[elektro-etc] Mercedes

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Sep 29 10:57:52 CEST 2013


Csak a kekeckedes kedveert :))): en 14. eve nyuzom a hidros autoimat.

Jut eszembe: a mult heten visszatettem a Xantiara a "peres" 
"konnyufem"felnik (es gumik) helyett a gyari meretu lemezfelniket.
Mit mondjak, eg es fold a kulonbseg - ki lehet talalni, melyik javara - 
höhö!

Karoly

-------- Original Message --------

>
> Haho,
>
> Erdekli a listat olyasvalaki velemenye, aki sok-sok eve ismeri ezt
> a technikat, 8+ evet lehuzott egy ilyen auto tulajdonosakent, sajat
> maga tartotta karban a felfuggesztest?
>
> 1. Egy alap hydractive verzio kamerak meg egyebek nelkul NEM bonyolultabb,
> mint a hagyomanyos rendszerek, amiket lecserel. Sot, kevesebb alkatresz
> van benne. A magnetofluidos meg egyeb hi-tech rendszerekhez kepest
> faek egyszerusegu, es ironikus modon sokkal tobbet tud, megbizhatobb
> es hosszabb elettartamu.
> Nehany pelda: nincs toronycsapagy, fofekhenger, szervo szivattyu,
> ABS hidro szivattyu, rugo. Osszessegeben meg talan olcsobb is lehetne,
> max azert dragabb, mert speci alkatreszek vannak benne, melyeket nem
> szallit annyi gyarto, nincs verseny.
>
> 2. Az elettartama, karbantartasi intervalluma minimum masfelszerese egy
> rugos felfuggesztesnek. Az alkatreszek sem dragak hozza. Regen az volt:
> pl Xm-be egy par toronyszilent 100k+, C5-be 35k. (gyari eredeti uj)
> H2-ben meg nehany evente kellett gombot toltetni stb... H3-ban mar azt
> sem, megoldottak, kb orok eletu.
>
> 3. Egyetlen alkatresz deformalodik es kap uteseket benne: a gaz.
> De azt meg nem lehet tonkretenni. Egyebkent koszonhetoen a kisebb
> rugozatlan tomegnek es sokkal jobb csillapitasnak kb minden alkatresz
> terhelese KISEBB, beleertve a sofort is.
> En 10..18 eves kora kozott hasznaltam az autom, kb dupla sebesseggel
> hajtottam a katyus utakon es fekvo rendorokon (es meg elveztem is),
> mint most a picassoval, SOHA semmi baja nem volt a futomunek.
> Legalabbis a hidro resznek, a szokasos gombfej meg egyeb csere
> megvolt, mint minden mas autoban.
> A kenyelmet mar megbeszeltuk... Osszehasonlithatatlan.
>
> Fura, amikor olyanok szidjak, akik soha ki sem probaltak.
> Mondjuk a listan alapfelteves, hogy:
> - Ami nincs benne Dexter >20 eves terepjarojaban, az hulyeseg,
> parasztvakitas, felesleges, es ugy is nehany ev alatt tonkremegy
> - Ha valami egy picit is mashogy mukodik, mint KJ Hondaja, az
> eletveszelyes, hasznalhatatlan
>
>> Sajnos tipikus példája a mai fejlesztéseknek: attól, hogy valamit meg
>> lehet
>> csinálni, nem feltétlen kell - az autógyáron kívül senkinek sem lesz jobb
>> tőle.
>
> A korbekamerazas amugy is megvan a parkoloasszisztens, adaptiv
> tempomat, aktiv utkozesvedelmi rendszerek, savtartas, tablafelismeres
> stb... miatt. A trukkos felfuggesztes is megvan.
> A tobbi csak szoftver. Es kikuszoboli az utolso problemat a felfuggesztes
> vezerleseben: kamera nelkul nem tudja az ECU, hogy a novekvo nyomast
> egy kavics vagy keresztborda okozza, vagy elkezdett emelkedni az ut.
> Eddig csak egyszeru nemlinearis karakterisztikaval es kulonfele (sport,
> terep stb..) uzemmodokkal lehetett ezt kezelni, de igy nem lehet
> azonnal reagalni az ut valtozasaira. Kameraval lekepezve elore lehet
> tudni mi jon, az ECU gyakorlatilag meg tudja tervezni elore a
> felfuggesztes vezerleset. Zsenialis, kene, de inkabb a francia verzio :)
>
>
> Balázs Bámer wrote:
>> Egy újabb, elb...ott bonyolult rendszer, ami pár év után garantáltan
>>
>>> gallyra megy, és lehet csilliókért javíttatni, vagy eldobni az
>>> autót...
>>>
>>
>> Pontosan. Sőt, a sofőr lazábban megy bele a mindenféle kátyúkba, minden
>> alkatrész nagyobb ütést kap, mintha rendesen érezné az ember az utat,
>> amire
>> hullanak a gömbfejek, szilentek stb.
>>
>> Sajnos tipikus példája a mai fejlesztéseknek: attól, hogy valamit meg
>> lehet
>> csinálni, nem feltétlen kell - az autógyáron kívül senkinek sem lesz jobb
>> tőle.
>>
>> Sőt, valahogy azt veszem észre, hogy iszonyat energiát beleölünk ilyen és
>> hasonló fejlesztésekbe, mint a HD, 4K TV, okostelefon stb, míg a valódi
>> társadalmi, egészségi problémákra nem figyelünk, sőt, ezek a vackok
>> még el
>> is mélyítik őket. Vissza fog ez még ütni, nem is kicsit.
>>
>> szia: Balázs
>



More information about the Elektro-etc mailing list