[elektro-etc] Mercedes

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Sun Sep 29 11:38:33 CEST 2013


Gondolom a lemezfelni centiket hajlik meg rugozik es olyan
kenodos instabil erzes.


Karoly Kovacs wrote:
> Csak a kekeckedes kedveert :))): en 14. eve nyuzom a hidros autoimat.
> 
> Jut eszembe: a mult heten visszatettem a Xantiara a "peres" 
> "konnyufem"felnik (es gumik) helyett a gyari meretu lemezfelniket.
> Mit mondjak, eg es fold a kulonbseg - ki lehet talalni, melyik javara - 
> höhö!
> 
> Karoly
> 
> -------- Original Message --------
> 
>>
>> Haho,
>>
>> Erdekli a listat olyasvalaki velemenye, aki sok-sok eve ismeri ezt
>> a technikat, 8+ evet lehuzott egy ilyen auto tulajdonosakent, sajat
>> maga tartotta karban a felfuggesztest?
>>
>> 1. Egy alap hydractive verzio kamerak meg egyebek nelkul NEM 
>> bonyolultabb,
>> mint a hagyomanyos rendszerek, amiket lecserel. Sot, kevesebb alkatresz
>> van benne. A magnetofluidos meg egyeb hi-tech rendszerekhez kepest
>> faek egyszerusegu, es ironikus modon sokkal tobbet tud, megbizhatobb
>> es hosszabb elettartamu.
>> Nehany pelda: nincs toronycsapagy, fofekhenger, szervo szivattyu,
>> ABS hidro szivattyu, rugo. Osszessegeben meg talan olcsobb is lehetne,
>> max azert dragabb, mert speci alkatreszek vannak benne, melyeket nem
>> szallit annyi gyarto, nincs verseny.
>>
>> 2. Az elettartama, karbantartasi intervalluma minimum masfelszerese egy
>> rugos felfuggesztesnek. Az alkatreszek sem dragak hozza. Regen az volt:
>> pl Xm-be egy par toronyszilent 100k+, C5-be 35k. (gyari eredeti uj)
>> H2-ben meg nehany evente kellett gombot toltetni stb... H3-ban mar azt
>> sem, megoldottak, kb orok eletu.
>>
>> 3. Egyetlen alkatresz deformalodik es kap uteseket benne: a gaz.
>> De azt meg nem lehet tonkretenni. Egyebkent koszonhetoen a kisebb
>> rugozatlan tomegnek es sokkal jobb csillapitasnak kb minden alkatresz
>> terhelese KISEBB, beleertve a sofort is.
>> En 10..18 eves kora kozott hasznaltam az autom, kb dupla sebesseggel
>> hajtottam a katyus utakon es fekvo rendorokon (es meg elveztem is),
>> mint most a picassoval, SOHA semmi baja nem volt a futomunek.
>> Legalabbis a hidro resznek, a szokasos gombfej meg egyeb csere
>> megvolt, mint minden mas autoban.
>> A kenyelmet mar megbeszeltuk... Osszehasonlithatatlan.
>>
>> Fura, amikor olyanok szidjak, akik soha ki sem probaltak.
>> Mondjuk a listan alapfelteves, hogy:
>> - Ami nincs benne Dexter >20 eves terepjarojaban, az hulyeseg,
>> parasztvakitas, felesleges, es ugy is nehany ev alatt tonkremegy
>> - Ha valami egy picit is mashogy mukodik, mint KJ Hondaja, az
>> eletveszelyes, hasznalhatatlan
>>
>>> Sajnos tipikus példája a mai fejlesztéseknek: attól, hogy valamit meg
>>> lehet
>>> csinálni, nem feltétlen kell - az autógyáron kívül senkinek sem lesz 
>>> jobb
>>> tőle.
>>
>> A korbekamerazas amugy is megvan a parkoloasszisztens, adaptiv
>> tempomat, aktiv utkozesvedelmi rendszerek, savtartas, tablafelismeres
>> stb... miatt. A trukkos felfuggesztes is megvan.
>> A tobbi csak szoftver. Es kikuszoboli az utolso problemat a felfuggesztes
>> vezerleseben: kamera nelkul nem tudja az ECU, hogy a novekvo nyomast
>> egy kavics vagy keresztborda okozza, vagy elkezdett emelkedni az ut.
>> Eddig csak egyszeru nemlinearis karakterisztikaval es kulonfele (sport,
>> terep stb..) uzemmodokkal lehetett ezt kezelni, de igy nem lehet
>> azonnal reagalni az ut valtozasaira. Kameraval lekepezve elore lehet
>> tudni mi jon, az ECU gyakorlatilag meg tudja tervezni elore a
>> felfuggesztes vezerleset. Zsenialis, kene, de inkabb a francia verzio :)
>>
>>
>> Balázs Bámer wrote:
>>> Egy újabb, elb...ott bonyolult rendszer, ami pár év után garantáltan
>>>
>>>> gallyra megy, és lehet csilliókért javíttatni, vagy eldobni az
>>>> autót...
>>>>
>>>
>>> Pontosan. Sőt, a sofőr lazábban megy bele a mindenféle kátyúkba, minden
>>> alkatrész nagyobb ütést kap, mintha rendesen érezné az ember az utat,
>>> amire
>>> hullanak a gömbfejek, szilentek stb.
>>>
>>> Sajnos tipikus példája a mai fejlesztéseknek: attól, hogy valamit meg
>>> lehet
>>> csinálni, nem feltétlen kell - az autógyáron kívül senkinek sem lesz 
>>> jobb
>>> tőle.
>>>
>>> Sőt, valahogy azt veszem észre, hogy iszonyat energiát beleölünk 
>>> ilyen és
>>> hasonló fejlesztésekbe, mint a HD, 4K TV, okostelefon stb, míg a valódi
>>> társadalmi, egészségi problémákra nem figyelünk, sőt, ezek a vackok
>>> még el
>>> is mélyítik őket. Vissza fog ez még ütni, nem is kicsit.
>>>
>>> szia: Balázs
>>
> 
> .
> 


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list