[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 1 19:07:54 CET 2014
Szima Gábor wrote:
> Ez pedig a kamikaze-verzió. :)
>
> https://www.youtube.com/watch?v=d6tUy_15CEI
:-) Itt a sofőr max kihasználta az említett dolgot, hogy az elején a terhelés
úgyis a szárnyakon van, szóval nem gond, ha a kerekek jó sokáig is akár
oldalirányban is csúsznak.
Különben lehet, hogy az ügyesebbek még a levegőben egyenesbe hozzák a gépet, de
valszeg ez nagyon függ attól, hogy milyen arányban van a leszállósebesség az
oldalirányú szélsebességhez képest.
Mitagadás, nekem roppant gyanús, hogy itt, ezeken a videókon marha nagy az
oldalirányú szél. Egy ilyen gép leszállósebessége valami 300 körül/fölött van,
nem? Ha igen, akkor akár 100km/h feletti keresztbeszél is lehet. Mi az ábra, ha
kicsi gépnek kell leszállnia, aminek akár ennél kisebb is lehet a
leszállósebessége? Nekem azt senki ne mondja, hogy akár 45 fokban állva is
megoldható a dolog!
Azt inkább el tudom képzelni, hogy széles füves reptér áll rendelkezésre, és
jószerivel állva is le tud szállni pont széllel szemben. Feltéve, hogy van
akkora szerencséje, hogy nagyjából állandó a szélsebesség.
Azt inkább valószínűsítem, hogy mivel nem utasforgalomról (menetrend szerinti
járatról) van szó, nagy szélben fel se szállnak. Pedig milyen frankó lehet
gyakorolni az egyhelyben fel- és leszállást. :-)
A nagygépeknél nem lehet feltétlenül előre tudni, mi lesz ott, ahol le kell majd
szállni.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list