[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Sep 20 09:28:17 CEST 2013


Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak tűnik.
Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem tudom,
melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
fényképezőm

Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a pillanatnyi
fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont a
fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30% környékére,
míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött is
volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás már
reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész minden
henger számára.

Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
tisztítókúraként? :-))


2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:

> az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget mutato
> allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol vele
> vagy jaratod meg par percig .
> volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit dadogott
> , nem ment igazan jol .
> gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan moci
> volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
>
> a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem volt
> egyertelmu .
> alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba ,
> elkezdtem a hibat provokalni .
> szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
> kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is) es
> harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
> hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a hatso
> hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso picit
> kormosnak tunt .
> alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt elkezdett
> kormolodni , nem ontisztult .
> kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett a
> kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
> az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott . kisgaznal
> befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt es
> atengedett .
> csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol volt
> es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
>
> bye
> dexter
>


More information about the Elektro-etc mailing list