[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Dec 1 19:29:54 CET 2014


2014. december 1. 19:07 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> Szima Gábor wrote:
>
>  Ez pedig a kamikaze-verzió. :)
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=d6tUy_15CEI
>>
>
> :-) Itt a sofőr max kihasználta az említett dolgot, hogy az elején a
> terhelés úgyis a szárnyakon van, szóval nem gond, ha a kerekek jó sokáig is
> akár oldalirányban is csúsznak.
>

belegondoltal abba hogy azon az oldalon ami hatul van , leer a kerek es
orult ero ebred ami ki akarja forditani a gepet a kifutopalya
hossztengelyebol ?
ha keresztbefordul , akkor ott katasztrofa van .


> Különben lehet, hogy az ügyesebbek még a levegőben egyenesbe hozzák a
> gépet, de valszeg ez nagyon függ attól, hogy milyen arányban van a
> leszállósebesség az oldalirányú szélsebességhez képest.
>

ez a cel , de ahogy latod kozvetlenul a leszallas elott kell ellepje a
fuggoleges vezersikkal a gepet - maskepp keresztben sodrodva szallna le ,
ami meg rosszabb .

>
> Mitagadás, nekem roppant gyanús, hogy itt, ezeken a videókon marha nagy az
> oldalirányú szél. Egy ilyen gép leszállósebessége valami 300 körül/fölött
> van, nem?


inkabb csak valamivel 200 felett .


> Ha igen, akkor akár 100km/h feletti keresztbeszél is lehet. Mi az ábra, ha
> kicsi gépnek kell leszállnia, aminek akár ennél kisebb is lehet a
> leszállósebessége? Nekem azt senki ne mondja, hogy akár 45 fokban állva is
> megoldható a dolog!
>

a, megoldhato .
b, a gep specifikacioi meghatarozzak hogy mit akarnak vele - elkuldik
mashova , atmegy masik kifutopalyara . nem fogjak foldhoz vagni ha a gep
teljesitmenye , parameterei nem teszik lehetove a leszallast erre a
repterre.
c, ha no a szelsebesseg , rovidul a leszallasi ut - tehat egy ido utan
egyszerusodik a leszallas , mert relative kicsi lesz a sebesseg .
egy haver egyszer rendes szelben leszallt sarkannyal egy foldutra -
keresztben :D


> Azt inkább el tudom képzelni, hogy széles füves reptér áll rendelkezésre,
> és jószerivel állva is le tud szállni pont széllel szemben. Feltéve, hogy
> van akkora szerencséje, hogy nagyjából állandó a szélsebesség.
>

elvben igen - sot . de a talajkozeli szelnyiras ilyenkor a leggonoszabb .
siman ateshet a gep ha eleg "ovatosan" szall le - ezert ilyenkor nagyobb
tempoval szallnak le mint alapbol tennek .


> Azt inkább valószínűsítem, hogy mivel nem utasforgalomról (menetrend
> szerinti járatról) van szó, nagy szélben fel se szállnak. Pedig milyen
> frankó lehet gyakorolni az egyhelyben fel- és leszállást. :-)
>

fel vicces , le nem annyira . a felszallas nem a leszallas ellentete
fizikai szempontbol . gonoszul repul olyakor a gep .

>
> A nagygépeknél nem lehet feltétlenül előre tudni, mi lesz ott, ahol le
> kell majd szállni.
>

nagygepek odebb tudnak menni egy frontnyival .

bye
dexter


> hjozsi
>


More information about the Elektro-etc mailing list