[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Sep 20 10:28:43 CEST 2013
Egy kompressziomeres nagyon kene meg.. csak h el lehessen donteni jo esellyel motor/befecskendezes.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.09.20., at 9:49, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> Tisztítást követően néztem, hogy nem szivárgott egyik injektor sem
> nyomáson. De az nem akkora meló, kiszedem egyik nap és megnézem ismét
> szórásképpel és szállított mennyiséggel együtt. Ma pedig megnézem végre a
> fals levegőt.
>
>
> 2013. szeptember 20. 9:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest allitgato
>> vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
>> megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az injektor
>> nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
>>
>>> Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
>>> átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
>>> gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak
>> tűnik.
>>> Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem tudom,
>>> melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
>>> kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
>>> fényképezőm
>>>
>>> Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a pillanatnyi
>>> fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont a
>>> fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30% környékére,
>>> míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
>>> benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött
>> is
>>> volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
>>> hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás
>> már
>>> reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
>>> kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
>>> meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész
>> minden
>>> henger számára.
>>>
>>> Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
>>> tisztítókúraként? :-))
>>>
>>>
>>> 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>>>
>>>> az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget
>> mutato
>>>> allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol vele
>>>> vagy jaratod meg par percig .
>>>> volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
>>> dadogott
>>>> , nem ment igazan jol .
>>>> gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan moci
>>>> volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
>>>>
>>>> a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem
>>> volt
>>>> egyertelmu .
>>>> alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba ,
>>>> elkezdtem a hibat provokalni .
>>>> szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
>>>> kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is) es
>>>> harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
>>>> hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a
>>> hatso
>>>> hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso picit
>>>> kormosnak tunt .
>>>> alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
>>> elkezdett
>>>> kormolodni , nem ontisztult .
>>>> kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett a
>>>> kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
>>>> az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
>>> kisgaznal
>>>> befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt
>> es
>>>> atengedett .
>>>> csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol
>>> volt
>>>> es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list