapjárati keverék (vékony tűs) csavart
>>>> (0,5 fordulatonként)
>>>> Aztán több keveréket adni az alapjáratiból.
>>>> (vagy egy másik csavar, vagy pillangószelep ütközése állítható)
>>>> Ja, igen a pillangószelep NULLÁRA ütközésre és
>>>> onnan 0,5 fordulat kezdésnek, ha állítható...
>>>>
>>>> ------------
>>>>
>>>> Mondjuk egy komplett szétszedéssel, takarítással, úszó+tűszelep
>>>> beállítással
>>>> és a lég tömörség biztosításával (tömítések!) kezdenék a dologhoz....
>>>>
>>>> Utána már beállítható gyorsan
>>>> - az átmeneti rendszer (gázadáskori dúsítás) pillangószelep kezdeti
>>>> állás
>>>> - a stabil indítás (szívató rendszer)
>>>> - a stabil alapjárat (alapjárati rendszer)
>>>> - főkeverék mennyiség (felső fordulat határ)
>>>> - az alsó/felső üzemi fordulat korlát
>>>>    a felső 10-15%-al a limit alá
>>>>    az alsó a normális munka végzéshez
>>>> - a regulátor a terheléshez...
>>>>
>>>> Ennyi az egész :-)
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>   Gábor
>>>>
>>>>
>>>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list