[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 1 10:52:43 CET 2014
Erdos Zoltan wrote:
> a futo tobbfele lehet
> farokkerek eseten sokszor onbeallo, de ott is akad kormanyzott, vagy
> csavarrugon keresztul koveto.
Nem írtam, hogy nagygépekre gondoltam. A kisgépekről még kevésbé van fogalmam,
az a sportolók meg magánemberek, hobbisták terepe, nem? Ott minden és annak az
ellenkezője is előfordulhat, azok között biztos van olyan is, amivel fejreállva
is lehet landolni. :-) Meg vízre, meg mittudomén.
A nagygépeknél a két hátsó kerékre ereszkedik le elsőre. Azok mintha fixen
állnának, mármint az irányt tekintve, nem? Ezeknél az orr felé lévő egy kerék ér
le később, és ha valami kormányzott, akkor ez, nemde?
> az oldalszel egy szep jatek, felszallaskor ralogatok es ralepek, azaz
> oldalkormannyal ra kell tartani, aztan a levegoben vagy a szel feloli
> oldalt lelogatni,
Hát ez nem volt világos, de mintha itt lenne egy olyan, hogy meg lehet a géppel
csinálni, hogy pl megy a levegőben valamerre, de a gép nem abban az irányban
áll. Jól értem?
> vagy beallni a sebesseg
> es a szesebesseg, szelvektor adta iranyba es haladni szepen.
Na jó, de ha a pálya nem abban az irányban van... :-)
Vagy ezt se értettem meg. Tehát, ha a gép másfele áll, mint a földhöz képesti
haladási irány, és úgy rakod le a masinát, akkor nem jön létre egy bazi
kellemetlen hatás, ahogy a kerekek földet érnek nem haladásirányba?
> leszallaskor detto,
Jaaa, én végig a leszállásról beszéltem. Felszálláskor gondolom nincs akkora
gond. Amint elemelkedik a gép valamelyik porcikája, már lehet is korrigálni, és
az utolsó pillanatokban akár csúszhat is a kerék oldalirányban, ha muszáj. De
gondolom a felszálláskor másodperc nagyságrendű idő alatt elválik a kerék a
talajtól. Onnantól aztán állhat a gép akár 10 fokkal is elfordulva a talajhoz
képesti haladási irányoz képest, bár gondolom a pilóta gyors kell legyen -
kisgépnél. A nagynál meg gyanús, hogy valami automata megoldja. Vagy akkora
marha nagy a tömeg, hogy a felemelkedés utáni oldalirányú sodródás nem jön létre
túl gyorsan.
> gyakorolni.. nem veletlen, hogy a kepzesben a legytobbet gyurt elem a
> leszallas. es a papir megszerzese utan is.. :-)
Meg tudom érteni.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list