[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Kormos Imre
imre.kormos at gmail.com
Thu Sep 19 07:02:44 CEST 2013
Számítógép nincs még ezekben? Az nem mond semmit?
KI
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Erdos Zoltan
> Sent: Wednesday, September 18, 2013 9:57 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
>
> akkor egy ravasz kerdes :
>
> octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre
> indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog.. melegen
> teljesen ok.
>
> ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve, azota kb
15e km
>
> "allitolag" a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda fujnak,
> ahova kell.. :-) csere 4*40 rugo...
>
> velemeny ? :-)
>
>
>
> 2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
> > Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond
> > , de a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy
> tovabb.
> > Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
> > gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem
> > terhelesvaltaskor vagy nem egyszerre minden hengeren .
> > Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
> > A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
> > hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
> >
> > Bye
> > Dexter
> > On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
> >
> >> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
> >> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
> >> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
> >> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
> >> a másik, ki nem cserélt hibás.
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> >>> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
> >>>
> >>>
> >>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >>>
> >>>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
> >>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
> >>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak
> >>>> elég erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul
> >>>> nehezen, hiszen induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget.
> >>>> Amint eleresztem az indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor
> >>>> köhög egy kicsit, lassan
> >> pörög
> >>>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan
> >>>> felszalad
> >> a
> >>>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen
> >>>> az akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég
> >>>> annyit fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már
> indul is.
> >>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a
> >>>> benzint nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda
> >>>> miatt. Mondjuk ezt nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is
> >>>> ég-e, talán igen. És
> >> ugyanígy,
> >>>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya
> >>>> számára szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel.
> >>>> LPG-vel viszont ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán
> >>>> lehet, hogy
> >> hülyeség,
> >>>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
> >> holnap
> >>>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
> >>>>
> >>>>
> >>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
> >>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> >>>>
> >>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
> >> alapvetoen
> >>>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs
szinte.
> >>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
> >>>>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
> >>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
> >>>>>
> >>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni
> >>>>> a benzin. Lehet ilyesmi. )
> >>>>>
> >>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar
> >>>>> szepen, de infonak jo lehet, hatha injektor gond.
> >>>>>
> >>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek
> >>>>> nyomasbol,
> >>>>>
> >>>>> Arnold
> >>>>> Sent from my iPhone
> >>>>>
> >>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> >>>>>
> >>>>>> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már
> >>>>>> régebbi autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy
> >>>>>> milyen a háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak
> >>>>>> törött volt a csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán
> >>>>>> hallottam és éreztem indításkor és utána menet közben is, de
> >>>>>> 1-200 méter után átkapcsolt
> >>>>> lpg-re,
> >>>>>> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
> >> injektor
> >>>>>> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett
> >>>>>> cserélve,
> >> és
> >>>>>> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és
> >>>>>> injektorral kapcsolatos hibakód sem.
> >>>>>>
> >>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi
> >>>>>> fogyasztást a Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin
> >>>>>> a tankban. Le
> >> volt
> >>>>>> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott
> >>>>>> 90-95km/h sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből -
> >>>>>> feltéve, hogy
> >> a
> >>>>>> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé
> >>>>>> tankolok
> >>>>> benzint,
> >>>>>> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
> >>>>>>
> >>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
> >>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
> >> akkor
> >>>>>> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
> >> lehet,
> >>>>>> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a
> >>>>>> benzinpumpát,
> >> hogy
> >>>>>> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
> >> hallom,
> >>>>>> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány
> >>>>>> másodpercre,
> >> majd
> >>>>>> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul
> >>>>>> el
> >>>>> ismét...
> >>>>>> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment,
> >>>>>> és
> >>>>> mondjuk
> >>>>>> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
> >> próbánál
> >>>>>> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
> >> ráadásul
> >>>>> az
> >>>>>> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett
> >>>>>> az
> >>>>> egész.
> >>>>>>
> >>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
> >> jelét,
> >>>>>> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
> >> amikor
> >>>>> a
> >>>>>> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda
> >>>>>> hibás
> >>>>> is,
> >>>>>> más az alapprobléma
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
> >>>>>>
> >>>>>>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya csere
> >>>>>>> szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
> >>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
> >>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya ,
> >>>>>>>> egyebkent
> >> meg
> >>>>> a
> >>>>>>>> lambda szonda kompenzal.
> >>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
> >>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
> >>>>>>>
> >>>>>>>> Bye
> >>>>>>>> Dexter
> >>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
> >>>>>>>
> >>>>>>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
> >>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény (vagy esetleg dús) keverék
> >>>>>>>>> miatt torpan-e.
> >>>>>>>>>
> >>>>>>>>> KJ
> >>>>>>>
> >>>>>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>
> >>
> >>
> >
> >
More information about the Elektro-etc
mailing list