[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Sep 20 09:38:46 CEST 2013


Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest allitgato
vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az injektor
nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.

Bye
Dexter
2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:

> Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
> átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
> gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak tűnik.
> Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem tudom,
> melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
> kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
> fényképezőm
>
> Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a pillanatnyi
> fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont a
> fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30% környékére,
> míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
> benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött is
> volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
> hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás már
> reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
> kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
> meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész minden
> henger számára.
>
> Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
> tisztítókúraként? :-))
>
>
> 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
> > az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget mutato
> > allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol vele
> > vagy jaratod meg par percig .
> > volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
> dadogott
> > , nem ment igazan jol .
> > gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan moci
> > volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
> >
> > a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem
> volt
> > egyertelmu .
> > alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba ,
> > elkezdtem a hibat provokalni .
> > szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
> > kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is) es
> > harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
> > hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a
> hatso
> > hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso picit
> > kormosnak tunt .
> > alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
> elkezdett
> > kormolodni , nem ontisztult .
> > kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett a
> > kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
> > az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
> kisgaznal
> > befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt es
> > atengedett .
> > csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol
> volt
> > es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
> >
> > bye
> > dexter
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list