[elektro-etc] Bénázás az autópályán
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at babakezek.hu
Fri Aug 29 23:06:45 CEST 2014
Én is arra járok a Balatonra. De miért olyan lassan dolgoznak rajta? Már >1 éve túrják.
Ed
Sent from a tamagotchi
On August 29, 2014 6:46:20 PM CEST, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:
>Na a számból vetted ki. Általában én is igyekszem nem pályán menni.
>Hazai viszonylatban azért nem jelent elviselhetetlen különbséget. főleg
>
>ha lehet olyan úton menni mint a 8-as.
>
>Gábor
>
>2014.08.29. 18:13 keltezéssel, charles hoss írta:
>> ahogy valtozik a kornyezet , valtozik a strategia . tok ertheto .
>> kepzeld el hogy ugyanott autozol :
>> autopalya , kulso sav mondjuk kamionokkal lazan pakolva 90-100km/h
>> belso sav szemelyautok 130km/h .
>> az autod vege 180. ha le kell sorolnod akkor a fek , de meg a
>motorfek is
>> konnyeden lassitja le 100-110-re - ahol mar eleg idot tolthetsz a
>kamionok
>> kozott mielott ujra be kene huzodnod , ahol gazt adsz es az auto
>konnyeden
>> ugrik fel 100-110-rol 130-ra . ha igy mesz , 100-140 kozott , akkor
>mondjuk
>> bekescsaba milano tavon 100 feletti atlagot lehet nyomni , kozel a
>110-hez.
>>
>> b verzio : ugyanez a felallas , csak probal atmenni a forgalmon par
>> szazalek taho , akik 160-al szeretnek menni .
>> tol , tehat gyorsitasz , ha le akarsz elole valni , akkor egyreszt a
>> kovetesi tavolsag miatt a fishtail a csaladodat irtja ki eloszor , a
>fek
>> sokkal intenzivebb , felebred ra mindenki , ugy erzed hogy nem igy
>akarsz
>> vezetni - mikozben lassitasz , utolered a kamiont , tehat ahogy
>elment a
>> kamikaze , be kene sorolnod , de nincs utad felgyorsulni , csak ha
>80-ra
>> lassulsz es onnan futsz neki (hacsak nem kuld izombol gerincen egy
>masik
>> csalados aki megprobal a ket kamion koze belassulni a seggeben
>villogo
>> bmw-s miatt) tehat a lassulas is stressz , a csaladot is zavarja , az
>autot
>> is erolteted es ha minden oke , akkor vissza probalsz gyorsitani a
>neked
>> termeszetes utazotempora , ami azonnali levillogast es tolast
>eredmenyez .
>> ekkor ugye ket lehetoseg van : ideges vagy mert nem kockaztatod a
>csalad
>> eletet , de erre akarnak ravenni (konfliktus) szabalykoveto vagy , de
>> szabalyszegesre akarnak ravenni (konfliktus) nem erted hogy masokra
>miert
>> nem hatnak azok a korlatozo tenyezok ami miatt te betartod a
>szabalyokat ,
>> szabalyrendszerbeli nem megfeleloseg : komoly konfliktus .
>> faradt , nyugos leszel es betartasz mindenkinek elobb utobb , mert
>leveted
>> az elni es elni hagynit es csak a sajat onzo celjaidat veszed elore .
>ez
>> persze mindenkinek rossz hosszutavon , de ezt nem latjak be .
>> mult heten a nagyvolvoval versenyeztem egy kemenyet : balatonfured -
>volvo
>> telephely . en a ducatoval 80-al mentem , kerulve a palyat ,
>forgalmas
>> reszeket. meg epp meg tudtam nezni a south parkot mire a volvo
>utolert :)
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2014. augusztus 29. 17:29 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Na erről van szó.
>>> Lehúznak a surmók, pedig nem akarnál olyan lenni.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.08.29. 17:17 keltezéssel, Imre Kormos írta:
>>>
>>> Én azt imádom, mikor jön utánam, jól érzékelhető
>sebességkülönbséggel. Én
>>>> rendes vagyok, lehúzódok a kamion mögé. Ha tartja az eredeti
>tempóját,
>>>> sebességvesztés nélkül visszamehetek a belső sávba. De nem, mikor
>olyan
>>>> közel ér, hogy már nem mehetek elé vissza, ahelyett, hogy esetleg
>még
>>>> gyorsítana is, lassít addig, hogy nekem vissza kelljen lassítanom
>90-re..
>>>> Egyszerűen nem értem. Aztán, amikor harmadszor játsszák ezt el
>velem,
>>>> akkor
>>>> vagy mégis nagygázzal visszaslisszanok a belsőbe a kamion és az
>"előző"
>>>> kocsi közé, vagy egyszerűen leszarom, ha jönnek mögöttem gyorsabban
>és
>>>> csak
>>>> akkor megyek le, ha biztosan látom, hogy vissza is tudok menni.
>>>>
>>>> KI
>>>>
>>>>
>>>> 2014. augusztus 28. 22:40 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
>>>>
>>>> Semmi nincs... vár.
>>>>> Amíg jön egy elég nagy lyuk jobbról ahová ki lehet menni és
>elenegedni,
>>>>> ahogy kell.
>>>>>
>>>>> Úgy szoktam, hogy GPS szerint 140-142-ig gyorsítok max. ha tényleg
>hosszú
>>>>> a sor jobbról.
>>>>>
>>>>> Ha nagyon tol, akkor óvatosan lassulni kezdek, vissza GPS szerint
>130-ra.
>>>>> Utána egy erőteljesebb gyorsítással vissza a 140-re...
>>>>>
>>>>> Az értelmesebbje megérti a tanítást, miszerint MÁR AZZAL IS KEDVES
>vagyok
>>>>> hozzá, hogy 140-et megyek.
>>>>>
>>>>> A bunkóbbja, aki tovább tol pedig tapasztalni fogja, hogy mehetek
>én
>>>>> 120-al is :-(
>>>>> Ha dudálni kezd akkor 110-el
>>>>>
>>>>> Muszáj lassulnom hisz veszélyesen közel van és önvédelemből
>>>>> csökkentenem kell egy esetleges baleset energai tartalmát....
>>>>>
>>>>> -----
>>>>>
>>>>> Amúgy, ha lyuk jön IDŐBEN indexelek NEKI és kimegyek előle.
>>>>> Cserébe elvárom, hogy ELŐZZŐN IS MEG!!!!!!!! a lyuk ideje alatt,
>>>>> hogy ne kelljen már nekem még fékezni is az előzékenységem miatt.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Sajnos mindig akad. kb. 3-ból 1 akkora paraszt-állat ősbunkó,
>>>>> hogy nem gyorsít ám és előz meg, hanem beszorít lyukba.
>>>>>
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>> 2014.08.28. 21:06 keltezéssel, Pataki István írta:
>>>>>
>>>>> Ezt én is így tudom.
>>>>>> Más, de mi van akkor, ha kétsávos a pálya, a szélső sáv tömött és
>>>>>> 100-110-el halad (meg közben előzgetik a 90-eseket), én a
>belsőben már
>>>>>> 140-el megyek, de méterekre van mögöttem a bmw és tol le az
>útról?
>>>>>>
>>>>>> pi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József"
><kj at faldeko.hu>
>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>> Sent: Thursday, August 28, 2014 7:02 PM
>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Bénázás az autópályán
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Lakteren kívűl CSAK akkor, ha KIALAKULT.
>>>>>>
>>>>>>> A pálya mindig lakteren kívűl van.
>>>>>>>
>>>>>>> Akkor alakult ki, ha
>>>>>>> - a TE sebességed az előtted lévő korlátozza!
>>>>>>> - és nem tudsz balról előzni, mert ott is vannak
>>>>>>>
>>>>>>> Azaz telítettek a sávok.
>>>>>>>
>>>>>>> Amíg a belső kitudNAAAA menni jobbra, mert
>>>>>>> van ott ELÉG hely neki, addig jobbról nem mehetsz el mellette.
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.08.28. 18:34 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>>>
>>>>>>> III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
>>>>>>>> c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű
>melletti
>>>>>>>> elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi
>>>>>>>> sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti
>elhaladása nem
>>>>>>>> minősül előzésnek.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ebből nekem nem derül ki egyértelműen, hogy mikor van így,
>eleve is
>>>>>>>> már a többsávos úton, amikor még csak a párhuzamos közlekedés
>>>>>>>> szabályai érvényesek, vagy pedig csak akkor, amikor a
>párhuzamos
>>>>>>>> közlekedés ki is alakult.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014-08-28 18:29 GMT+02:00 Szima Gábor <sygma at tesla.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> On Thu, 28 Aug 2014, Xorn wrote:
>>>>>>>>> Kresz III. melléklet. Simán el szabad mellette jobbról
>menni, és
>>>>>>>>> kész.
>>>>>>>>> Különösebben engem sem izgat. Egyébként a "jobbról előzni
>tilos"-t én
>>>>>>>>> úgy
>>>>>>>>> értelmezem, ahogy azt angol nyelven hirdetik az infotáblák:
>"Do not
>>>>>>>>> slalom!". Nem szlalomozok. ;)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> -Sygma
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list