[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Dec 1 20:12:51 CET 2014


Vitorlázóknál alapfeladat messze az első felszállás előtt, hogy szélbe
fordítják a gépet, és csűrővel egyenesen kell tartani, nem érhet le a
szárnyvég.


Best regards,
Andy

2014-12-01 19:07 GMT+01:00 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Szima Gábor wrote:
>
>> Ez pedig a kamikaze-verzió. :)
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=d6tUy_15CEI
>
>
> :-) Itt a sofőr max kihasználta az említett dolgot, hogy az elején a
> terhelés úgyis a szárnyakon van, szóval nem gond, ha a kerekek jó sokáig is
> akár oldalirányban is csúsznak.
>
> Különben lehet, hogy az ügyesebbek még a levegőben egyenesbe hozzák a gépet,
> de valszeg ez nagyon függ attól, hogy milyen arányban van a leszállósebesség
> az oldalirányú szélsebességhez képest.
>
> Mitagadás, nekem roppant gyanús, hogy itt, ezeken a videókon marha nagy az
> oldalirányú szél. Egy ilyen gép leszállósebessége valami 300 körül/fölött
> van, nem? Ha igen, akkor akár 100km/h feletti keresztbeszél is lehet. Mi az
> ábra, ha kicsi gépnek kell leszállnia, aminek akár ennél kisebb is lehet a
> leszállósebessége? Nekem azt senki ne mondja, hogy akár 45 fokban állva is
> megoldható a dolog!
>
> Azt inkább el tudom képzelni, hogy széles füves reptér áll rendelkezésre, és
> jószerivel állva is le tud szállni pont széllel szemben. Feltéve, hogy van
> akkora szerencséje, hogy nagyjából állandó a szélsebesség.
>
> Azt inkább valószínűsítem, hogy mivel nem utasforgalomról (menetrend
> szerinti járatról) van szó, nagy szélben fel se szállnak. Pedig milyen
> frankó lehet gyakorolni az egyhelyben fel- és leszállást. :-)
>
> A nagygépeknél nem lehet feltétlenül előre tudni, mi lesz ott, ahol le kell
> majd szállni.
>
> hjozsi



More information about the Elektro-etc mailing list