[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Sep 20 09:49:00 CEST 2013
Tisztítást követően néztem, hogy nem szivárgott egyik injektor sem
nyomáson. De az nem akkora meló, kiszedem egyik nap és megnézem ismét
szórásképpel és szállított mennyiséggel együtt. Ma pedig megnézem végre a
fals levegőt.
2013. szeptember 20. 9:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest allitgato
> vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
> megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az injektor
> nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.
>
> Bye
> Dexter
> 2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
>
> > Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
> > átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
> > gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak
> tűnik.
> > Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem tudom,
> > melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
> > kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
> > fényképezőm
> >
> > Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a pillanatnyi
> > fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont a
> > fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30% környékére,
> > míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
> > benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött
> is
> > volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
> > hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás
> már
> > reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
> > kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
> > meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész
> minden
> > henger számára.
> >
> > Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
> > tisztítókúraként? :-))
> >
> >
> > 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > > az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget
> mutato
> > > allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol vele
> > > vagy jaratod meg par percig .
> > > volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
> > dadogott
> > > , nem ment igazan jol .
> > > gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan moci
> > > volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
> > >
> > > a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem
> > volt
> > > egyertelmu .
> > > alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba ,
> > > elkezdtem a hibat provokalni .
> > > szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
> > > kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is) es
> > > harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
> > > hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a
> > hatso
> > > hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso picit
> > > kormosnak tunt .
> > > alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
> > elkezdett
> > > kormolodni , nem ontisztult .
> > > kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett a
> > > kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
> > > az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
> > kisgaznal
> > > befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt
> es
> > > atengedett .
> > > csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol
> > volt
> > > es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
> > >
> > > bye
> > > dexter
> > >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list