[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Mon Dec 1 11:04:06 CET 2014


On Mon, 1 Dec 2014, jhidvegi wrote:

> A nagygépeknél a két hátsó kerékre ereszkedik le elsőre. Azok mintha fixen 
> állnának, mármint az irányt tekintve, nem? Ezeknél az orr felé lévő egy kerék 
> ér le később, és ha valami kormányzott, akkor ez, nemde?

Igen, az orrfutó elfordítható, ezzel lehet gurulásnál kormányozni a gépet.

>> az oldalszel egy szep jatek, felszallaskor ralogatok es ralepek, azaz
>> oldalkormannyal ra kell tartani, aztan a levegoben vagy a szel feloli
>> oldalt lelogatni,
>
> Hát ez nem volt világos, de mintha itt lenne egy olyan, hogy meg lehet a 
> géppel csinálni, hogy pl megy a levegőben valamerre, de a gép nem abban az 
> irányban áll. Jól értem?

Nagyobb szöget zár be a gép a pályával/haladási iránnyal, de amint leteszi 
a két főfutót (hátsókat), azonnal beáll megfelelő pályairányba.

https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk

> Na jó, de ha a pálya nem abban az irányban van... :-)
> Vagy ezt se értettem meg. Tehát, ha a gép másfele áll, mint a földhöz képesti 
> haladási irány, és úgy rakod le a masinát, akkor nem jön létre egy bazi 
> kellemetlen hatás, ahogy a kerekek földet érnek nem haladásirányba?

Utolsó pillanatban pályairányba teszi vagy nagyot "döccen" (csavarodik). 
;)


 								-Sygma



More information about the Elektro-etc mailing list