[elektro-etc] Bénázás az autópályán
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Fri Aug 29 18:46:20 CEST 2014
Na a számból vetted ki. Általában én is igyekszem nem pályán menni.
Hazai viszonylatban azért nem jelent elviselhetetlen különbséget. főleg
ha lehet olyan úton menni mint a 8-as.
Gábor
2014.08.29. 18:13 keltezéssel, charles hoss írta:
> ahogy valtozik a kornyezet , valtozik a strategia . tok ertheto .
> kepzeld el hogy ugyanott autozol :
> autopalya , kulso sav mondjuk kamionokkal lazan pakolva 90-100km/h
> belso sav szemelyautok 130km/h .
> az autod vege 180. ha le kell sorolnod akkor a fek , de meg a motorfek is
> konnyeden lassitja le 100-110-re - ahol mar eleg idot tolthetsz a kamionok
> kozott mielott ujra be kene huzodnod , ahol gazt adsz es az auto konnyeden
> ugrik fel 100-110-rol 130-ra . ha igy mesz , 100-140 kozott , akkor mondjuk
> bekescsaba milano tavon 100 feletti atlagot lehet nyomni , kozel a 110-hez.
>
> b verzio : ugyanez a felallas , csak probal atmenni a forgalmon par
> szazalek taho , akik 160-al szeretnek menni .
> tol , tehat gyorsitasz , ha le akarsz elole valni , akkor egyreszt a
> kovetesi tavolsag miatt a fishtail a csaladodat irtja ki eloszor , a fek
> sokkal intenzivebb , felebred ra mindenki , ugy erzed hogy nem igy akarsz
> vezetni - mikozben lassitasz , utolered a kamiont , tehat ahogy elment a
> kamikaze , be kene sorolnod , de nincs utad felgyorsulni , csak ha 80-ra
> lassulsz es onnan futsz neki (hacsak nem kuld izombol gerincen egy masik
> csalados aki megprobal a ket kamion koze belassulni a seggeben villogo
> bmw-s miatt) tehat a lassulas is stressz , a csaladot is zavarja , az autot
> is erolteted es ha minden oke , akkor vissza probalsz gyorsitani a neked
> termeszetes utazotempora , ami azonnali levillogast es tolast eredmenyez .
> ekkor ugye ket lehetoseg van : ideges vagy mert nem kockaztatod a csalad
> eletet , de erre akarnak ravenni (konfliktus) szabalykoveto vagy , de
> szabalyszegesre akarnak ravenni (konfliktus) nem erted hogy masokra miert
> nem hatnak azok a korlatozo tenyezok ami miatt te betartod a szabalyokat ,
> szabalyrendszerbeli nem megfeleloseg : komoly konfliktus .
> faradt , nyugos leszel es betartasz mindenkinek elobb utobb , mert leveted
> az elni es elni hagynit es csak a sajat onzo celjaidat veszed elore . ez
> persze mindenkinek rossz hosszutavon , de ezt nem latjak be .
> mult heten a nagyvolvoval versenyeztem egy kemenyet : balatonfured - volvo
> telephely . en a ducatoval 80-al mentem , kerulve a palyat , forgalmas
> reszeket. meg epp meg tudtam nezni a south parkot mire a volvo utolert :)
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2014. augusztus 29. 17:29 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>
>> Na erről van szó.
>> Lehúznak a surmók, pedig nem akarnál olyan lenni.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.08.29. 17:17 keltezéssel, Imre Kormos írta:
>>
>> Én azt imádom, mikor jön utánam, jól érzékelhető sebességkülönbséggel. Én
>>> rendes vagyok, lehúzódok a kamion mögé. Ha tartja az eredeti tempóját,
>>> sebességvesztés nélkül visszamehetek a belső sávba. De nem, mikor olyan
>>> közel ér, hogy már nem mehetek elé vissza, ahelyett, hogy esetleg még
>>> gyorsítana is, lassít addig, hogy nekem vissza kelljen lassítanom 90-re..
>>> Egyszerűen nem értem. Aztán, amikor harmadszor játsszák ezt el velem,
>>> akkor
>>> vagy mégis nagygázzal visszaslisszanok a belsőbe a kamion és az "előző"
>>> kocsi közé, vagy egyszerűen leszarom, ha jönnek mögöttem gyorsabban és
>>> csak
>>> akkor megyek le, ha biztosan látom, hogy vissza is tudok menni.
>>>
>>> KI
>>>
>>>
>>> 2014. augusztus 28. 22:40 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>>>
>>> Semmi nincs... vár.
>>>> Amíg jön egy elég nagy lyuk jobbról ahová ki lehet menni és elenegedni,
>>>> ahogy kell.
>>>>
>>>> Úgy szoktam, hogy GPS szerint 140-142-ig gyorsítok max. ha tényleg hosszú
>>>> a sor jobbról.
>>>>
>>>> Ha nagyon tol, akkor óvatosan lassulni kezdek, vissza GPS szerint 130-ra.
>>>> Utána egy erőteljesebb gyorsítással vissza a 140-re...
>>>>
>>>> Az értelmesebbje megérti a tanítást, miszerint MÁR AZZAL IS KEDVES vagyok
>>>> hozzá, hogy 140-et megyek.
>>>>
>>>> A bunkóbbja, aki tovább tol pedig tapasztalni fogja, hogy mehetek én
>>>> 120-al is :-(
>>>> Ha dudálni kezd akkor 110-el
>>>>
>>>> Muszáj lassulnom hisz veszélyesen közel van és önvédelemből
>>>> csökkentenem kell egy esetleges baleset energai tartalmát....
>>>>
>>>> -----
>>>>
>>>> Amúgy, ha lyuk jön IDŐBEN indexelek NEKI és kimegyek előle.
>>>> Cserébe elvárom, hogy ELŐZZŐN IS MEG!!!!!!!! a lyuk ideje alatt,
>>>> hogy ne kelljen már nekem még fékezni is az előzékenységem miatt.
>>>>
>>>>
>>>> Sajnos mindig akad. kb. 3-ból 1 akkora paraszt-állat ősbunkó,
>>>> hogy nem gyorsít ám és előz meg, hanem beszorít lyukba.
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>> 2014.08.28. 21:06 keltezéssel, Pataki István írta:
>>>>
>>>> Ezt én is így tudom.
>>>>> Más, de mi van akkor, ha kétsávos a pálya, a szélső sáv tömött és
>>>>> 100-110-el halad (meg közben előzgetik a 90-eseket), én a belsőben már
>>>>> 140-el megyek, de méterekre van mögöttem a bmw és tol le az útról?
>>>>>
>>>>> pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Thursday, August 28, 2014 7:02 PM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Bénázás az autópályán
>>>>>
>>>>>
>>>>> Lakteren kívűl CSAK akkor, ha KIALAKULT.
>>>>>
>>>>>> A pálya mindig lakteren kívűl van.
>>>>>>
>>>>>> Akkor alakult ki, ha
>>>>>> - a TE sebességed az előtted lévő korlátozza!
>>>>>> - és nem tudsz balról előzni, mert ott is vannak
>>>>>>
>>>>>> Azaz telítettek a sávok.
>>>>>>
>>>>>> Amíg a belső kitudNAAAA menni jobbra, mert
>>>>>> van ott ELÉG hely neki, addig jobbról nem mehetsz el mellette.
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.08.28. 18:34 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>
>>>>>> III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
>>>>>>> c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti
>>>>>>> elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi
>>>>>>> sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem
>>>>>>> minősül előzésnek.
>>>>>>>
>>>>>>> Ebből nekem nem derül ki egyértelműen, hogy mikor van így, eleve is
>>>>>>> már a többsávos úton, amikor még csak a párhuzamos közlekedés
>>>>>>> szabályai érvényesek, vagy pedig csak akkor, amikor a párhuzamos
>>>>>>> közlekedés ki is alakult.
>>>>>>>
>>>>>>> Best regards,
>>>>>>> Andy
>>>>>>>
>>>>>>> 2014-08-28 18:29 GMT+02:00 Szima Gábor <sygma at tesla.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>> On Thu, 28 Aug 2014, Xorn wrote:
>>>>>>>> Kresz III. melléklet. Simán el szabad mellette jobbról menni, és
>>>>>>>> kész.
>>>>>>>> Különösebben engem sem izgat. Egyébként a "jobbról előzni tilos"-t én
>>>>>>>> úgy
>>>>>>>> értelmezem, ahogy azt angol nyelven hirdetik az infotáblák: "Do not
>>>>>>>> slalom!". Nem szlalomozok. ;)
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> -Sygma
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list