[elektro-etc] Bénázás az autópályán
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Aug 29 18:13:02 CEST 2014
ahogy valtozik a kornyezet , valtozik a strategia . tok ertheto .
kepzeld el hogy ugyanott autozol :
autopalya , kulso sav mondjuk kamionokkal lazan pakolva 90-100km/h
belso sav szemelyautok 130km/h .
az autod vege 180. ha le kell sorolnod akkor a fek , de meg a motorfek is
konnyeden lassitja le 100-110-re - ahol mar eleg idot tolthetsz a kamionok
kozott mielott ujra be kene huzodnod , ahol gazt adsz es az auto konnyeden
ugrik fel 100-110-rol 130-ra . ha igy mesz , 100-140 kozott , akkor mondjuk
bekescsaba milano tavon 100 feletti atlagot lehet nyomni , kozel a 110-hez.
b verzio : ugyanez a felallas , csak probal atmenni a forgalmon par
szazalek taho , akik 160-al szeretnek menni .
tol , tehat gyorsitasz , ha le akarsz elole valni , akkor egyreszt a
kovetesi tavolsag miatt a fishtail a csaladodat irtja ki eloszor , a fek
sokkal intenzivebb , felebred ra mindenki , ugy erzed hogy nem igy akarsz
vezetni - mikozben lassitasz , utolered a kamiont , tehat ahogy elment a
kamikaze , be kene sorolnod , de nincs utad felgyorsulni , csak ha 80-ra
lassulsz es onnan futsz neki (hacsak nem kuld izombol gerincen egy masik
csalados aki megprobal a ket kamion koze belassulni a seggeben villogo
bmw-s miatt) tehat a lassulas is stressz , a csaladot is zavarja , az autot
is erolteted es ha minden oke , akkor vissza probalsz gyorsitani a neked
termeszetes utazotempora , ami azonnali levillogast es tolast eredmenyez .
ekkor ugye ket lehetoseg van : ideges vagy mert nem kockaztatod a csalad
eletet , de erre akarnak ravenni (konfliktus) szabalykoveto vagy , de
szabalyszegesre akarnak ravenni (konfliktus) nem erted hogy masokra miert
nem hatnak azok a korlatozo tenyezok ami miatt te betartod a szabalyokat ,
szabalyrendszerbeli nem megfeleloseg : komoly konfliktus .
faradt , nyugos leszel es betartasz mindenkinek elobb utobb , mert leveted
az elni es elni hagynit es csak a sajat onzo celjaidat veszed elore . ez
persze mindenkinek rossz hosszutavon , de ezt nem latjak be .
mult heten a nagyvolvoval versenyeztem egy kemenyet : balatonfured - volvo
telephely . en a ducatoval 80-al mentem , kerulve a palyat , forgalmas
reszeket. meg epp meg tudtam nezni a south parkot mire a volvo utolert :)
bye
dexter
2014. augusztus 29. 17:29 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
> Na erről van szó.
> Lehúznak a surmók, pedig nem akarnál olyan lenni.
>
> Gábor
>
> 2014.08.29. 17:17 keltezéssel, Imre Kormos írta:
>
> Én azt imádom, mikor jön utánam, jól érzékelhető sebességkülönbséggel. Én
>> rendes vagyok, lehúzódok a kamion mögé. Ha tartja az eredeti tempóját,
>> sebességvesztés nélkül visszamehetek a belső sávba. De nem, mikor olyan
>> közel ér, hogy már nem mehetek elé vissza, ahelyett, hogy esetleg még
>> gyorsítana is, lassít addig, hogy nekem vissza kelljen lassítanom 90-re..
>> Egyszerűen nem értem. Aztán, amikor harmadszor játsszák ezt el velem,
>> akkor
>> vagy mégis nagygázzal visszaslisszanok a belsőbe a kamion és az "előző"
>> kocsi közé, vagy egyszerűen leszarom, ha jönnek mögöttem gyorsabban és
>> csak
>> akkor megyek le, ha biztosan látom, hogy vissza is tudok menni.
>>
>> KI
>>
>>
>> 2014. augusztus 28. 22:40 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>>
>> Semmi nincs... vár.
>>> Amíg jön egy elég nagy lyuk jobbról ahová ki lehet menni és elenegedni,
>>> ahogy kell.
>>>
>>> Úgy szoktam, hogy GPS szerint 140-142-ig gyorsítok max. ha tényleg hosszú
>>> a sor jobbról.
>>>
>>> Ha nagyon tol, akkor óvatosan lassulni kezdek, vissza GPS szerint 130-ra.
>>> Utána egy erőteljesebb gyorsítással vissza a 140-re...
>>>
>>> Az értelmesebbje megérti a tanítást, miszerint MÁR AZZAL IS KEDVES vagyok
>>> hozzá, hogy 140-et megyek.
>>>
>>> A bunkóbbja, aki tovább tol pedig tapasztalni fogja, hogy mehetek én
>>> 120-al is :-(
>>> Ha dudálni kezd akkor 110-el
>>>
>>> Muszáj lassulnom hisz veszélyesen közel van és önvédelemből
>>> csökkentenem kell egy esetleges baleset energai tartalmát....
>>>
>>> -----
>>>
>>> Amúgy, ha lyuk jön IDŐBEN indexelek NEKI és kimegyek előle.
>>> Cserébe elvárom, hogy ELŐZZŐN IS MEG!!!!!!!! a lyuk ideje alatt,
>>> hogy ne kelljen már nekem még fékezni is az előzékenységem miatt.
>>>
>>>
>>> Sajnos mindig akad. kb. 3-ból 1 akkora paraszt-állat ősbunkó,
>>> hogy nem gyorsít ám és előz meg, hanem beszorít lyukba.
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>> 2014.08.28. 21:06 keltezéssel, Pataki István írta:
>>>
>>> Ezt én is így tudom.
>>>>
>>>> Más, de mi van akkor, ha kétsávos a pálya, a szélső sáv tömött és
>>>> 100-110-el halad (meg közben előzgetik a 90-eseket), én a belsőben már
>>>> 140-el megyek, de méterekre van mögöttem a bmw és tol le az útról?
>>>>
>>>> pi
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>> Sent: Thursday, August 28, 2014 7:02 PM
>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Bénázás az autópályán
>>>>
>>>>
>>>> Lakteren kívűl CSAK akkor, ha KIALAKULT.
>>>>
>>>>> A pálya mindig lakteren kívűl van.
>>>>>
>>>>> Akkor alakult ki, ha
>>>>> - a TE sebességed az előtted lévő korlátozza!
>>>>> - és nem tudsz balról előzni, mert ott is vannak
>>>>>
>>>>> Azaz telítettek a sávok.
>>>>>
>>>>> Amíg a belső kitudNAAAA menni jobbra, mert
>>>>> van ott ELÉG hely neki, addig jobbról nem mehetsz el mellette.
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014.08.28. 18:34 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>> III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
>>>>>>
>>>>>> c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti
>>>>>> elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi
>>>>>> sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem
>>>>>> minősül előzésnek.
>>>>>>
>>>>>> Ebből nekem nem derül ki egyértelműen, hogy mikor van így, eleve is
>>>>>> már a többsávos úton, amikor még csak a párhuzamos közlekedés
>>>>>> szabályai érvényesek, vagy pedig csak akkor, amikor a párhuzamos
>>>>>> közlekedés ki is alakult.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2014-08-28 18:29 GMT+02:00 Szima Gábor <sygma at tesla.hu>:
>>>>>>
>>>>>> On Thu, 28 Aug 2014, Xorn wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Kresz III. melléklet. Simán el szabad mellette jobbról menni, és
>>>>>>> kész.
>>>>>>> Különösebben engem sem izgat. Egyébként a "jobbról előzni tilos"-t én
>>>>>>> úgy
>>>>>>> értelmezem, ahogy azt angol nyelven hirdetik az infotáblák: "Do not
>>>>>>> slalom!". Nem szlalomozok. ;)
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> -Sygma
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list