[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
Mon Dec 1 10:17:23 CET 2014


a futo tobbfele lehet
farokkerek eseten sokszor onbeallo, de ott is akad kormanyzott, vagy 
csavarrugon keresztul koveto.

az orrfutok legtobbje kormenyzott, de ott is akad kivetel.

az aerodinamikai kormyanyhoz ugyanis kelle a sebesseg.

az oldalszel egy szep jatek, felszallaskor ralogatok es ralepek, azaz 
oldalkormannyal ra kell tartani, aztan a levegoben vagy a szel feloli 
oldalt lelogatni, hogy arra csusszon a gep, vagy beallni a sebesseg es a 
szesebesseg, szelvektor adta iranyba es haladni szepen. a ketto kozul a 
kornyezeti adottsagok alapjan szoktam donteni.

leszallaskor detto, de ott egyertelmuen az oldalazast szeretem, aztan 
foldet ereskor egybol egyenesbe szedni es onnantol megtartani.
szoval egy az egyenesbe szedes manualis..  meg kell tanulni, gyakorolni..
nem veletlen, hogy a kepzesben a legytobbet gyurt elem a leszallas. es a 
papir megszerzese utan is..  :-)


2014.12.01. 10:00 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Szima Gábor wrote:
>
>> legeslegújabb verzió be is taxizik az állóhelyre. :)
>
> Erről kérdeznék, azaz nem az automatáról:
>
> A gép hogyan kanyarodik? Mint az autó, tehát az első kerék elfordítható,
> vagy a hajtóművel kell operálni, és a kerék csak önbeálló?
>
> Mi történik olyankor, amikor leszálláskor az oldalszél meglehetősen
> nagy, és ezért a gép annak ellenére, hogy pontosan a futópálya irányában
> halad, de a törzse nem úgy áll, hanem kissé elfordulva a szél irányába?
> Vagy van valami módszer arra, hogy annak ellenére, hogy van oldalszél,
> mégis a törzs is jó irányba álljon be legalább a földetérés pillanatában?
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list