[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 1 23:02:36 CET 2014
charles hoss wrote:
> csakhogy lebeg a gep . mondjuk balra lepi el , de kozben leer a jobb
> kerek , ferden es beforditja . lecsapodik a szarnyveg es felrobban a
> gep .
A videók nem erről tanúskodnak.
>>> kerekekre ható erő, nem árt, ha már egyenesbe kerül.
>
> igen , de ez egy eleg nehezen megfoghato pont - brutalis erok
> ebrednek ott ilyenkor .
Pont ezt akartam ecsetelni, hogy az elején még egyáltalán nem brutálisak,
nyomába se jöhetnek a szárnyakon fellépő erőknek. Azt is el tudom képzelni, hogy
egy elég tapasztalt pilóta hosszú másodpercekig lenne képes ferde állásban
haladni a pályán úgy, hogy közben pl pont egy kerék leér, és csúszik
oldalirányban. Csak hát nem csinálnak ilyet, mert fölösleges brahi, főleg, ha
ott van a gépen párszáz utas, de a gép is túl értékes hozzá.
> csakhogy a szarnyak nem tartjak a gepet egyenesben . csak a fuggoleges
Ezeken a videókon pedig ez van. Sokáig pozícióban (a pályához képest egyenes
haladásban) tartják a gépet, csak ferde törzsállásnál.
> vezersik ami kicsi es amit a pilota laba hataroz meg . ha megrantod a
> bepet , a pilota is randul , tehat onketelenul is bele fog lepni a
> pedalokba es ezzel nem biztos hogy jo iranyba mozditja el
az összes videó azt bizonyította, hogy de jól csinálják, jó irányban mozdít a
pilóta. Ezt valszeg jól begyakorolják szimulátoron is, meg aztán az életben
pláne, mert gyanús, hogy állati sok ilyen fel- és leszállás van a gyakorlatban.
>>> függőlegesen állnak. De a sok videót megnézve ezt az esetleges
>>> képessége nemigen
>>> tudtam felfedezni.
>>
> mert nem nagyon van .
Akkor jó.
> ha egyenesen repul oke , ha oldal szel van , akkor keresztbe fog
> allni , ha a fuggoleges vezersikkal elforditod , akkor rengeteg
> energiat veszit mert keresztben all a szelre + instabilla valik mert
> a torzs arnyekaba kerulo szarnyrol elmegy a felhajtoero .
De ez csak elmélet ugye? mert hogy a nagygépekkel is megcsinálták, han nem is
tartósan, csak az utolsó másodpercben a földetérés előtt. Volt ilyen videó.
> igen , lenyegeben ugy 20-tol 90-100-igy . merevszarnyasok 60+
Hát az nem sok. Így már értem, hogy akár egy úton kersztben is le lehet szállni
némi szerencsével. :-)
>>> :-) Erre gondoltam én is, tehát hogy kisgép esetén az állóstart és
>>> állólandolás
>>> is megoldható. :-)
>>
>
> meg . siman . engem mar akartak azert megbuntetni mert a hangar elotti
> beton placc vegen mar lebegett a gep :)
De ugye jó móka volt?
> valtozik is . az utolso 50 meterre szoktak mondani , de a mereseim
> szerint a nagy alfoldi pusztaban ugy 300m-ig siman merheto a hatasa .
> ahogy jossz be leszallni mondjuk legsebesseg szerint 80-al , husz
> meterrel lentebb a szembeszel csokken 30-al es mar bajban is vagy .
Nem tud a gép elég fürge lenni ahhoz, hogy ezt hirtelen gázadással kompenzálni
lehessen?
> igen . profi rendszer dolgozik azon hogy ezek hatekonyan es szepen
> tudjanak kozlekedni .
> ha belegondolsz , a kornyeken 2-3 oranyit elore lehet tudni
> idojarasban doppler es egyeb radarokkal - igy kb lehet tudni hogy a
> megcelzott repter fogad-e.
Vagyis a videókon látható, laikus szemmel nézve durva leszállások simán
rutinfeladatok, max az utasok vannak betojva, azok is csak akkor, ha egyáltalán
felismerik a cikis helyzetet.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list