[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 1 19:07:54 CET 2014


Szima Gábor wrote:

> Ez pedig a kamikaze-verzió. :)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=d6tUy_15CEI

:-) Itt a sofőr max kihasználta az említett dolgot, hogy az elején a terhelés 
úgyis a szárnyakon van, szóval nem gond, ha a kerekek jó sokáig is akár 
oldalirányban is csúsznak.

Különben lehet, hogy az ügyesebbek még a levegőben egyenesbe hozzák a gépet, de 
valszeg ez nagyon függ attól, hogy milyen arányban van a leszállósebesség az 
oldalirányú szélsebességhez képest.

Mitagadás, nekem roppant gyanús, hogy itt, ezeken a videókon marha nagy az 
oldalirányú szél. Egy ilyen gép leszállósebessége valami 300 körül/fölött van, 
nem? Ha igen, akkor akár 100km/h feletti keresztbeszél is lehet. Mi az ábra, ha 
kicsi gépnek kell leszállnia, aminek akár ennél kisebb is lehet a 
leszállósebessége? Nekem azt senki ne mondja, hogy akár 45 fokban állva is 
megoldható a dolog!

Azt inkább el tudom képzelni, hogy széles füves reptér áll rendelkezésre, és 
jószerivel állva is le tud szállni pont széllel szemben. Feltéve, hogy van 
akkora szerencséje, hogy nagyjából állandó a szélsebesség.

Azt inkább valószínűsítem, hogy mivel nem utasforgalomról (menetrend szerinti 
járatról) van szó, nagy szélben fel se szállnak. Pedig milyen frankó lehet 
gyakorolni az egyhelyben fel- és leszállást. :-)

A nagygépeknél nem lehet feltétlenül előre tudni, mi lesz ott, ahol le kell majd 
szállni.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list