[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Sep 18 23:44:04 CEST 2013


Hidrotoke?

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.09.18., at 21:57, Erdos Zoltan <erdosz at gmail.com> wrote:

> akkor egy ravasz kerdes :
> 
> octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog..   melegen teljesen ok.
> 
> ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve,  azota kb 15e km
> 
> "allitolag"  a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda fujnak, ahova kell..  :-)  csere 4*40 rugo...
> 
> velemeny ? :-)
> 
> 
> 
> 2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
>> Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond , de
>> a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy tovabb.
>> Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
>> gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem terhelesvaltaskor
>> vagy nem egyszerre minden hengeren .
>> Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
>> A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
>> hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
>> 
>> Bye
>> Dexter
>> On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>> 
>>> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
>>> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
>>> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
>>> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
>>> a másik, ki nem cserélt hibás.
>>> 
>>> Best regards,
>>> Andy
>>> 
>>> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>>>> 
>>>> 
>>>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>> 
>>>>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>>>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>>>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>>>>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
>>>>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>>>>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
>>> pörög
>>>>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad
>>> a
>>>>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>>>>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>>>>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul is.
>>>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a benzint
>>>>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk ezt
>>>>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
>>> ugyanígy,
>>>>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>>>>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel viszont
>>>>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
>>> hülyeség,
>>>>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
>>> holnap
>>>>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>>>> 
>>>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
>>> alapvetoen
>>>>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>>>>>  A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>>>> 
>>>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>>>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>>>> 
>>>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>>>>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>>>> 
>>>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>>>>> 
>>>>>> Arnold
>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>> 
>>>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>>> 
>>>>>>> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>>>>>>> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>>>>>> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>>>>>>> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>>>>>> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>>>>> lpg-re,
>>>>>>> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
>>> injektor
>>>>>>> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
>>> és
>>>>>>> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>>>>>> kapcsolatos hibakód sem.
>>>>>>> 
>>>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>>>>>>> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
>>> volt
>>>>>>> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>>>>>> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
>>> a
>>>>>>> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>>>>> benzint,
>>>>>>> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>>>>>> 
>>>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
>>> akkor
>>>>>>> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
>>> lehet,
>>>>>>> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
>>> hogy
>>>>>>> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
>>> hallom,
>>>>>>> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
>>> majd
>>>>>>> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>>>>> ismét...
>>>>>>> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>>>>> mondjuk
>>>>>>> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
>>> próbánál
>>>>>>> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
>>> ráadásul
>>>>>> az
>>>>>>> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>>>>> egész.
>>>>>>> 
>>>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
>>> jelét,
>>>>>>> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
>>> amikor
>>>>>> a
>>>>>>> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>>>>>> is,
>>>>>>> más az alapprobléma
>>>>>>> 
>>>>>>> 
>>>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>>>>>> 
>>>>>>>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>>>>>>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>>>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent
>>> meg
>>>>>> a
>>>>>>>>> lambda szonda kompenzal.
>>>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Bye
>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>>>>>>> 
>>>>>>>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>>>>>>> 
>>>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>>>>>>> 
>>>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>>>>>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>>>>>>> 
>>>>>>>>>> KJ
> 



More information about the Elektro-etc mailing list