[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Sep 20 10:34:55 CEST 2013
Esetleg egy lefuvas , szivargas teszt. Nagyon tetszett mint diag eszkoz .
Par perc, filleres tetel. En is csinalok magamnak egyet.
A powerblock-on van leiras/video rola.
Bye
Dexter
2013.09.20. 10:28, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:
> Egy kompressziomeres nagyon kene meg.. csak h el lehessen donteni jo
> esellyel motor/befecskendezes.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.09.20., at 9:49, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>
> > Tisztítást követően néztem, hogy nem szivárgott egyik injektor sem
> > nyomáson. De az nem akkora meló, kiszedem egyik nap és megnézem ismét
> > szórásképpel és szállított mennyiséggel együtt. Ma pedig megnézem végre a
> > fals levegőt.
> >
> >
> > 2013. szeptember 20. 9:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> >> Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest
> allitgato
> >> vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
> >> megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az
> injektor
> >> nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.
> >>
> >> Bye
> >> Dexter
> >> 2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
> >>
> >>> Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
> >>> átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most
> kiszedett
> >>> gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak
> >> tűnik.
> >>> Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem
> tudom,
> >>> melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
> >>> kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
> >>> fényképezőm
> >>>
> >>> Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a
> pillanatnyi
> >>> fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben.
> Viszont a
> >>> fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30%
> környékére,
> >>> míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
> >>> benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött
> >> is
> >>> volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
> >>> hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás
> >> már
> >>> reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem
> valahogy
> >>> kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
> >>> meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész
> >> minden
> >>> henger számára.
> >>>
> >>> Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
> >>> tisztítókúraként? :-))
> >>>
> >>>
> >>> 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com
> >:
> >>>
> >>>> az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget
> >> mutato
> >>>> allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol
> vele
> >>>> vagy jaratod meg par percig .
> >>>> volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
> >>> dadogott
> >>>> , nem ment igazan jol .
> >>>> gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan
> moci
> >>>> volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
> >>>>
> >>>> a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem
> >>> volt
> >>>> egyertelmu .
> >>>> alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba
> ,
> >>>> elkezdtem a hibat provokalni .
> >>>> szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
> >>>> kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is)
> es
> >>>> harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
> >>>> hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a
> >>> hatso
> >>>> hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso
> picit
> >>>> kormosnak tunt .
> >>>> alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
> >>> elkezdett
> >>>> kormolodni , nem ontisztult .
> >>>> kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett
> a
> >>>> kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
> >>>> az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
> >>> kisgaznal
> >>>> befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt
> >> es
> >>>> atengedett .
> >>>> csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol
> >>> volt
> >>>> es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
> >>>>
> >>>> bye
> >>>> dexter
> >>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list